پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : 30085
منبع : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

آموزش‌های زیست محیطی به فعالان اقتصادی استان قم ارائه می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: دوره‌های آموزشی تخصصی زیست محیطی برای فعالان اقتصادی در استان ارائه و مشاغل سبز مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.
آموزش‌های زیست محیطی به فعالان اقتصادی استان قم ارائه می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمودعلی رکنی در جلسه شورای اشتغال استان قم با اشاره به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه با ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه‌ای استان در سخنانی اظهار داشت: امروزه برنامه ریزی کلان اقتصادی با رویکرد توسعه پایدار، به یکی از مهم‌ترین مسائل دولت‌ها تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه رشد و توسعه پایدار متاثر از میزان پایداری اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی است، افزود: گذار به سوی اقتصاد پایدار نه تنها مستلزم ایجاد ظرفیت‌های شغلی است، بلکه شایسته بودن و سازگاری آن مشاغل با محیط زیست را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت طراحی دوره‌های آموزشی زیست محیطی برای فعالان اقتصادی تاکید کرد و گفت: باید با همکاری و مشارکت دستگاههای اجرایی مرتبط، ظرفیت‌های آموزشی و فرصت‌های شغلی به ویژه در حوزه مشاغل عمومی در استان را شناسایی و با جدیت از ایجاد و توسعه این مشاغل در جامعه حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشاوره‌های تخصصی به کارآفرینان، کارفرمایان، مخترعان، نوآوران و متقاضیان ایجاد کسب و کار سبز ارایه می‌شود، گفت: برای تحقق این اهداف، باید طرح‌های پژوهشی مورد حمایت قرار گرفته و تعامل با مراکز علمی و فناوری و نهادهای دانش بنیان با جدیت پیگیری شود.

دکتر رکنی در پایان از تهیه و تدوین و آموزش شاخص‌ها و معیارهای مشاغل سبز در استان قم خبر داد و گفت: باید ضمن اعمال مدیریت واحد، منسجم و یکپارچه زیست محیطی به ویژه در حوزه صنعت و معدن، نسبت به مدیریت پسماند و ایجاد صنایع تبدیلی، تکمیلی و بازیافتی، گسترش فضای سبز و بیابان زدایی، ایجاد واحدهای HSE در واحد‌ها و شهرک‌های صنعتی و اصلاح الگوی تولید، توزیع و مصرف در بخش‌های مختلف اهتمام داشته باشیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcftxdm.w6dxcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما