قم نيوز : قم نیوز: دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: وجود حوزه های علمیه در مناطق مختلف کشور زمینه فساد را کاهش داده و اجازه انتشار افکار انحرافی را نمی دهد.
آیت الله مقتدایی: وجود حوزه های علمیه خواهران زمینه فساد را کاهش می دهد
به گزارش قم نیوز ، آیت الله \'مرتضی مقتدایی\' روز چهارشنبه در یازدهمین اجلاس سراسری مدیران و روسای هیات امنای واحدهای آموزشی و تربیتی حوزه های علمیه خواهران، اظهار داشت: وجود حوزه های های علمیه با برکت است و در استان هایی که حوزه علمیه وجود داشته باشد، افراد منحرف که قصد انحراف و ایجاد زمینه فساد دارند، جرات نمی کنند افکار انحرافی را پخش کنند.
 
وی افزود: در حال حاضر نیاز به حوزه های علمیه خواهران و برادران بیشتر احساس می شود، چراکه حوزه های علمیه تاثیر بسزایی در سطح کشور دارد و می تواند مفید واقع شود.
 
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، افزود: خواهران طلبه در حوزه های علمیه با علوم اهل بیت(ع)، احادیث و قرآن تربیت می شوند و این علوم را به دیگر بانوان آموزش می دهند و حتی در برخی موارد دیگران را ارشاد می کنند و این اقدام ستودنی است، چراکه ارشاد و هدایت، کار و فلسفه انبیا است.
 
مقتدایی ادامه داد: همچنین بانوان به عنوان مادر در خانه تربیت فرزندان را برعهده می گیرند و آنان را به جامعه تحویل می دهند تا این افراد به عنوان مبلغ، مفسر و مولف خوب تربیت شوند و نقشی را ایفا کنند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه توسعه حوزه های علمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رشد چشمگیری داشته است گفت: پیش از انقلاب نیز حوزه های علمیه وجود داشت، ولی بعد از انقلاب، امام راحل حوزه های علمیه خواهران را تاسیس و در استان قم جامعه الزهرا(س) به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.
 
وی همچنین با اشاره به نقش هیات امنا در مدارس علمیه خواهران گفت: هیات امنای مدارس که از روحانیون و خیرین تشکیل شده است تنها اکتفا به تاسیس مدارس علمیه نکنند بلکه با مطالبه و پیگیری وضعیت تحصیلی بانوان طلبه را جویا شوند تا رشد علمی و تقوایی طلاب بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 
مقتدایی افزود: هیات امنا با احساس مسوولیت و وظیفه، برنامه های اجرایی و سیاستگذاری در مدارس علمیه و روند تحصیلی طلاب را مورد بررسی قرار دهند تا با ایفای نقش خویش نقاط قوت و ضعف را مورد ارزیابی قرار دهند.
 
وی ادامه داد: کار هیات امنا با احداث و مدیریت مدارس با ارزشمند و دارای جایگاه بالایی است و ثواب تحصیلی بانوان که در مدارس علمیه رشد پیدا می کنند به هیات امنا و مدیران مدارس می رسد و این توفیق الهی است.
 
یازدهمین اجلاس سراسری مدیران و روسای هیات امنای واحدهای آموزشی و تربیتی حوزه های علمیه خواهران، امروز(چهارشنبه) در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد؛ این اجلاس عصر امروز به کار خود پایان می دهد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcb9ab5.rhbw9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما