چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : 29081
آبت الله حسینی بوشهری :

تقويت پايه هاي اعتقادي، تضمين امنيت اجتماعي است

قم نيوز : قم نیوز: مدير حوزه هاي علميه سراسر کشور کاهش جرائم را در ترويج افزايش باورهاي ديني و اعتقادي مهم ارزيابي کرد و گفت: تقويت پايه هاي اعتقادي تضمين امنيت اجتماعي است.
تقويت پايه هاي اعتقادي، تضمين امنيت اجتماعي است
به گزارش قم نیوز به نقل از پايگاه خبري پليس، حضرت آيت الله "حسيني بوشهري" در هشتمين جلسه شوراي پژوهشي که با حضور فرمانده انتظامي استان قم و رئيس سازمان تحقيقات و مطالعات ناجا در خصوص طرح تحقيقاتي با موضوعيت دين و امنيت که از سوي حجت الاسلام "ساجدي نيا" استاديار دانشگاه قرآن و حديث ارائه و دفاع شد، به تأثير فرائز ديني و دين پذيري افراد در کاهش جرائم تأکيد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور کاهش جرائم را در ترويج افزايش باورهاي ديني و اعتقادي دانست و اظهار داشت: وقتي آمار جرم و جنايت در ماه هاي رمضان و محرم کاهش مي يابد، اين کارکرد دين است دين مباحثش تنها فردي نيست بلکه داراي ساحت فردي و اجتماعي است.

آیت‌ الله حسینی بوشهری  در بيان باورهاي اجمالي افراد به نقش فطرت در اين زمينه اشاره کرد و افزود: مردم بايد خودشان به سمت قسط بروند، هرچقدر پايه هاي اعتقادي تقويت شود، خروجي آن در بحث امنيت اجتماعي تضمين شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند، اگر به عزت ملتي خدشه وارد شد امنيت آن خدشه دار مي شود، گفت: اگر به جايگاه عزت خدشه وارد شود خاکريز از بين رفته و امنيت از بين مي رود.

آیت الله حسینی بوشهری با بيان اينکه دين مجموعه ايست که براي فرد و جامعه تعيين تکليف مي کند، افزود: فقيه علاوه بر شناخت حکم بايد موضوع را نيز به خوبي بشناسد.

وی کشور تأکيد کرد: نيروي انتظامي در بين دستگاه هاي دولتي و در بخش تحقيقات خوب درخشيده است.

فرمانده انتظامي استان قم نيز در اين جلسه با اشاره به وجود حوزه هاي علميه و ظرفيت بالاي ديني استان قم، اظهارداشت: طي سال هاي گذشته، قم پايگاه مطالعاتي در بخش حوزه هاي دين و امنيت بوده و در اين خصوص کار تحقيقاتي نيز انجام شده و بايد ارتقاء يابد.

سردار مجتبايي در ادامه به راه اندازي انديشکده اي با موضوعيت مباحث امنيتي با پشتوانه ي ديني و حوزوي در قم و نيز برگزاري همايش علمي از سوي فرماندهي انتظامي استان قم در سال ۹۴ اشاره و تصريح کرد: در بحث امينت اجتماعي با استفاده از مطالعات ديني و فرهنگ اسلامي و الگو سازي از آن، مباني، شيوه ها و حدود امنيت اجتماعي نياز به کمک حوزه دارد.

سرهنگ دکتر "هادي شيرزاد" رئيس سازمان تحقيقات و مطالعات ناجا نيز در سخناني با بيان اينکه در گذشته پليس در حوزه تحقيقات چيزي براي گفتن نداشت اما اکنون وضع متفاوت شده، تصريح کرد: اينکه تحقيقات در نيروي انتظامي به عنوان يک فرهنگ در آمده مرهون نگاه ويژه فرمانده ناجا به اين حوزه است.

رئيس سازمان تحقيقات و مطالعات ناجا با بيان اينکه در حال حاضر۵۰۰ عضو هيئت علمي در مراکز تحقيقاتي پليس فعالند، اضافه کرد: نيروي انتظامي بارها در بين دستگاه ها و در همايش هاي علمي حائز رتبه برتر در کشور شده است.

وي با بيان اينکه اعتقاد ما بر اين است که فضاي حاکم در دنيا مختص کشوري است که پاسخگوي سوالات و حلال مشکلات ديگر کشورهاست و ما اين مسير را دنبال مي کنيم، اضافه کرد: در دنياي کنوني ما هر روز با تکنولوژي جديدي روبرو هستيم و امروز برخي از انديشمندان دنيا معتقدند که ايران در آينده يکي از قدرت هاي جهان است و ما فضاي قدرت جهاني را لمس مي کنيم.

سرهنگ شيرزاد در پايان افزود: پس از طرح موضوعات بايد راهکارها در قالب انديشکده ما بين تيم مشترک پليس و تيم حوزه علميه انديشيده شود.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcjvye8.uqehozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما