سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : 30196

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۲۲

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ 1394/02/22پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۲۲به شرح زیر است:

رئیس مجلس شورای اسلامی: سیاست ایران حمایت از تمامیت ارضی عراق است
آیت‌الله العظمی نوری همدانی: هیچ کس نباید در حفظ دستاوردهای انقلاب کوتاهی کند
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: اجرای حکم اعدام شیخ نمر روند اضمحلال آل سعود را سرعت می بخشد
وزیر امور خارجه: ایران هیچ گونه زیاده‌خواهی را نخواهد پذیرفت
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: درخواست‌ آمریکایی‌ها از ایران در زمان حمله به افغانستان و عراق
بلومبرگ: ادعای عربستان درباره ماجراجویی ایران در یمن مبالغه‌آمیز است


** جام جم ۹۴/۲/۲۲

* واکنش تهران به گام خطرساز آنکارا
وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، ورود نخست‌وزیر ترکیه به خاک سوریه به بهانه «زیارت قبر سلیمان شاه» را گامی خطرناک برای منطقه خواند.
مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه در این زمینه گفت: این اقدام می‌تواند اوضاع را به سمت پیچیدگی بیشتر سوق دهد.
* اقدام عجیب معاون فرهنگی ارشاد
در حالی که غرفه انتشارات حیان با مدیریت مهدی خزعلی از فعالان فتنه در نمایشگاه کتاب به دستور مسئولان اجرایی نمایشگاه، تعطیل شده و همگان بر تخلف وی اذعان دارند اما این شخص همچنان در محل غرفه‌اش حضور دارد.
همزمان با این اتفاقات، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد در اقدامی عجیب با گل و شیرینی به دفتر انتشارات «حیان» رفته و بابت تعطیل شدن غرفه وی عذرخواهی کرده است. وی حتی قول داده تمام خسارت‌های وی را از طرف وزارت ارشاد جبران کند.

** همشهری ۹۴/۲/۲۲
* اجرای دستور فرمانده معظم کل قوا در ارتقای توان رزمی
سرلشگر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش با اشاره به دستور فرمانده معظم کل قوا بر ارتقای روزافزون توان رزمی نیروهای نظامی در دیدار با کارکنان ارتش گفت: بلافاصله پس از دریافت فرمان فرمانده معظم کل قوا، قرارگاه مربوطه را با محوریت عملیاتی کردن فرمان معظم‌له تقویت کرده‌ایم.
* درخواست کمک وزیر دفاع عراق از آیت‌الله العظمی سیستانی
وزیر دفاع عراق روز گذشته در نامه‌ای به آیت‌الله العظمی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعه خواستار حمایت مراجع از نیروهای مسلح عراق شد.
خالد العبیدی این نامه را پس از زیارت مرقد امام علی(ع) به همراهی گروهی از نظامیان این کشور به نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در نجف تحویل داد.

** کیهان ۹۴/۲/۲۲
* نجات ریاض از باتلاق، با طناب پوسیده کمپ دیوید
نشست کمپ دیوید در حالی پایان هفته جاری در آمریکا با حضور برخی سران مرتجع کشورهای عربی برگزار می‌شود که نجات ریاض از باتلاق یمن و دریوزگی آمریکا برای مقابله با قدرت روزافزون جمهوری اسلامی، ۲ محور عمده این اجلاس است.
فایننشال تایمز: اعراب در این نشست تلاش می‌کنند تا واشنگتن را به دادن تضمین مکتوب امنیتی و موافقت با فروش تسلیحات نسل جدید متقاعد کنند.
پادشاه عربستان به دلیل هراس از آبروریزی به علت آلزایمر و ناتوانی در سخنرانی بیش از چند دقیقه از سفر به آمریکا خودداری می‌کند.
دنیس راس از اعراب خواست تا سطح توقع خود از نشست «کمپ دیوید» را پایین بیاورند و انتظار نداشته باشند با این نشست، آمریکا بتواند مانع نفوذ بیشتر ایران در منطقه شود.
* فرید زکریا: کشورهای عربی از اتحاد علیه اسرائیل به ائتلاف علیه دشمن اسرائیل رسیده‌اند.
* آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای از امروز در وین
دور جدید مذاکرات هسته‌ای به منظور ادامه نگارش پیش‌نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) امروز در هتل کوبورگ وین از سر گرفته می‌شود.
این مذاکرات به ریاست معاونان وزیر خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در راستای ادامه نگارش پیش‌نویس برجام آغاز و روز جمعه نیز قرار است سایر اعضای ۱+۵ در سطح معاونان و مدیران کل سیاسی به مذاکرات بپیوندند.
* روزنامه فرانسوی «لوموند» در مطلبی هشدار داد نتایج انتخابات پارلمانی اخیر انگلیس احتمالا باعث خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خواهد شد.

** شرق ۹۴/۲/۲۲
* اصلاح طلبان به دنبال فهرست واحدند
محمد رضا خاتمی: با وجود تفاوت سلیقه‌هایی که در طیف اصلاح طلب وجود دارد، به دنبال این هستیم که با یک فهرست واحد در انتخابات مشارکت کنیم. قدم‌های خوبی برداشته شده و امیدواریم در آینده نتایج آن را ببینیم.
* «اوین» پارک می‌شود
محمدباقر قالیباف شهردار تهران با اشاره به مذاکره با رئیس قوه‌قضائیه در دو ماه قبل،گفت: پیشنهاد ما برای تبدیل ندامتگاه اوین به پارک از سوی قوه‌قضائیه بررسی شد و قرار است بخشی از هزینه تبدیل زندان اوین به پارک از سوی شهرداری تهران تقبّل شود تا مجموعه اوین را به پارک عمومی تبدیل کنیم.

** ایران ۹۴/۲/۲۲
* تأکید رئیس جمهور بر استمرار طرح تحول نظام سلامت تا دستیابی به همه اهداف
رئیس جمهوری در جلسه روز یکشنبه هیأت وزیران، پس از ارائه گزارش وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی درباره «عملکرد یکساله طرح تحول نظام سلامت»، از تمامی دست‌اندرکاران طرح تحول نظام سلامت قدردانی و بر استمرار آن تا دستیابی به همه اهداف طرح تأکید کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را به تأمین منابع مورد نیاز طرح و پرداخت بموقع مطالبات بیمه‌ها موظف کرد.
براساس گزارش وزارت بهداشت، از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون، تعداد ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متقاضی دریافت دفترچه بیمه پایه سلامت بوده‌اند که از این تعداد بیش از هشت میلیون نفر مشمول دریافت مزایای آن شده‌اند.
* تأکید جنتی بر تقویت فرهنگ نماز از رهگذر هنر
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما باید از همه ابزارهایمان برای گسترش فرهنگ نماز استفاده کنیم.
وی که در حاشیه مراسم تجلیل از فعالان اقامه نماز وزارت ارشاد سخن می‌گفت، افزود: ما باید از فیلم‌هایی که فرهنگ نماز را توسعه می‌دهد و هدف نماز را تحقق می‌بخشد و در جهت رشد فضایل اخلاقی است استفاده کنیم و حتی در حوزه هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی و آنچه که به این فرهنگ کمک می‌کند، باید آن را در اولویت کار خود قرار دهیم.
* درخواست علاوی از حیدر العبادی برای آزادی سران بعثی
ایاد علاوی، معاون رئیس جمهوری عراق خواستار آزادی مسئولان سابق رژیم بعث صدام از سوی حیدر العبادی شد.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۲/۲۲
* تمام پالایشگاه‌های آسیایی، قرارداد خرید نفت از ایران را تمدید کردند
پالایشگاه‌های چین، هند، کره جنوبی، ژاپن و ترکیه در چارچوب توافقات پیشین، قرارداد خرید نفت از ایران را تمدید کردند.
* دعوت به تظاهرات برای اعلام همبستگی با «شیخ نمر» در سراسر جهان
گروهی از فعالان حقوق بشری فراخوانی منتشر کرده و طی آن خواستار برگزاری تظاهرات سراسری در چندین کشور جهان برای اعتراض به تلاش عربستان برای اعدام شیخ نمر روحانی مبارز شیعه شده‌اند.
در همین راستا نیز طی چند روز گذشته تظاهراتی اعتراضی در العوامیه و القطیف در اعتراض به ادامه بازداشت شیخ نمر و تلاش رژیم آل سعود برای اعدام این روحانی شیعه که به عدم اطاعت از ولی امر متهم و به اعدام محکوم شده، برگزار شده بود.
* مالزی پیوستن به ائتلاف علیه یمن را تکذیب کرد
«ذوالکفلی محمد زین»، فرمانده کل نیروهای مسلح مالزی، گزارش رسانه‌های عربستان که مدعی شدند نیروهای مسلح مالزی به ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن پیوسته‌اند را تکذیب کرد.
«هشام الدین حسین»، وزیر دفاع مالزی نیز صبح دیروز در توییتر خود نوشت که این نیروها با هدف کمک به تخلیه غیرنظامیان مالزیایی آواره از جنگ تنها در ریاض حضور دارند.

** وطن امروز ۹۴/۲/۲۲
* ارائه طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای
حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس از مأموریت این هیات به کمیسیون امنیت ملی برای ارائه طرح یک فوریتی «الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای ایران» به صحن علنی مجلس خبر داد.
* تحقیق و تفحص از بورسیه‌ها از سال ۶۸ تاکنون
محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس، گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات را مبنی بر تصویب تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره اعطای بورس تحصیلی و جذب هیات علمی از سال ۱۳۶۸ تاکنون ارائه کرد.
این تقاضای تحقیق و تفحص بهمن‌ماه سال گذشته در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تصویب رسید و اکنون برای رأی‌گیری در صحن علنی پارلمان به هیات رئیسه مجلس ارجاع شده است.

** جوان ۹۴/۲/۲۲
* يهوديان به دنبال «معاويه‌ها»ي امروز هستند
حجت‌الاسلام حيدر مصلحي وزير سابق اطلاعات بر لزوم توجه به فتنه‌هاي دشمنان انقلاب و اسلام در آينده تأكيد كرد و گفت: اتاق فكر صهيونيست‌ها فتنه‌هاي بزرگ‌تر از سال ۸۸ را براي كشور برنامه‌ريزي كرد‌ه‌اند.
* برخی برای ماندن نسخه تسلیم می‌پیچند
برخی ادعا دارند برای اینکه در این دنیای شلوغ بمانیم، باید از همه دارایی‌های ۳۰ ساله عبور و در مقابل غرب سرخم کنیم.
محمد حسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به اینکه اراده ملت ایران همواره مایه امید مردم انقلابی کشورهای اسلامی بوده و است، اظهار داشت: متاسفانه باور غلطی رایج شده که آمریکا اگر تصمیم بگیرد کسی جلودارش نیست و اگر ملتی می‌خواهد پیشرفت کند باید ببیند آنها چه می‌گویند.

** رسالت ۹۴/۲/۲۲
* ادعای موهوم مفتی وهابی پاکستانی
صدور فتوای یکی از مفتیان وهابی پاکستان در خصوص چگونگی ولادت امام علی(ع) باعث اعتراض مسلمانان این کشور شد.
«مفتی نعیم» رئیس مدرسه علمیه «جامعه بنوری» از معروف ترین مدارس تکفیری های دیوبندی در پاکستان اخیراً در گفته‌هایش با نقض تمام احادیث مستند شیعه و سنی اعلام کرد که امام علی (ع) در کعبه به‌دنیا نیامده، است!
بیان این گفته های عجیب سبب شد که مسلمان پاکستان دست به اعتراض و شکایت بزنند.
* انتقال تانک‌های عربستان به مرز یمن
رسانه‌های عربستان روز گذشته اعلام کردند که ارتش این کشور شمار زیادی تانک را به عنوان نیروهای تهاجمی به مرز این کشور با یمن فرستاده است.
* بيکاري ۴۷هزارفرزند ايثارگر و شهيد
حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی رئيس بنياد شهيد با تاکيد براينکه مهمترين دغدغه حال حاضر، اشتغال فرزندان شاهد وايثارگراست ازوجود مشکل اشتغال براي ۴۷ هزارفرزند شهيد وايثارگرخبر داد.
* بانک مرکزي بايد پاسخگوباشد
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوي قوه قضائيه با اشاره به بدهي‌هاي بانکي گفت: معرفي فهرست۵۷۵ بدهکار بزرگ بانکي کفايت نمي‌کند و بايد بانک مرکزي پاسخگو باشد که چرا چنين فهرست‌هايي به وجود آمده است.
مگر بانک ها وثيقه نگرفته‌اند؟ پس چرا چنين مشکلاتي به وجود آمده است؟

** مردم سالاری۹۴/۲/۲۲
* نشنال اینترسنت با اشاره به احتمال توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ تشریح کرد: نیاز آمریکا به مذاکرات منطقه‌ای با ایران.
* روابط ايران و انگليس بهتر مي‌شود
رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و انگليس گفت: با انتخابات اخير پارلمان بريتانيا مي‌توان آينده روابط ايران و انگليس را مثبت و بهتر از گذشته ارزيابي کرد.
منصوري آراني در پيش‌بيني از روابط آينده ايران و انگلستان بعد از انتخابات پارلمان بريتانيا و تشکيل دولت جديد، گفت: ارتباط پارلمان‌ها همچون گذشته ادامه خواهد داشت و شايد نزديک‌تر شود. به نظر مي‌رسد روابط ايران و انگليس بهتر شده و روند نزديک‌تر شدن به ايران بيشتر شود.

** آرمان ۹۴/۲/۲۲
* ایران هیچ‌گونه زیاده‌خواهی را نخواهد پذیرفت
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران هیچ گونه زیاده خواهی را نخواهد پذیرفت؛ مفاهیم مورد توافق، مفاهیمی است که در لوزان به تایید طرفین رسیده و این مفاهیم باید در توافق مکتوب بین ایران و ۱+۵ اتخاذ شود. محمدجواد ظریف درباره اینکه عراقچی اعلام کرد کنگره آمریکا رسیدن به توافق نهایی را دو ماه به تاخیر می‌اندازد، آیا این طرح در ماهیت مذاکرات هم تاثیرگذار است؟ تصریح کرد: ما چون دولت آمریکا را مسئول اجرای توافق می‌دانیم، از نظر ما طرح کنگره هیچ تعهدی را از دوش دولت آمریکا برنمی‌دارد و بلکه آن را سنگین‌تر می‌کند و باید دولت آمریکا نشان دهد که توافق احتمالی بین ایران و ۱+۵ را انجام خواهد داد.
* مهلت دو هفته‌ای مجلس به فانی
جبار کوچکی‌نژاد نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مهلت دو هفته‌ای این کمیسیون به علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به سوال‌های نمایندگان خبر داد.

** فرهیختگان ۹۴/۲/۲۲
* رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب بازدید می‌کنند
حضور دیروز رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب با خبر مهمی همراه شد: رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب بازدید می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی، در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: «رهبر معظم انقلاب، در روزهای آتی از نمایشگاه کتاب بازدید خواهند داشت. هرچند بنده در این بازدید همراه ایشان نخواهم بود.»
* خروج موقتی سدهای تهران از بحران آب
خسرو ارتقایی، ‌مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از خروج موقتی سدهای تهران از بحران آب خبر داد و گفته است: «ذخایر آب سدهای تهران ۲۱۳ میلیون مترمکعب افزایش یافت.»

** آفرینش ۹۴/۲/۲۲
* ادعای عربستان درباره ماجراجویی ایران در یمن مبالغه‌آمیز است
بلومبرگ در گزارش خود به بحران کنونی یمن و فاجعه‌ای که عربستان سعودی در آن به وجود آورده پرداخته و آورده است: تصمیم سعودی‌ها برای اعلام آتش‌بس ۵ روزه در یمن تنها گامی بسیار بسیار کوچک در برقراری آرامش در این کشور است.
عربستان باید بپذیرد که استراتژی‌اش در یمن عمیقاً غیرسازنده است؛ عملکردی که موجب بروز بی‌ثباتی در یک مسیر حیاتی برای انتقال نفت، گسترش جنگ نیابتی میان ایران و عربستان و ایجاد تنش‌های فرقه‌یی تازه شده و به پیشبرد منافع القاعده در شبه‌ جزیره کمک کرده است.
* امیدواری مرکل نسبت به امضای توافق هسته‌ای با ایران
صدراعظم آلمان گفت: شانس دستیابی به توافق نهایی میان تهران و گروه ۱+۵ در خصوص برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد.
همکاری میان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان با ایران منجر به حصول نتیجه شده است.

** ابتکار ۹۴/۲/۲۲
* برای مذاکره با ایران آماده‌ایم
مصالحه و بهبود روابط با ایران با توجه به آن چه هم اکنون در جهان عرب در جریان است روی میز مذاکره قرار ندارد. چون این بدان معنی است که در شرایطی که ما روی امنیت ملی جهان عرب کار می‌کنیم برای ایران نقشی در جهان عرب قائل باشیم.
شکری همچنین گفت که اگر چه قاهره قصدی برای نزدیک شدن به ایران و ترکیه ندارد اما برای مذاکره در این خصوص آماده است.
* تظاهرات گسترده بحرینی‌ها با شعار “اسقاط نظام”
جمع زیادی از مردم بحرین با برگزاری تظاهرات گسترده‌ ضمن اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی خواهان سرنگونی رژیم آل خلیفه و ایجاد نظام سیاسی جدید شدند.

** قدس ۹۴/۲/۲۲
* تعقیب عاملان شهادت مأمور انتظامی
سردارسرتیپ پاسدار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی گفت: سرنخهای خوبی از اشراری که سبب به شهادت رسیدن یکی از مأموران نیروی انتظامی در غرب کشور شدند، به دست آمده و این افراد اکنون تحت تعقیب هستند.
وی افزود: این اشرار بزودی دستگیر خواهند شد.
* فرار مرزبانان سعودی از مناطق مرزی جازان
شبکه خبری المنار گزارش داد: بعد از نفوذ نیروهای قبایل یمنی به مناطق کوهستانی جازان، نیروهای مرزبانی عربستان از این منطقه فرار کرده‌اند.
* عربستان، اسراییل خلیج‌فارس است
مدیر سیاست خارجی روزنامه اینترنتی هافینگتون پست در مطلبی با انتقاد از تجاوزهای اخیر عربستان به یمن، آن را با حملات رژیم صهیونیستی به غزه مقایسه کرد و گفت: ریاض در حال تبدیل شدن به اسراییل حوزه خلیج‌فارس است.

** قانون۹۴/۲/۲۲
* گفت‌وگوي آمريكا و روسيه در مورد ايران
منابع خبری از دیدار جان کری، وزیر خارجه ايالات متحده و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در شهر سوچی روسیه خبر دادند.
طبق گزارشات منتشر شده در این دیدار كه در ۱۲ مي برگزار مي شود دو طرف درباره مسائلی چون ایران، یمن، اوکراین و سوریه گفت‌وگو خواهند کرد.

** خراسان ۹۴/۲/۲۲
* تلاش براي حل اختلافات دوجانبه
وزراي خارجه روسيه و آمريکا در تماسي تلفني توافق کردند نشستي دو جانبه را براي بررسي امکان انجام اقداماتي مشترک در راستاي حل اختلافات ۲کشور تشکيل دهند.
* سياست ايران حمايت از تماميت ارضي عراق است
رئيس مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد حمايت از دولت وحدت ملي عراق به عنوان نماد وحدت همه اقوام و گروه‌ها از جمله کرد، شيعه و سني در اين کشور، تنها راه غلبه بر مشکلات فعلي است.
علي لاريجاني در ديدار «برهم احمد صالح» معاون دبيرکل اتحاديه ميهني کردستان عراق با اشاره به مناسبات گرم و برادرانه ميان مردم و مسئولان دو کشور بر لزوم تلاش مشترک براي کمک به حل مسائل و مشکلات عراق تأکيد کرد و افزود: سياست ايران حمايت از تماميت ارضي عراق است وجمهوري اسلامي ايران همواره در کنار ملت و دولت عراق ايستاده و براي ارائه هرگونه کمک آماده است.

** اعتماد ۹۴/۲/۲۲
* اس ـ ٣٠٠ روسي مهندسي معكوس نمي شود
امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) گفت: اس ـ ٣٠٠ يك سامانه دفاعي و عملياتي است و در مكان هايي كه از پيش تعيين شده مستقر خواهد شد و مهندسي معكوس نمي‌شود.

** کلید ۹۴/۲/۲۲
قدردانی عراقچی از مخالفت مجلس با طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته‌ای
عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان، با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده هیچ گاه اجازه نداده و نخواهد داد که زبان تهدید در مذاکرات به کار گرفته شود، گفت: تاکنون طرف‌های مقابل ما هم به خودشان اجازه استفاده از ادبیات تهدید در مذاکرات را نداده‌اند.
سید عباس عراقچی، با اشاره به مخالفت اعضای فراکسیون اکثریت مجلس با طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته‌ای، گفت: خوشبختانه نمایندگان با مخالفت با این طرح بهترین تصمیم را اتخاذ کردند.

** شهروند ۹۴/۲/۲۲
* اگر لازم باشد استانداران را تغییر ‌می‌دهیم
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت روحانی، دیروز در همایش استانداران سراسر کشور حرف‌های تلنگرآمیزی با استانداران زد. او در این همایش حفظ بي‌طرفی از سوی استانداران را بارها مورد تأکید قرار داد و گفت که در رفتارهای روزانه خودمان، حضور در محافل و مراسم و حتی استقبال از شخصیت‌ها باید به گونه‌ای عمل کنیم که از آن حمایت جریان خاصی برداشت نشود وظیفه اصلی ما برگزاری انتخابات سالم است.
رحمانی فضلی درباره تغییر و جابه‌جایی استانداران گفت: در حال حاضر برای تغییر استانداران برنامه‌ای نداشته و نداریم اما این به این معنا نیست که اگر لازم شد تا یک ماه دیگر، چنین اقدامی نکنیم.
* مرسی از دانشگاه اخراج شد
وزیر آموزش عالی مصر اعلام کرد که محمد مرسی به دلیل آن‌که از زمان برکناری‌اش از سمت ریاست‌جمهوری هیچ‌گونه فعالیت و تدریسی در دانشگاه نداشته، اخراج شد.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی

هیچ کس نباید در حفظ دستاوردهای انقلاب کوتاهی کند
رسا/آیت الله العظمی نوری همدانی پیروزی انقلاب اسلامی را یکی از نعمت‌های بزرگ پروردگار برشمرد و خاطرنشان کرد: امنیت و خودباوری از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است؛ امروزه انجام بسیاری از فرائض و برنامه‌های عبادی در سایه این نعمت الهی برای ما آسان شده است.
وی حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی را بر همگان ضروری دانست و گفت: بر ما لازم است این دستاوردها را بشناسیم و آنها را برای مردم تبیین و تشریح کنیم.

اجرای حکم اعدام شیخ نمر روند اضمحلال آل سعود را سرعت می‌بخشد

رسا/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی به جنایات آل سعود در داخل و خارج سرزمین عربستان اشاره کرد و هشدارداد: اعدام شیخ نمر باعث خواهد شد تا اضمحلال آل سعود سریع‌تر انجام گیرد. عضو جامعه مدرسین ادامه داد: این رژیم که خود را خادم الحرمین می‌خواند تنها به سلطنت می‌اندیشد و برای نگهداری حکومت خود و اقتدار واهی مورد نظرش به هر جنایتی دست می‌زند.
وی افزود: جنایت‌های آل سعود در کشتار مردم بی دفاع یمن باعث شده است، افکار عمومی این رژیم را همپای رژیم صهیونیستی بدانند؛ شاه تازه به دوران رسیده سعودی در پی جنایت‌هایش در افکار عمومی بدتر از صدام و قذافی شناخته شده است.

تلاش دولت بازگرداندن رونق به کشور است

ایسنا/ معاون اول رئیس‌جمهور در سفر به استان یزد گفت: سال ۹۴ سال رونق اقتصادی است و دولت تلاش می‌کند رونق به کشور بازگردد. جهانگیری افزود: لازمه این کار فعالیت بخش خصوصی است و به همین دلیل ما با فعالان بخش خصوصی نیز دیدار و گفت‌وگو خواهیم داشت.

حمله به شرکت نفتی آرامکوی عربستان

تسنیم/ قبایل یمنی شرکت نفتی آرامکوی عربستان را گلوله باران کردند. این اولین بار است که قبایل یمنی به این شرکت مهم نفتی عربستان حمله می‌کنند.

واکنش بلومبرگ به خریدهواپیما توسط ایران

تسنیم/ روزنامه بلومبرگ با اشاره به خرید ۹ هواپیما توسط شرکت ماهان ایر که تحت تحریم آمریکا قرار دارد نوشت: در حالی که کمتر از ۲ ماه دیگر ضرب‌الاجل حصول توافق هسته‌ای پایان می‌یابد، تحریم‌های اقتصادی علیه ایران شروع به فرو ریختن کرده است که نشانه آن تحویل ۹ فروند هواپیمای مسافربری به شرکت هوایی ماهان ایر ایران است.

تخریب وجهه سیدحسن نصرالله توسط المستقبل

رسا/ روزنامه الدیار از تشکیل اتاق عملیاتی از سوی جریان المستقبل لبنان برای تخریب وجهه دبیرکل حزب‌الله لبنان خبر داد.
الدیار تصریح کرد: اتاق عملیات جریان المستقبل با اهمیت خاصی سخنان سید حسن نصرالله را دنبال کرده و تلاش دارد از هر فرصتی برای ضربه وارد کردن به حزب‌الله و دبیرکل آن استفاده کند.

محکوميت به جرم افشاي عمليات مخفي عليه ايران

واحد مرکزی خبر/ جفري استرلينگ افسر سابق اطلاعاتي آمريکا به جرم افشای اطلاعات درباره عمليات مخفي سازمان سيا عليه ايران به سه سال و نيم حبس محکوم شد.
این اطلاعات مربوط به اقدامات سازمان سیا در خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران است.

پاسخ هیات ایرانی به نماینده انگلیسی حامی منافقین

ایسنا/ عضو گروه روابط پارلمانی ایـران با پارلمان اروپا ماجرای حضور یکی از نمایندگان انگلیسی حامی منافقین در دیدار با پارلمان اروپایی و پاسخ کوبنده هیات ایرانی را تشریح کرد.
فاطمه آلیا با اشاره به سفر این گروه به بلژیک آنرا موفقیت آمیز خواند و گفت: در این سفر تبعات جنگ افروزی کشورهای آمریکایی و اروپایی در منطقه خاورمیانه و امکان نفوذ این نا امنی ها به کشورهای آسیایی و اروپایی تشریح شد.
وی ادامه داد: ۷ نفر از اعضای پارلمان اروپا با منافقان ارتباط دارند که یکی از آن ها در جلسه با هیات ایرانی حضور یافت و سعی کرد ضمن سخنرانی از منافع منافقین دستگیر شدگان فتنه ۸۸ دفاع کند که پاسخ کوبنده‌ای به وی داده شد و وی مجبور به عذرخواهی و ترک جلسه شد.

سرنگونی جنگنده مغربی توسط انصارالله یمن

فارس/ نیروهای انصارالله یمن یک فروند جنگنده مغربی «اف ـ ۱۶» را که در راستای کمک به ائتلاف سعودی در حال بمباران یمن بود سرنگون کردند.
صلاح الدین آزاد شد
واحد مرکزی خبر/ نیروهای ارتش عراق، استان صلاح‌الدین را به طور کامل آزاد کردند. ارتش عراق در جبهه‌های مختلف پیشروی‌هایی خود را ادامه می‌دهد.

کانادا: انتقاد از اسرائیل ممنوع

واحد مرکزی خبر/ دولت کانادا اعلام کرد، علیه گروه‌های داخلی که حامی تحریم رژیم صهیونیستی هستند، از قوانین مقابله با جرایم ناشی از تنفر استفاده خواهد کرد. دولت کانادا تا کنون بارها به صورت علنی از رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم حمایت کرده است.

انتقاداز نقض حقوق بشر در آمریکا

تسنیم/ اعضای حقوق بشر سازمان ملل روز گذشته در نشستی در ژنو به بررسی وضعیت حقوق بشر در آمریکا پرداخته و از این کشور به‌دلیل نقض گسترده حقوق بشر انتقاد کردند.
در این نشست ضمن انتقاد از باز بودن زندان گوانتانامو، شکنجه در زندان‌های تحت نظارت و اداره آمریکا عدم رعایت حقوق بومیان واقلیتها، اجرای مجازات‌های اعدام و حملات پهپادهای این کشور در مناطق مختلف جهان و کشته شدن غیرنظامیان انتقاد شد.

درخواست‌ آمریکایی‌ها از ایران در زمان حمله به افغانستان و عراق

فارس/ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، درخواست‌های سران کاخ سفید از ایران در زمان حمله به افغانستان و عراق را فاش کرد.
دکتر بروجردی فاش کرد: در زمان حمله آمریکا به افغانستان، آمریکایی‌ها پیغام داده و خواستار اجازه ایران برای عبور هواپیماهایشان از آسمان ایران برای حمله به افغانستان شدند، اما در آن زمان ایران با اقتدار مقابل درخواست آمریکا ایستاد و اجازه پرواز هواپیماهای آمریکایی از آسمان کشورمان را برای حمله به افغانستان نداد.
وی افزود: همین کشور در زمان حمله به عراق و در دوره‌ای که در باتلاق خودساخته گرفتار شده بودند، خواستار مذاکره با ایران شد. ما نیز اعلام کردیم که باید آمریکا درخواست مکتوب ارائه دهد که سفیر سوئیس، درخواست رسمی و مکتوب آمریکا برای مذاکره را تحویل داد و باز ما گفتیم که باید بررسی و فکر کنیم.

رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شکست خورد

ایسنا/ پس از گذشت ۱۰ ماه از جنگ غزه، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که این جنگ هیچ نتیجه‌ای برای این رژیم نداشته است.
آهارونوویچ تصریح کرد:دراین جنگ اسرائیل شکست خوردو مجبور شد جنگ را متوقف کرده و از غزه عقب نشینی کند.
تکلیف جدید مجلس برای وزیر دادگستری
فارس/نمایندگان مجلس به منظور تأمین نظر شورای نگهبان در طرح تعیین وظایف و اختیارات وزیر دادگستری، مصوب کردند که وزیر دادگستری موظف به پاسخگویی در مورد عملکرد قوه قضاییه به مجلس است.
به موجب این مصوبه مسئولان واحدهای مختلف قوه قضاییه موظف شدند به منظور پاسخگویی وزیر دادگستری به سؤال‌های نمایندگان مجلس در ارتباط با روابط قوه قضاییه با قوای دیگر و اجرای مسئولیت‌های مندرج در این قانون، اطلاعات و مدارک لازم را در اختیار وزیر دادگستری قرار دهند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciqzap.t1au32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

s
به نام خدا
سلام
سایت خوبی دارید.
از لحاظ فنی نیز خوب است.

اما چرا در بالای صفحه خود گزینه آخرین مطالب سایت را ندارید تا هنگام مراجعه به سایت شما بتوان آخرین مطالب را رصد کرد.