چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : 29075
بانو مجتهده صفاتی در سفر به واتیکان:

چالش های دنیای امر‌‌وز تنها با همگرایی ادیان توحیدی رفع می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مؤلف تفسیر شریف «معاد از دیدگاه قرآن» گفت: پیام مقام معظم رهبری در جهت روشن كردن اذهان جوانان در اروپا و آمريكاى لاتين و فهميدن اسلام با رجوع به قرآن كريم، می‌تواند در تنوير افكار جهانيان مؤثر باشد».
چالش های دنیای امر‌‌وز تنها با همگرایی ادیان توحیدی رفع می‌شود
به گزارش قم نیوز به نقل از موسسه آموزش عالی اجتهاد، بانو مجتهده زهره صفاتی که به دعوت شوراى پاپى خانواده واتيكان در هیئتی همراه با معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده به واتیکان سفر کرده بود با پاپ فرانسيس رهبر کاتولیک‌های جهان، اسقف پاليا رئيس شوراى پاپى خانواده و ... دیدار و گفتگو کرد.

مفسر قرآن در دیدار با رهبر کاتولیک‌های جهان یک مجلد قرآن کریم ترجمه شده به زبان اسپانیایی را به وی هدیه کرد و در سخنانی اظهار داشت: «اينجانب از قم، كتاب آسمانى قرآن كريم را به شما تقديم می‌کنم و سلام گرم رهبران دينى را به شما ابلاغ می‌نمایم».

وی با بیان اینکه «امید است اين ديدارها، سرفصل جديدى براى ارتباط بين اسلام و مسيحيت باشد» خواستار «تلاش همه جانبه رهبران اديان ابراهيمى در راستای نفى خشونت و افراطی‌گری با حربه تكفير در جهان» شد.

بانو مجتهده صفاتی در دیدار با اسقف پاليا رئيس شوراى پاپى خانواده نیز به تبیین ديدگاه دين مبين اسلام، در مورد زن و خانواده پرداخت و با اشاره به مسئله خشونت و استفاده ابزارى و غیرانسانی عليه زنان تأکید کرد: «ناهنجاری‌های موجود در جهان امروز، يكى از عوامل مهم ناامنی‌های اجتماعى و تهديد محسوب می‌شود، و مانع بزرگى بر سر راه توسعه و پيشرفت اجتماعى، بهداشت و حقوق بشر است».

مؤلف تفسیر شریف «معاد از دیدگاه قرآن» با بیان اینکه «جهانیان باید در نفی خشونت و افراطی‌گری تلاش همه جانبه داشته باشند»، تصریح کرد: «يكى از پيامدهاى چنين رفتارهايى، خشونت عليه زنان و كودكان در سراسر جهان است».

این بانوی مجتهده همچنین در دیدار با مسئولان موسسه اسقفی مطالعات عربی اسلامی وابسته به واتیکان به تشریح دیدگاه‌های اسلام در امور معرفتى پرداخت و خاطرنشان کرد: «خداوند ظرفیت‌هایی را در انسان قرار داده كه اگر تربيت انبياء الهى در او رشد كند، به مقامات بلند معنوى دست پيدا می‌کند كه عالی‌ترین آن در وجود انبياء و اولياء الهى است».

وی با اشاره به چالش‌های دنياى امروز كه فراروى بشر قرار دارد، اظهار داشت: «تنها با همدلى و هم‌گرایی اديان توحيدى و ابراهيمى و با تعليمات خالص انبياء الهى، می‌توان آن‌ها را حل کرد».

بانو مجتهده صفاتی در پایان به پيام مقام معظم رهبرى خطاب به جوانان و فرهيختگان غرب اشاره کرد و يادآور شد: «اين پيام، در جهت روشن كردن اذهان جوانان در اروپا و آمريكاى لاتين و فهميدن اسلام با رجوع به قرآن كريم، می‌تواند در تنوير افكار جهانيان مؤثر باشد».

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdccpxqi.2bqom8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما