يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : 30825
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

قم نیازمند پژوهشکده رسمی حوزه علمیه خواهران است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور بابیان اینکه قم نیازمند پژوهشکده رسمی حوزه علمیه خواهران است، گفت: این پژوهشکده باید متناسب با نیاز شهر قم و برای عموم خواهران باشد.
قم نیازمند پژوهشکده رسمی حوزه علمیه خواهران است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران قم که در اردوگاه حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد، با اشاره به تلاش‌های مدیریتی که حجت‌الاسلام جواد اسماعیلی‌نیا مدیر سابق حوزه علمیه خواهران قم در دوره مدیریتی خود داشتند اظهار داشت: کارهایی که در دوران مدیریتی ایشان در استان قم انجام شد تداوم کارهای گذشته نبوده و عمده فعالیت‌های صورت گرفته تأسیسی بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: علاوه بر تأسیس مدرسه معصومیه قم، راه‌اندازی ۴ مدرسه دیگر ازجمله خدمات مدیر سابق حوزه علمیه خواهران قم است.

جمشیدی با تأکید بر توسعه کمی و کیفی حوزه علمیه خواهران قم گفت: بیش از ۹۵ درصد اساتید در ابتدای کار حوزه علمیه خواهران در سطح دو مرد بودند، اما در حال حاضر این‌گونه نیست و خواهران در سطوح مختلف در حال تدریس در حوزه علمیه خواهران هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به توسعه امکانات آموزشی و دانش افزایی اساتید خاطرنشان کرد: امید است در سال ۹۴ و نیمه اول سال ۹۵، ۴ مدرسه‌ای که در حال تأسیس در سطح استان هستیم مشکلاتشان حل شود.

جمشیدی افزود: باید معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی عمده فعالیتشان این باشد که متمرکز بر تربیت اساتید باشند و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های لازم صورت بگیرد.

وی مسئله آموزش مجازی در استان قم را مهم ارزیابی و تصریح کرد: در شهر مقدس قم مشکل کتابخانه و ابزار پژوهشی به شکل عام نداریم و نیاز به پشتیبانی و تقویت حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور بیان کرد: در حوزه علمیه باید از ظرفیت مدارس حوزه حداکثر استفاده را بکنیم چراکه این مدارس می‌توانند قطب‌های پژوهشی و تربیتی باشند.

جمشیدی با تأکید بر انجام کارهای ستادی در حوزه علمیه قم گفت: در حال حاضر ۸۰ هزار نفر طلبه در قم وجود دارد و باید گفت برای سال ۹۵-۹۴ مشکل مکان در منطقه دو قم به علت متقاضی بالا را داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور بابیان اینکه قم نیازمند پژوهشکده رسمی حوزه علمیه خواهران است، گفت: این پژوهشکده باید متناسب با نیاز شهر قم و برای عموم خواهران باشد و باید گفت ظرفیت ما در این رابطه کم نیست و توسعه کمی مدارس حوزه علمیه خواهران باید صورت بگیرد.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchm6nx.23nvidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما