چهارشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : 29554
منبع : ستاد خبری طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف و اموز خیریه استان قم
معاون فرهنگی اوقاف شهرستان قم عنوان کرد

برگزاری گسترده «سوگواره یاس نبوی» در بقاع متبرکه قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه شهرستان قم از برگزاری گسترده «سوگواره یاس نبوی» و استقبال پرشور مردم قم از این مراسم‌ها در نوروز امسال خبر داد.
برگزاری گسترده «سوگواره یاس نبوی» در بقاع متبرکه قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام رحمت جمشیدپور با اشاره به تقارن نوروز امسال با ایام فاطمیه اظهار داشت: به همین دلیل «سوگواره یاس نبوی» همزمان با طرح آرامش بهاری، در بقاع متبرکه شاخص استان قم اجرایی شد.

وی افزود: در مجموع، ۱۸ بقعه متبرکه شاخص در شهرستان قم، «سوگواره یاس نبوی» را در دستور کار داشتند که در همه آنها شاهد برگزاری مراسم عزاداری، نوحه‌خوانی، سخنرانی و بعضا اطعام شرکت‌کنندگان بودیم.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با اشاره به برگزاری سوگواره یاس نبوی و عزای فاطمی در بقاع متبرکه‌ای همچون آستان امامزادگان سید معصوم(ع)، شاه سید علی(ع)، شاه ابراهیم(ع) و علی بن جعفر(ع) عنوان کرد: در بخش‌های مختلف قم از جمله جعفریه، کهک و خلجستان هم مراسم سوگواره یاس نبوی در مساجد و بقاع متبرکه شاخص برگزار شد.

وی ادامه داد: در آستان مقدس امامزادگان زینب خاتون(س)، هاشم(ع)، طاهر(ع)، زکریا(ع) و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در بخش‌های مختلف قم، سوگواره یاس نبوی در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با حضور گسترده خیل عظیم عزاداران فاطمی برگزار شد و هزاران نفر هم اطعام شدند.

جمشیدپور با بیان اینکه پخت و توزیع ۴ تن آش نذری در ایستگاه صلواتی امامزاده علی بن جعفر(ع) و توزیع هزاران قطعه CD نرم‌افزاری آشنایی با امامزادگان قم از جمله اقدامات ابتکاری در ایام فاطمیه امسال بوده است خاطرنشان کرد: دسته‌جات عزاداری هیئت‌های مذهبی قم با حضور در بقاع متبرکه در سالروز شهادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام(ص) به عزاداری و نوحه‌خوانی پرداختند.

معاون اوقاف و امور خیریه شهرستان قم تصریح کرد: همچنین برخی از دسته‌‌های عزاداری از بقاع متبرکه قم به سمت حرم مطهر حرکت کردند تا در این مکان مقدس به اقامه عزای فاطمی بپردازند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdceen8w.jh8oni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما