جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : 28201
آیت‌الله مکارم شیرازی:‏

امروز جهان اسلام در آتش اختلاف می‌سوزد / حوزویان داعیه‌دار وحدت اسلامی

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه امروز جهان اسلام در آتش اختلاف می‌سوزد، گفت: جای تأسف است که در هفته وحدت باشیم، اما چراغ به دست بگیریم و وحدت را بیابیم.
امروز جهان اسلام در آتش اختلاف می‌سوزد / حوزویان داعیه‌دار وحدت اسلامی
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مدرسه علمیه امام کاظم(ع) که در سالن همایش‌های این مجتمع برگزار شد، ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: تذکردهنده و معلم برای بشریت از جمله توصیفات قرآن در مورد شخص حضرت محمد(ص) است.
 
وی افزود: در قرآن کریم شاخصه‌های دیگری هم برای ایشان ذکر شده که از آن جمله می‌توان گفت که تعلیماتش نشانه حقانیت بوده و همچنین تأثیرات اجتماعی ایشان که غل و زنجیرهای جهل، خرافات و ناامنی را از دست و پای بشریت گشودند و همچنین نشانه‌هایشان در کتب آسمانی سابق هم آمده بود.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه در سوره مبارکه «ابراهیم» هم آمده است حضرت محمد(ص) دارای مأموریتی بود مبنی بر اینکه مردم را از ظلمات به سمت نور هدایت کند، خاطرنشان کرد: در اینجا منظور از ظلمت، خرافات، فساد، ناامنی، فقر و همه تاریکی‌ها هستند.
 
وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در رسالت خویش، راه صحیح و سعادت را به مردم نشان می‌دادند، همان‌گونه که در قرآن هم آمده است ای کسانی که ایمان آورده‌اید دعوت خدا و رسول را اجابت کنید، زیرا شما را به سوی حیات فرا می‌خوانند و بر این اساس یکی از کارهای پیامبر، زنده کردن دنیای مرده است زیرا بشریت دچار جهل و رذایل اخلاقی جامعه‌ای مرده محسوب می‌شود و به یقین، جامعه ناامن و مملو از مفاسد اخلاقی زنده نیست.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مفاسد اخلاقی و مشکلات فرهنگی فراوان در جامعه بشری امروز خاطرنشان کرد: ناامنی، ویرانگری و خونریزی بی‌حساب موجب شده از مبدأ حیات فاصله بگیریم و گرفتار زندگی جاهلی شویم.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم عنوان کرد: سران برخی کشورهای اسلامی عامل و ابزار دشمنان دین خدا شده‌اند دائما و بر آتش اختلافات می‌افزایند و حتی از پول خودشان برای مسلمانان مخالف اسلحه تهیه می‌کنند تا آتش جنگ روشن بماند که باید گفت این اسلام حقیقی نیست.
 
وی افزود: هیچ یک از رفتارها و گفتار تکفیری‌ها مطابق اسلام نیست؛ حیات آنها سیئه است، چراکه حیات طیبه توأم با علم، اخلاق، برادری و اتحاد بوده و با این رفتاری که تکفیری‌ها نشان می‌دهند مغایرت دارد.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه امروز جهان اسلام در آتش اختلاف می‌سوزد، تصریح کرد: جای تأسف است که در هفته وحدت باشیم، اما چراغ به دست بگیریم و وحدت را بیابیم.
 
این مرجع تقلید در ادامه به دیگر ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) و اعتراف دشمنان ایشان به خصوصیات بارز پیامبر اشاره و خاطرنشان کرد: مشرکان می‌گفتند ایشان شاعر است، اما قرآن در حقیقت شعر نبود اما لطافت، روحانیت و جاذبه ادبی کلام وحی موجب می‌شد دشمنان به فصاحت و بلاغت قرآن معترف باشند.
 
وی با اشاره به دیگر توصیفات مشرکان از پیامبر اعظم(ص) مبنی بر اینکه ایشان کاهن یا ساحر است گفت: وقتی می‌گفتند حضرت محمد(ص) کاهن است یعنی در حقیقت به هوشمندی و ارتباط ایشان با عالم غیب ایمان داشتند و زمانی هم که نسبت ساحر بودن می‌دادند در حقیقت به قدرت کلام پیامبر معتقد بودند به همین دلیل پنبه‌هایی در گوش‌هایشان می‌گذاشتند تا سخن حق را نشوند؛ امروز هم شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های فاسد همان پنبه‌هایی هستند که مشرکان سعی می‌کنند در گوش جوانان ما قرار دهند و به همین دلیل بزرگان حوزه‌های علمیه باید مراقب باشند و با ابزارهایی که در اختیار دارند، این پنبه‌ها را از گوش جوانان بیرون بیاورند.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر حفظ و تقویت وحدت در دنیای اسلام و میان پیروان همه مذاهب اسلامی تصریح کرد: جبهه تکفیر را مشاهده می‌کنیم که در حال انفعال و عقب‌نشینی است و از خداوند هم می‌خواهیم به زودی ریشه آنها کنده شود و همچنین پشتیبانان تکفیری‌ها هم رسوا شوند.
 
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم عنوان کرد: وحدت در حوزه‌های علمیه نیز باید تقویت شود زیرا سلایق مختلف در همه جا هست، اما طلاب و اساتید باید دست به دست یکدیگر دهند و بوی اختلاف از حوزه‌ها به مشام نرسد، چراکه حوزویان داعیه‌دار وحدت اسلامی به شمار می‌روند.
 
وی در خاتمه به تاریخچه ساخت مدرسه امام کاظم(ع) اشاره کرد و افزود: یکی از خیرین زمینی را برای این منظور خریداری کرد و با فروش بخشی از آن توانستیم ساختمان را در همان زمین بسازیم و علاوه بر این دیگر تاسیسات را هم خیرین دیگر متقبل شدند و از وجوهات استفاده زیادی نشده است.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: حوزه‌های علمیه از نظر امکانات و ابنیه آموزشی در مضیقه هستند، بنابراین تصمیم گرفتم چنین مکانی را برای طلاب مهیا کنم تا در بیش از 100 مدرس آن به تحصیل علوم دینی و الهی بپردازند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdccsiqi.2bq4x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما