دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب : 28088
رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

پافشاری روی مسائل فرهنگی نباید موجب غفلت مسائل دیگر شهرها شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کار فرهنگی زمان بر است، گفت: ما به جد روی مسائل فرهنگی پافشاری می‌کنیم اما این دلیل نمی‌شود که از دیگر مسائل شهر غافل بمانیم.
پافشاری روی مسائل فرهنگی نباید موجب غفلت مسائل دیگر شهرها شود
به گزارش قم نیوز ، مهدی چمران در نشست مشورتی اعضای شورای اسلامی شهر قم و تهران اظهار کرد: مبنای انقلاب ما و هر اقدامی که انجام می‌دهیم کارهای فرهنگی است، همانگونه که رهبر عظیم‌الشأن انقلاب نیز در نام‌گذاری امسال مسائل فرهنگی را مقدم بر دیگر مسائل دانستند، اما باید توجه داشت برای اینکه انتظار داشته باشیم که بسترهای فرهنگی در جامعه رشد پیدا کند از بستر‌های دیگر نظیر اقدامات عمرانی، اقتصادی و سیاسی نباید غافل شد.
 
وی ادامه داد: مبنای کار ما باید فرهنگی و اعتقادی باشد، بنابراین به تهیه پیوست‌های فرهنگی در طرح‌ها و پروژه‌های شهری اعتقاد دارم اما نباید اینگونه باشد که ورود به فرهنگ با رهایی کامل همراه باشد.
 
چمران افزود: امروز می‌بینیم اگر بر مسائل اقتصادی و معیشتی مردم تکیه نکنیم، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که کارهای فرهنگی به بار نشیند، این در حالی است که اقدامات فرهنگی زمان بر است و باید همراه با آموزش باشد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تنها نباید از شهرداری انتظار داشت که اقدامات فرهنگی انجام دهد تصریح کرد: مسائل فرهنگی جایگاه والایی دارد کما اینکه موضوعات آن در شهری مانند تهران دارای پراکندگی گسترده‌ای است اما این شهرداری نیست که تنها باید به اقدامات فرهنگی بپردازد چرا که مدیریت یکپارچه شهری محقق نشده تا شهرداری متولی آن باشد. در حال حاضر هم بسیاری از پروژه‌های شهرداری با سنگ اندازی‌های متولیان همراه است.
 
وی ادامه داد: شما ببینید امروز شهرداری متکدیان را جمع آوری می‌کند، در سامان سراها جای می‌دهد، اقدامات درمانی هم برای آنان انجام می‌دهد حال آنکه شهرداری وظیفه‌ای در این قبال ندارد و سازمان‌های متولی هستند که باید در موارد جداگانه و با سیستمی مجهز این قبیل کارها را انجام دهند.
 
چمران گفت: امروز در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران برای نخستین بار در تهران رصد و فراوانی مساجد در محلات صورت پذیرفته است حال آنکه بعضی می‌گویند چرا مدیریت شهری به این مسائل و یا ساخت سرای قرآن می‌پردازد.
 
وی خاطرنشان کرد: برای آنکه یک اقدام فرهنگی به نتیجه برسد باید در کنار هم باشیم و نه در مقابل هم چرا که نتیجه این می‌شود که می‌بینید.
 
 چمران یادآور شد: تنها نباید به این اکتفا کرد که کار فرهنگی با اختصاص بودجه فرهنگی تثبیت می‌شود بلکه مهم آن است که پول درست هزینه شود.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcfcxd0.w6dccagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما