سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : 29065
منبع : ستاد خبری دهمین نمایشگاه کتاب استان قم
رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌ فروشان قم:

340 ناشر در دهمين نمايشگاه كتاب قم حضور دارند

قم نيوز : قم نیوز:رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌ فروشان قم گفت: هر ساله 240 تا 250 ناشر در نمایشگاه استان شرکت می‌کردند اما امسال با استقبال چشمگیری که به وجود آمد و تعداد ناشران به 340 افزایش یافت.
340 ناشر در دهمين نمايشگاه كتاب قم حضور دارند
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره ارشاد قم، حمید خرمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که پیرامون نحوه برگزاری دهمین نمايشگاه کتاب استان قم در اداره كل فرهنگ ارشاد اسلامي قم برگزار شد، اظهار داشت : این نمایشگاه سی‌ام بهمن‌ ماه با حضور دکتر علی لاریجانی در مجتمع ناشران قم افتتاح خواهد شد.

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان قم با تشکر از مدیرکل و معاون فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم افزود: با توجه به بودجه فرهنگی کشور، اگر رایزنی‌های حجت‌الاسلام ایزدپناه با وزارت فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی نبود وضعیت برپایی دو نمایشگاه استان قم در هاله‌ای از ابهام قرار داشت و پیگیری‌های ایشان باعث برپایی دهمین نمایشگاه کتاب در استان شد.

خرمی یادآور شد: با توجه به وجود حوزه‌های علمیه و مراکز علمی در شهر مقدس قم وظیفه داریم هر ساله ۲ تا ۳ نمایشگاه کتاب دائر کنیم.

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان قم مسئول برگزاری نمایشگاه را اداره کل ارشاد اسلامی استان و مجری آن را اتحادیه ناشران و کتاب‌ فروشان قم عنوان کرد و افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، کانون پرورش فکری کودکان و اداره کل آموزش و پرورش قم همکاری خوبی برای برپایی این نمایشگاه داشته‌اند.

خرمی تصریح کرد: ناشران در بخش‌های کتب عمومی، آموزشی و کودک و نوجوان در ۱۵ هزار متر فضای مجتمع ناشران قم در ۵ طبقه فعالیت خواهند داشت که قسمت کود‌ک‌ و نوجوان در طبقه زیرزمین خواهد بود.

مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب قم با بیان اینکه ۴۰ ناشر در بخش کودک و نوجوان با بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه فعالیت خواهند كرد اظهار کرد: در بخش کودک برنامه‌های جذابی از قبیل ایستگاه نقاشی، قصه‌گویی، برنامه زنده، نجوم و مسابقه کتاب‌خوانی با اهدای جوایز تدارک دیده شده است.

خرمی با بیان اینکه بیشتر ناشران غیر بومی نمایشگاه از استان تهران هستند گفت: هر ساله ۲۴۰ تا ۲۵۰ ناشر در نمایشگاه استان شرکت می‌کردند اما امسال با استقبال چشمگیری که بوجود آمد و تعداد ناشران به ۳۴۰ افزایش یافت که این تعداد برای استان قم بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: امسال ۲۱۱ غرفه با ۱۲۹ نمایندگی و بیش از ۵۰ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه خواهیم داشت.

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌ فروشان قم یادآور شد: همانند نمایشگاه سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان بن‌کارت کتاب با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک صادرات توزیع خواهد شد که از این مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان یارانه بن‌کارت به مردم پرداخت می‌شود.

خرمی اضافه کرد: بازدیدکنندگان از نمایشگاه می‌توانند با پرداخت ۴۰ هزار تومان، بن‌کارت کتاب را به مبلغ ۵۰ هزار تومان دریافت کنند.

وی در خصوص مشکلات برگزاری نمایشگاه کتاب در ۹ دوره اخیر در قم عنوان كرد: بزرگترین مسئله و دغدغه هر ساله ما، فضای کوچک نمایشگاهی در شهر قم است چون در مجتمع ناشران نمی‌توانیم پذیرای تمام ناشران متقاضی باشیم.

دهمین نمایشگاه کتاب استان قم از یکم تا هشتم اسفندماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و ۱۶ تا ۲۱ در مجمتع ناشران واقع در خیابان معلم برپا خواهد بود.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcbsgb5.rhb90piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما