چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۰۸
کد مطلب : 29406
سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم:

قم آماده پذیرایی از ۱۰ میلیون زائر نوروزی است‌

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: نوروز ۹۳، هشت میلیون نفر زائر به حرم کریمه اهل بیت(س) و مسجد جمکران مشرف شدند و امسال نیز قم آماده پذیرایی از ۱۰ میلیون نفر زائر است.
قم آماده پذیرایی از ۱۰ میلیون زائر نوروزی است‌
به گزارش قم نیوز، یونس عالی‌پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود در تشریح برنامه‌های ستاد تسهیلات زائرین نوروزی استانداری قم، اظهار داشت: سال گذشته در ایام نوروز بالغ بر ۱۰ میلیون زائر وارد استان قم شد که از این میان بیش از ۸ میلیون به حرم کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران مشرف شدند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم با بیان اینکه راه‌اندازی قطار سیرالسیر استان قم که در سفر ریاست جمهوری به استان افتتاح شد سبب حضور بیشتر زائران به استان قم می‌شود، افزود: در زمینه اسکان نیز امسال ظرفیت‌های بیشتری از جمله دانشگاه‌ها و حسینیه‌ها اضافه شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تقارن ایام شهادت حضرت زهرا (س) و ایام نوروز پیش بینی می‌شود، تعداد زائر بیشتری وارد استان قم شود که در این زمینه برنامه‌های فرهنگی نیز برنامه ریزی شده است.

عالی‌پور با اشاره به اینکه طبق آخرین آمارگیری زمان اسکان زائرین به بیش از ۱ و نیم روز اقامت در استان قم رسیده است، عنوان کرد: همه ادارات موظف شده‌اند که در ایام نوروز به زائران خدمات رسانی کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم با تقدیر از تلاش‌های اداره کل آموزش و پرورش قم در اسکان زائران خاطرنشان کرد: با اعلام آمادگی دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه قم ۱۲۰۰ ظرفیت به اسکان نوروزی زائران افزوده شده است.

وی به حضور زائران غیرایرانی در استان قم در ایام نوروز و ساماندهی آن‌ها اشاره کرد و گفت: بیشترین زائر غیر ایرانی که به استان قم می‌آیند از کشور عراق هستند که طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، کارگروه تخصصی به عراق اعزام شده و زوار را از مبدا ساماندهی می‌کند.

عالی‌پور با اشاره به فعالیت‌های کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد تسهیلات زائرین استانداری قم اظهار داشت: کمیته‌های اجرایی، اسکان، زائران غیرایرانی، امنیتی انتظامی، تنظیم بازار و ارزاق، خدمات شهری، امور اداری، اطلاع رسانی و کمیته نظارت و ارزیابی از جمله کمیته‌های فعال در ستاد تسهیلات هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم با بیان اینکه ۴۵ دستگاه اجرایی استان در ستاد تسهیلات زائران استانداری قم فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: سال ۹۴ پس از ایام نوروز اعضای ستاد تسهیلات دیداری با مراجع عظام تقلید می‌کنند و از کلام این بزرگواران بهره‌مند می‌شوند.

وی همچنین از برگزاری همایش بررسی اقتصاد گردشگری زیارت با همکاری دانشگاه‌های استان قم خبرداد.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaiynu.49now15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما