شنبه ۳ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : 2967
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم خبر داد:

برگزاری 80 دوره آموزشی ویژه رانندگان قمی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم گفت: در سال جاری به منظور ارتقای خدمت‌رسانی به مسافران، بیش از 80 دوره آموزشی ویژه مدیران و رانندگان شرکت‌های مسافربری برگزار شده است.
برگزاری 80 دوره آموزشی ویژه رانندگان قمی
به گزارش قم نیوز، قاسم باقری امروز اظهار کرد: تاکنون ۱۵ دستگاه تردد شمار در جاده‌های استان نصب شده که این دستگاه‌ها ۳۰ مسیر رفت و برگشت را کنترل می‌کنند.

وی افزود: آمار به دست آمده از کار این دستگاه‌ها نشان می‌دهد در هشت ماه نخست سال جاری متوسط روزانه تردد عبوری از جاده‌های استان قم ۲۲۰ هزار وسیله نقلیه بوده است ضمن اینکه متوسط روزانه خودروهای وارد شده به استان نیز به ۶۸ هزار مورد می‌رسد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم با بیان اینکه متوسط روزانه عبوری از استان قم در ایام خاص به ۲۵۰ هزار وسیله نقلیه نیز می‌رسد، گفت: در زمینه تجهیز راه‌های استان به وسایل هوشمند نیز در حال حاضر شش دوربین نظارتی وضعیت ترافیک محورهای مواصلاتی قم را رصد می‌کنند تا مشکلات احتمال و حوادث با سرعت مشاهده شده و برای کمک‌رسانی به موقع اقدام شود ضمن اینکه برای نصب هشت دستگاه دوربین دیگر نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه ۳۶ دستگاه دوربین ثبت تخلفات در جاده‌های استان وجود دارد ابراز کرد: هشت دوربین دیگر نیز آماده نصب هستند که بیشتر به ثبت سرعت غیر مجاز خواهند پرداخت.

باقری از نصب تابلوهای پیام متغیر در جاده‌های قم خبر داد و عنوان کرد: به زودی جایگاه‌هایی برای ارائه اطلاعات ضروری سفر با عنوان آی کیوسک در محورهای مواصلاتی استان قرار خواهند گرفت ضمن اینکه هم اکنون یکی از این دستگاه‌ها در مجتمع رفاهی مهتاب مشغول به فعالیت است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم با اشاره به بهره‌برداری از یک دستگاه توزین در حال حرکت در قم گفت: این دستگاه امکان تعیین وزن وسایل نقلیه سنگین را در حال حرکت فراهم می‌سازد و به این وسیله از تردد خودروهایی با بار غیر‌مجاز که موجب خرابی بستر راه می‌شوند جلوگیری به عمل می‌آید به همین دلیل یک مورد دیگر از این دستگاه‌ها نیز به زودی در یکی از جاده‌های استان نصب می‌شود.

وی هدف اصلی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم را تامین آسایش و ایمنی همه افرادی دانست که از سیستم‌های حمل و نقل جاده‌ای استفاده می‌کنند و خاطرنشان کرد: برای ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مسافران، فرهنگ‌سازی و تغییر و بهبود نگرش مسئولان به این امر در دستور کار قرار دارد زیرا مسافران ارباب رجوع رانندگان و مدیران شرکت‌های مسافربری بوده و تکریم آنها لازم است.

باقری با اشاره به ورود مسافر و زائر از سراسر جهان به استان قم افزود: رعایت حقوق این افراد موجود می‌شود که آنها خاطره خوبی از سفر به قم داشته باشند ضمن اینکه برنامه‌های اجرا شده در این زمینه نشان دهنده بهبود شرایط و افزایش رضایت مسافرین است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم با تاکید بر تسریع روند رسیدگی به اعتراض و شکایت مسافران از نحوه خدمات‌دهی تصریح کرد: در صورتی که رضایت افراد حاصل نشود مدیر شرکت مربوطه مسئول بوده و برخورد قانونی با او صورت می‌گیرد تا جایی که ممکن است از ادامه فعالیت شرکت جلوگیری به عمل آید بنابراین مسئولان حمل و نقل بین شهری باید توصیه‌های مربوط به این مسئله را جدی بگیرند.

وی از ساماندهی دفاتر فروش بلیت در سطح شهر قم خبر داد و گفت: اجرای طرح خرید اینترنتی بلیت اتوبوس نیز موجب تسهیل در سفرهای بین شهری مردم می‌شود.

باقری ادامه داد: نمایندگان اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم در تمام ساعات فعالیت باجه‌های شرکت‌های مسافربری حاضر بوده و ضمن رعایت اخلاق حسنه در برخورد با مراجعین در رسیدگی به تخلفات نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم به کلاس‌های آموزشی برگزار شده ویژه مدیران و رانندگان شرکت‌های حمل و نقل مسافر بین شهری اشاره کرد و افزود: در سال جاری بیش از ۲ هزار و ۷۸۶ نفر دوره در قالب ۸۰ دوره آموزشی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام از رانندگان متقاضی تعویض کامیون و مینی بوس‌های فرسوده در استان قم انجام شده است، اظهار کرد: در زمینه بهبود خدمت‌رسانی به مراجعین نیز برخی خدمات اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان به دفاتر پیش خوان دولت واگذار شده و در این راستا با سه مرکز در سطح استان قم قراردادهایی به امضا رسیده است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.vd0iw6d1egiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما