يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : 30558
معاون ‌مسجد مقدس جمکران:

۱۵۰ مبلغ مرکز مهدویت، نیمه شعبان به نشر فرهنگ مهدوی در جمکران می‌پردازند‌

قم نيوز : قم نیوز: معاون ‌مسجد مقدس جمکران با اشاره به برنامه‌های مبلغان در نیمه شعبان گفت: در نیمه شعبان ۱۵۰ مبلغ فرهنگی در مسجد جمکران به تبلیغ دین و فرهنگ مهدوی می‌پردازند.
۱۵۰ مبلغ مرکز مهدویت، نیمه شعبان به نشر فرهنگ مهدوی در جمکران می‌پردازند‌
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های نیمه شعبان که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اهمیت انعکاس خبرهای مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: میلیون‌ها انسان مشتاق در سراسر جهان مشتاق فرارسیدن نیمه شعبان هستند.

معاون فرهنگی مسجد جمکران با تاکید بر اهمیت اقدامات صورت گرفته در مسجد جمکران افزود: مسجد در نظام اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و از صدر اسلام مساجد کانون تحولات دینی بودند و در این راستا مسجد جمکران مورد توجه شیعیان جهان است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: مسجد جمکران الگوی مناسبی در جهت تحولات تمدنی در دنیای امروز است، مسجد جمکران دارای جایگاه عبادی است و به دستور امام زمان (عج) این مسجد جهت تقویت بنیان عبادی مردم ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: ما باید اشتیاق مردم را برای حضور در جمکران بیشتر کنیم و در این راستا نیازمند دو اقدام هستیم، ما باید نخست زمینه لازم برای بسترسازی عبادی مردم آماده کنیم و دوم اینکه بسترهای معرفتی مناسب با نیاز مخاطب را ایجاد کنیم تا زائران از معارف اهل بیت (ع) استفاده کنند.

معاون فرهنگی مسجد جمکران با اشاره به برنامه‌های فرهنگی جمکران در نیمه شعبان تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد مخاطبان جمکران به صورت خانوادگی در مسجد جمکران حاضر می‌شوند و ما تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های فرهنگی جمکران به صورتی باشد تا بر حسب نیاز خانواده‌ها باشد.

ابراهیمی بااشاره به برنامه‌های جمکران برای مخاطبان کودک و نوجوان اظهار داشت: ۹۰ هزار کتاب و محصولات فرهنگی با همکاری آستان قدس رضوی تهیه شده که ویژه کودکان و نوجوانان است و در نیمه شعبان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در ایام نیمه شعبان برنامه‌های ویژه‌ای با حضور شاعران و مداحان برگزار می‌شود و با توجه به این که درصد بالایی از مخاطبان را قشر جوان تشکیل می‌دهند ما هم تلاش کرده‌ایم تا برنامه‌های مناسب و متنوع فرهنگی برای آن‌ها برگزار کنیم.

ابراهیمی تصریح کرد: دربخش کودک مرکز فرهنگی گل نرگس را در ایام نیمه شعبان ایجاد کرده‌ایم تامعارف دینی و فرهنگی را برای کودکان نشر دهیم.

وی اظهار داشت: جشنواره قاب فیروزه‌ای را در چند محور برای عموم مردم در نظر گرفته‌ایم که ویژه عکس با موبایل توسط مخاطبان است و می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

معاون فرهنگی مسجد جمکران بیان کرد: حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در حوزه راهبردی ما است و ما کتاب‌هایی را براساس نیازهای مخاطبان در نظر گرفته‌ایم و ایستگاه مطالعه کتاب‌های مهدوی رابرای مخاطبان برگزار می‌کنیم.

ابراهیمی با اشاره به برنامه‌های مبلغان در نیمه شعبان عنوان کرد: در طول سال در فعالیت‌های فرهنگی خود ارتباط خوبی با حوزه‌های علمیه داریم و در نیمه شعبان ۱۵۰ مبلغ فرهنگی در مسجد جمکران به تبلیغ دین و فرهنگ مهدوی می‌پردازند که در زمینه اعزام مبلغ به جمکران از ظرفیت‌های مرکز تخصصی مهدیت استفاده کرده‌ایم.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaamne.49nwm15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما