پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : 28820
قالیباف در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی:

وظایف شهرداری‌ها به درستی تبیین نشده است

قم نيوز : قم نیوز:شهردار تهران گفت: مهمترین چالش پیش رو شهرداری‌ها این است که وظایف شهرداری‌ها به درستی تبیین نشده است و از سوی دیگر از تجربیات دیگر کشورها در راستای اداره شهر بهره‌مند نشده‌ایم.
وظایف شهرداری‌ها به درستی تبیین نشده است
به گزارش قم نیوز ، محمد باقر قالیباف پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: فعالیت‌های شهرداری تهران بسیار گسترده و وسیع است و از آنجایی که سه دوره است در سمت شهردار تهران مشغول به خدمت هستم وظایف سنگین‌تری را بر عهده دارم.
 
وی افزود: فعالیت در سمت شهرداری یک تهدید و یک فرصت به شمار می‌آید، این امر سبب شده است تا شناخت دقیق‌تر، پایه‌گذارتر از فرصت‌های پیش رو داشته باشیم تا بتوانیم نقاط مثبت گذشته را قوت ببخشیم و نقاط ضعف را جبران کنیم.
 
شهردار تهران با اشاره به اینکه شهرداری‌ها با سه چالش رو به رو هستند گفت: مهمترین چالش پیش رو این است که وظایف شهرداری‌ها به درستی تبیین نشده است و از سوی دیگر از تجربیات دیگر کشورها در راستای اداره شهر بهره‌مند نشده‌ایم.
 
قالیباف ادامه داد: در کشورهای غربی و شرقی برطرف کردن نیازهای مردم یکی از وظایف شهرداری‌ها است به طوری که نیازهای روحی، جسمی، معنوی و روانشناسی مردم باید توسط شهرداری برطرف شود اما متاسفانه در کشور ما شهرداری یک نهاد خدماتی است.
 
وی با اشاره به اینکه عمر مدیران در سمت‌های مختلف کوتاه است گفت: یکی از نقاط ضعف در کشور کوتاهی عمر مدیران است به طوری که مدیران شهرداری تهران به طور میانگین تنها 18 ماه در شهرداری  خدمت کرده‌اند و این به معنای عدم برنامه‌ریزی مدیران برای اداره شهر است.
 
شهردار تهران خاطرنشان کرد: ثبات مدیران شهری به معنای ایجاد فرصت برای شهر و مدیران شهری است که اگر طول خدمت مدیران شهری افزایش پیدا کند به طور قطع در جامعه اثر گذار خواهند بود.
 
قالیباف با اشاره به اینکه تهران می‌تواند الگویی برای سایر شهر‌ها باشد گفت: باید همه ابعاد وظایفی شهرداری‌ها مشخص شود تا بتوانیم خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مناسبی به مردم ارائه کنیم.
 
وی بیان کرد: برای داشتن یک شهر مناسب باید در راستای رشد و تعالی شهر و مردم فعالیت داشته باشیم و از سوی دیگر باید مسائل مادی مورد توجه قرار گیرد.
 
شهردار تهران با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلان را مشخص کرده‌اند گفت: این امر سبب شده است تا مدیران با وظایف خود به درستی آشنا شوند.
 
قالیباف تاکید کرد: فعالیت‌های شهرداری تهران در زمینه پروژه‌های عمرانی کم‌نظیر است به طوری که پیش از حضور من در شهرداری، تنها در حدود 272 کیلومتر بزرگراه در شهر وجود داشت و در حال حاضر به 540 کیلومتر طول بزرگراه‌ها رسیده است.
 
شهردار تهران با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز تهران گفت: سرانه فضای سبز به ازای هر نفر در گذشته 9 متر بوده است و در حال حاضر به 15.5 متر رسیده است.
 
قالیباف تصریح کرد: در حال حاضر 57 کتابخانه شبانه‌روزی در تهران دایر است که مردم می‌توانند از آنها استفاده کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات شهرداری تهران نصب وسایل ورزشی در بوستان‌ها و مناطق مختلف تهران بوده است که در حال حاضر با توجه به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه 100 سالن ورزشی مختص بانوان در تهران احداث شده است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcjyoe8.uqeo8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما