چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : 30218
منبع : روابط عمومی بهزیستی قم
معاون پیشگیری بهزیستی قم عنوان کرد:

حضور تشکل های مردمی در مدیریت بحران نقش مهمی دارد

قم نيوز : قم نیوز: حجت الله محمد زاده با تشریح تعریف تشکل های مردم نهاد گفت: حضور تشکل های مردمی در مدیریت بحران نقش ویژه و مهمی دارد
حضور تشکل های مردمی در مدیریت بحران نقش مهمی دارد
به گزارش قم نیوز، حجت الله محمد زاده اظهار داشت: تشکلها به سازمانهايي گفته مي شود كه توسط گروهي از اشخاص حقيقي يا حقوقي غير سازمان هاي دولتي يا سازمانهاي مردم نهاد سياسي و غير دولتي اداره می گردد.

معاون پیشگیری بهزیستی قم در جلسه ای که با حضور مسئولین موسسات و نهادهای غیر دولتی که از سوی استانداری، سازمان ملی جوانان و بهزیستی دارای مجوز هستند، برگزار شد، افزود: گروه هاي مردم نهادی که در بحث پيشگيري، آمادگي و مقابله با بحران فعالیت مستمر دارند، مي توانند نقش بسيار مهمي را در این زمینه ايفا کنند.

محمدزاده گفت: یکی از موضوعات مهمی که می تواند توسط سازمان های مردم نهاد مورد توجه قرار بگیرد، مسئله مدیریت بحران و اقدامات مناسب در صورت بروز حوادث طبیعی است.

وي افزود: قطعا یکی از موضوعاتی که می تواند آسیب های حوادث طبیعی را بعد از وقوع به حداقل برساند، وجود نیروهای کارآزموده و مجرب در برخورد با این اتفاقات است.

معاون پیشگیری بهزیستی قم اظهار داشت: نقش مردم در كاهش بلاياي طبيعي به ويژه ساعات اوليه حادثه تعيين كننده بوده و در برخي موارد حياتي است و ما میتوانیم با همکاری و مشارکت و آموزش های لازم و به موقع به موسسات و تشکل های غیر دولتی و متعاقبا آموزش مناسب آنها به مردم، در كاهش تلفات انساني و جراحت هاي ناشي از بلاياي طبيعي اثر گذار باشیم.

محمدزاده ، با اشاره به اينكه فقدان آگاهي مردم نسبت به امداد و نجات اوليه گاهي حتي موجب افزايش تلفات انساني مي شود، تصريح كرد: سمن ها می توانند با ایجاد گروه های آموزشی و دادن آگاهی به عموم مردم در این مهم نقش بسزایی داشته باشند.

وی با اشاره به اهميت حضور تشكل هاي مردمي در مديريت بحران، خاطرنشان كرد: در دنيا دولت ها به تنهايي توان مقابله با بحران و حوادث غير مترقبه را ندارند و تشكل هاي غيردولتي نقش اصلي را ايفا مي كنند.

معاون پیشگیری بهزیستی قم افزود: ما تمام تلاش خود را در حمایت هر چه بیشتر این گروه ها به کار می بندیم و حمایت همه دستگاههای مربوطه را جهت تقویت این گروهها خواهانیم.

در پایان این جلسه، از داوطلبان اطلاعاتی درمورد توانایی ها و پتانسیل های فعلی، تجارب گذشته، آموزش های دیده شده و نیازهای آموزشی موسسات دریافت گردید، که پس از ارزیابی و نتیجه گیری نهایی، در جلسات بعدی مطرح خواهدشد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdjx0s.yt0zf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما