سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : 28770
با حضور آیت‌الله یزدی

فاز اول کتاب‌شناسی جامع حکومت اسلامی رونمایی شد

قم نيوز : قم نیوز: فاز اول کتاب‌شناسی جامع حکومت اسلامی با حضور آیت‌الله محمد یزدی نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری رونمایی شد.
فاز اول کتاب‌شناسی جامع حکومت اسلامی رونمایی شد
به گزارش قم نیوز ، مراسم رونمایی از فاز اول کتاب‌شناسی جامع حکومت اسلامی و دو زبان جدید عربی و انگلیسی سایت دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در دفتر این دبیرخانه در قم برگزار شد.
 
در ابتدای این مراسم عباس رفعتی قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این بانک اطلاعاتی به این علت تهیه شد تا محققانی که می‌خواهند در ارتباط با پژوهش‌های مرتبط با حکومت اسلامی فعالیت کنند منابع مناسبی را در اختیار داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه خلأهایی در ارتباط با موضوع مذکور در جامعه اسلامی دیده می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اهمیت ایجاد کتاب‌شناسی جامع در ارتباط با حکومت اسلامی، بخش‌های مختلف مجلس خبرگان همکاری مناسبی در این زمینه داشتند.
 
همچنینی بهروز همایی مدیر طرح کتاب‌شناسی جامع حکومت اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: برای طرح کتاب‌شناسی حکومت اسلامی حمایت‌های مناسبی انجام شده است و امیدواریم این حمایت‌ها در آینده ادامه پیدا کند.
 
وی با بیان اینکه کتاب‌شناسی حکومت اسلامی در سال 92 آغاز شد و کتاب‌شناسی منابع نیاز اصلی برای پژوهش‌هاست، تصریح کرد: اهمیت کتاب‌شناسی به میزانی است که با نبود آن نمی‌توانیم در عرصه پژوهش اقدامات مناسبی انجام دهیم.
 
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور هم دیگر سخنران این مراسم بود که طی سخنانی اظهار کرد: اینکه رونمایی از کتاب‌شناسی حکومت اسلامی با دهه فجر همزمان شده امر مبارکی است.
 
وی با تاکید بر اینکه در معاونت فرهنگی خبرگان و مرکز تحقیقات به دنبال کارهای اساسی و کلیدی بوده‌ایم، اظهار کرد: باید منابع موجود در ارتباط با حکومت اسلامی را بررسی می‌کردیم که این کار انجام شد و امروز آمارها نشان می‌دهد که خلأهایی در زمینه پژوهش‌های حکومت اسلامی وجود دارد که باید با ارائه آن‌ها به پژوهشگران خلأهای موجود در عرصه مباحث پژوهشی مرتبط با حکومت اسلامی پر شود.
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcdz50x.yt0j56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما