شنبه ۳ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : 2980

خانه های شخصی زائرپذیر قم ساماندهی می شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از تدوین طرح ساماندهی خانه های شخصی زائرپذیر خبر داد.
خانه های شخصی زائرپذیر قم ساماندهی می شود
به گزارش قم نیوز، علیرضا ارجمندی روز شنبه افزود: این طرح به دنبال پذیرش بدون مجوز مسافر توسط برخی افراد درخانه های شخصی خود صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برخی ازاین منازل شخصی بخاطر عدم امكان نظارت موثر، در بسیاری موارد با مشكلات امنیتی، حقوقی، بهداشتی و خانوادگی روبرو هستند.

وی افزود: در سال های اخیر حدود ۸۰ مجوز به برخی واحدهای اقامتی كه تا حدودی استانداردهای لازم را ایجاد كرده بودند داده شد كه مقرر شد تا پایان تدوین طرح ساماندهی از صدور مجوزهای جدید خودداری می شود.

ارجمندی همچنین گفت: باید به سمتی حركت كنیم تا این واحدها فقط در شرایط اضطراری و تحت نظارت كامل نهادهای نظارتی سرریز مسافران واحدهای اقامتی استاندارد مثل هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمان پذیرها را پوشش دهند.

وی افزود: البته در كنار ساماندهی این منازل شخصی باید طرح ایجاد ایستگاه های دائمی اطلاع رسانی و رزرواسیون واحدهای اقامتی در هسته مركزی شهر قم دنبال شود تا مجالی برای فعالیت دلال های واحدهای غیر مجاز و سوء استفاده از ناآگاهی زائران نماند.

وی تاكیدكرد: اقامت دادن زائران و مسافران بدون مجوز از نظر قانون جرم است و مردم قم با مشاهده این موارد مراتب را جهت بررسی به این اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اطلاع دهند.

ارجمندی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود حدود ۲۰ میلیون نفر مسافر درسال به قم گفت: هم اكنون ظرفیت واحدهای اقامتی استان حدود پنج هزار تخت است كه پاسخگوی نیاز این تعداد گردشگر نیست.

وی ادامه داد: با توجه به خیل مسافران و زائران ورودی به استان باید واحدهای اقامتی استاندارد گوناگون تعبیه شود تا هر كس با هر توان مالی بتواند به تناسب از ظرفیت واحدهای اقامتی مناسب بهره مند گردد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.anuk49now5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما