يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : 29447
آیت‌الله علوی گرگانی:

مردم با فرهنگ مهدوی مانوس شوند

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان به تلاش برای فرهنگ سازی مهدوی در جامعه تاکید کرد و گفت: باید شرایطی را به وجود بیاوریم تا مردم به مهدویت نزدیک شوند.
مردم با فرهنگ مهدوی مانوس شوند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای موسسه آینده روشن بااشاره به ارزیابی فعالیت‌های این موسسه اظهار داشت: تلاش یازده ساله این مجموعه در زمینه مهدویت و هدایت افکار عمومی جامعه اسلامی حرکت مثبت و قابل تقدیر است.

مرجع تقلید شیعیان بااشاره به فعالیت‌های دشمنان در جهت از بین بردن فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه افزود: امیدواریم که فعالیت‌های خوب این موسسه سبب شود تا مردم از مهدویت فاصله نگیرند.

وی بااشاره به ایام فاطمیه و رابطه نماز مغرب و حضرت زهرا (س) تصریح کرد: بین علما این نظر وجود دارد که نماز مغرب متعلق به حضرت زهرا (س) است به همین سبب است که شک در این نماز پذیرفته نیست.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: حضرت زهرا (س) شفاعت کننده جامعه و مسلمانان است، بنابراین همه ما باید تلاش و کوشش کنیم تا مظلومیت این بانو برای مردم روشن شود.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: از همه مظلوم‌تر در عالم امام زمان (عج) است که همه ما باید این مظلومیت را باید برای مردم شفاف سازی کنید تا چهره و غبار نا‌شناسی را از چهره امام مهدی بزدائیم.

وی تاکید کرد: در زیارت وارث بار‌ها ذکر شده است که سلام علی وارث انبیا و این نشان دهنده این نکته است که امام مهدی (عج) نیز به گونه‌ای خلق شده است که ویژگی همه انبیا (ع) در وجود آن حضرت ثبت شده است.

آیت‌الله علوی گرگانی اظهار داشت: شباهت‌های زیادی بین حضرت موسی (ع) و حضرت سلیمان (ع) با امام زمان (عج) شباهت‌های زیادی وجود دارد، در آخرالزمان شرایطی به وجود می‌آید که حتی تمام موجودات نیز در دفاع از امام مهدی (عج) سخن می‌گوید.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به وظایف طلاب افزود: آشنایی مردم با مفاهیم مهدویت و فرهنگ مهدوی یکی از مهم‌ترین راسلت شما در این موسسه است و باید تلاش و کوشش خود را به کار ببرید تا فرهنگ انتظار مهدوی در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfejd0.w6d1jagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما