?>?> آیت الله مصباح یزدی از برخی مداحی ها انتقاد كرد | قم نیوز
چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : 2884

آیت الله مصباح یزدی از برخی مداحی ها انتقاد كرد

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری از خواندن برخی اشعار و روضه ها با مضامین غلط و نامناسب در مجالس عزاداری بشدت انتقاد كرد.
آیت الله مصباح یزدی از برخی مداحی ها انتقاد كرد
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی سه شنبه شب در جمع دانشجویان و اساتید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم افزود: برخی از اشعاری كه در مصائب اهل بیت و یا ولادت ها و اعیاد و مصیبت ها خوانده می شود نه لفظ و معنای درست و نه وزن دارد.

وی به مداحان توصیه كرد : لااقل اگر می خواهید نان بخورید كار زیبایی انجام دهید، وقتی شما برای یك مداحی پول می گیرید لااقل وقت صرف كنید و یك شعر خوب انتخاب كنید و بخوانید.

این استاد برجسته ابراز كرد : من گاهی كه برخی از اشعار مداحی ها را از تلویزیون می شنوم پیش خودم خجالت می كشم كه مردم دنیا از مداحان، این شعرها را می شنوند.

وی تاكید كرد : مجالس سوگواری اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از جایگاهی بسیار برجسته برخوردار است و مداحان باید برای حضور در این مجالس از هر جهت آمادگی داشته باشند.

مصباح با بیان اینكه نعمت معرفت و محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گوهری است كه با هیچ چیز قابل مقایسه نیست خاطرنشان كرد: ما باید شكرگذار نعمت امامت و ولایت باشیم و با انجام وظایف و تكالیف خود در برابر این نعمت عظیم، قدر آن را بدانیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم مودت اهل بیت(ع) را اجر رسالت نبی مكرم اسلام(ص) عنوان كرد و افزود: برخی اهل سنت حضور در مراسم های عزاداری اهل بیت(ع) را به دلیل ادای اجر رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) واجب می دانند.

وی همچنین تصریح كرد: انوار الهی ائمه اطهار(ع) راهنمایان حقیقی و طبیب دردهای بشریت و تنها راه نجات در دنیا و آخرت هستند، اما متاسفانه بسیاری از شیعیان حتی متدینین و روحانیون این مسئله را فراموش كرده اند.

آیت الله مصباح یزدی گفت: فرمایشات و سفارشات ائمه اطهار(ع) داروی شفابخشی است كه می تواند همه مشكلات اقتصادی و ناهنجاری های اجتماعی را درمان نموده و جامعه را از بسیاری از این معضلات رهایی ببخشد.

وی بر ضرورت معرفت و شناخت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تاكید كرد و گفت: ذكر مصیبت و گریه برای ائمه اطهار(ع) كمترین كاری است كه انسان با احساس و عاطفه برای ائمه اطهار(ع) می تواند انجام دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینكه توسل و معرفت حقیقی به اهل بیت(ع) بسیار فراتر از اینهاست اظهار داشت: خواندن زیارت نامه ها و حضور در مجالس عزاداری برای یادگرفتن، عمل كردن و كسب معرفت است.

وی در ادامه افزود: بركات و آثار وجودی ائمه اطهار(ع) و حضرت سیدالشهدا(ع) بیش از این چیزها و همه خیرها و بركات برای انسانها از سوی ایشان است و همه می توانند از دریای بیكران لطف و رحمت این بزرگواران بهره مند شوند.

آیت الله مصباح یزدی در پایان خاطرنشان كرد: غفلت از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و عدم معرفت و بهره مندی از بركات وجودی ایشان خسارات و ضررهای جبران ناپذیری به دنبال دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcd.j0x2yt0joa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما