دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب : 30858

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۲۵

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۲۵پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۲۵به شرح زیر است:

آیت الله العظمی مکارم شیرازی: مسلمین برای پایداری صلح و امنیت جهان بکوشند
در دیدار معاون وزیر خارجه صورت گرفت؛ تاکید آیت‌الله یزدی بر حصول نتایج عزتمندانه در مذاکرات هسته‌ای
آیت‌الله مقتدایی: مبلغان متناسب با نیاز و مشکلات مخاطبان سخن بگویند
آیت‌الله استادی: به اختلافات سیاسی دامن نزنیم
وزیر دفاع: دولت در مذاکرات شروط تحمیلی را قبول نخواهد کرد
معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه: اگر نظام سوریه شکست بخورد دشمنان سراغ عراق و ایران خواهند آمد.

** جام جم ۹۴/۳/۲۵

* استیضاح کنندگان فانی، قانع نشدند
نشست نمایندگان استیضاح کننده با وزیر آموزش و پرورش برگزار شد که بهارستان نشینان از اظهارات علی اصغر فانی در این جلسه قانع نشده و بر پیگیری استیضاح تاکید کردند.
* حمایت فعالان رسانه‌ای از گزاره برگ ملی
۵۰۷۰ تن از فعالان رسانه‌ای کشورمان با امضای طوماری ضمن اعلام حمایت از «گزاره برگ ملی» خواستار رعایت اصول و شروط ۶ گانه مندرج در این سند مردمی، ‌در جریان مذاکرات و توافق هسته‌ای شدند.
لغو یکجا و همزمان تحریم‌ها، استمرار تحقیقات و پیشرفت‌های هسته‌ای و ممنوعیت نظارت فراتر از مقررات و عرف بین‌المللی از جمله شروط مندرج در این گزاره برگ است.

** همشهری ۹۴/۳/۲۵
* آغاز بررسی جزئیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس
نمایندگان با تصویب مفادی از طرح استانی شدن انتخابات مجلس مقرر کردند تعداد نمایندگان هر حوزه استانی، معادل تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخابیه موجود استان باشد و هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس هم باید منحصرا برای یکی از حوزه‌های انتخاباتی موجود در استان ثبت نام کند.
* ممنوع التصویری به دستور دادستانی تهران
معاون اول قوه قضائیه گفت: ممنوع التصویر و ممنوع البیانی رئیس دولت اصلاحات بر اساس دستور دادستانی است نه شورای عالی امنیت ملی،‌ غلامحسین محسنی اژه‌ای با رد شائبه اتخاذ این تصمیم از سوی شورای عالی امنیت ملی گفت: قبلا نیز در این باره سوال شده بود که گفتم این تصمیم بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی نیست و به دستور دادستانی است.

** کیهان ۹۴/۳/۲۵
* غنی‌سازی ۲ درصد، تازه‌ترین دبه آمریکا!
یک ماه پیش صالحی از دبه آمریکایی‌ها در مذاکرات خبر داد و سپس آن را شوخی خواند اما گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد بدعهدی واشنگتن به تعهدات قبلی خود، چیزی فراتر از شوخی است.
پایگاه آمریکایی لوبلاگ: درخواست‌های جدید آمریکا که فراتر از چارچوب توافق شده در لوزان است، موضوع مذاکرات را پیچیده‌ می‌کند.
پس از لوزان و در کمال تعجب طرف ایرانی، آمریکا با پیشنهاد کاهش غنی‌سازی به سطح ۲ درصد به مذاکرات برگشت!
از آنجایی که این محدودیت هرگز در لوزان مطرح نشده بود، ایرانی‌ها آن را فریبی از سوی آمریکا تلقی می‌کنند.
مورد دیگری از حرکت آمریکا فراتر از چارچوب لوزان درخواست توقف آزمایش‌های مکانیکی سانتریفیوژهاست.
* افشاگری‌های اسنودن جاسوس‌های انگلیس در سراسر جهان را فراری داد
یک روزنامه انگلیسی فاش کرد، افشاگری‌های «ادوارد اسنودن» در مورد فعالیت‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس، لندن را مجبور کرده جاسوسان دستگاه‌های اطلاعاتی خود را از سراسر جهان فرا بخواند.
* اگر نظام سوریه شکست بخورد، دشمنان سراغ عراق و ایران خواهند آمد
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با تاکید بر حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی از سوریه و بشار اسد تاکید کرد: اگر دشمنان بر نظام سوریه فائق آیند قطعا به سراغ عراق و ایران خواهند آمد.
امیر عبداللهیان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حمایت همه جانبه‌ای از سوریه و بشار اسد داشته و خواهد داشت و رهبر معظم انقلاب با تیزبینی خاصی که دارند تاکید کردند که نظام سوریه اگر شکست بخورد دشمنان سراغ عراق و جمهوری اسلامی ایران می‌روند.

** شرق ۹۴/۳/۲۵
* وثیقه مرتضوی ۳ میلیارد اضافه شد
بازپرس شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت برای مرتضوی قرار مجرمیت صادر کرد و سه میلیارد تومان دیگر به قرار قبلی مرتضوی درپرونده تامین اجتماعی اضافه کرد.
برای او پیش‌تر دو میلیارد تومان قرار کفالت صادر شده بود. بابت پرونده کهریزک هم حدود سه میلیارد تومان قرار صادر شده بوده که در مجموع کل قرارهای صادر شده برای مرتضوی به هشت میلیارد تومان رسیده است.
* هادی تهدید به ترک مذاکرات کرد
در حالی که منابع یمنی اعلام کردند هیات حوثی‌ها برای شرکت در مذاکرات ژنو صنعا را ترک نکرده، هیات دولت مستعفی یمن تهدید کرد در صورت شکست مذاکرات ژنو به دلیل حضور نداشتن حوثی‌ها،‌از این مذاکرات کناره‌گیری می‌کند.
این در حالی است که هنوز مخالفت رسمی از سوی جنبش حوثی‌ها با مذاکرات ژنو، اعلام نشده است.

** ایران ۹۴/۳/۲۵
* بهره‌برداری از ۴۵۰ هزار مسکن مهر در دولت یازدهم
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: ‌از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تا کنون ۴۵۰ هزار واحد مسکونی مهر به بهره‌‌برداری رسیده است.
علی اصغر مهرآبادی اظهار کرد: تا پایان امسال نیز دست کم ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر آماده بهره‌برداری به متقاضان تحویل می‌شود.
* آنها که می‌گویند تحریم‌ مهم نیست از جیب مردم بی‌خبرند
رئیس جمهوری، روز گذشته در دومین سالروز انتخابات ۲۴ خرداد ۱۳۹۲،‌ میهمان اهالی خراسان شمالی بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: اگر می‌خواهیم به پیشرفت دست یابیم، باید متحد باشیم و دست در دست هم اختلاف را کنار بگذاریم.
از ابتدای کار دولت تا امروز هر سال به نسبت سال قبل گندم و مواد غذایی کمتری وارد کرده است.
کسانی که می‌گویند نباید با قامتی رشید و بهره‌گیری از دیپلمات‌های کارآزموده در برابر ۱+۵ ایستاده و مذاکره کنیم، از زندگی مردم بی‌خبر هستند.
این دولت در تهران نمی‌نشیند و شعار بدهد، بلکه به همان جایی که تحریم‌های ناحق علیه ملت ایران وضع شده، ‌خواهیم رفت و همان جا تحریم‌ها را لغو خواهیم کرد.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۳/۲۵
* نگاه باندی و جناحی به مجلس خبرگان خیانت به انقلاب است
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: اگر می‌بینید بعضی‌ها که قبلا با من موافق نبودند و حالا همراه شده‌اند من عوض نشده‌ام، بلکه آنها عوض شدند.
هر زمان که به توافق نزدیک می‌شویم، کسانی از دو طرف حرف‌هایی می‌زنند و دوباره شرایط را مشکل می‌کنند.
کسانی که در نماز جمعه شعارهایی در تعریف من می‌دادند که خودم قبول نداشتم و به بعضی از آنها خیلی هم خدمت کردم الان به من توهین می‌کنند، روزگار همین است، اما من در تمام این ‌سال‌ها بر موضع اعتدالی خود بودم و هستم.
* علی عبدالله صالح فلج شد
مدیر دفتر علی عبدالله صالح اعلام کرد که وی به دلیل یک «عارضه جسمی» بسیار خطرناک، تا آخر عمر توان حرکت نخواهد داشت.
محمد الفقیه، اعلام کرد: وی به دلیل فشارهای بسیاری که در دوره گذشته داشته، در تکلم دچار مشکلات بسیاری شده است و تا پایان عمر نمی‌تواند حرکت کند.

** وطن امروز ۹۴/۳/۲۵
* دستگیری جاسوسانی چون جیسون رضائیان ادامه یابد
۱۴ نفر از نمایندگان در تذکری به وزیر اطلاعات بر ادامه روند دستگیری جاسوسان نظام سلطه همچون جیسون رضائیان تاکید کردند.
* سلب تابعیت ۵۶ بحرینی دیگر
نهادهای قضایی بحرین، تابعیت ۵۶ شهروند دیگر این کشور را به بهانه تشکیل باند تروریستی لغو کردند.
این بزرگ‌ترین حکم قضایی در تاریخ بحرین از انتفاضه ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ این کشور است.
مقام‌های بحرینی برای سرکوب مخالفت علیه بی‌عدالتی‌های این کشور، مخالفان خود را با اتهام‌های واهی راهی زندان کرده یا تابعیت بحرینی آنان را لغو می‌کنند.
با صدور این حکم شمار افراد بحرینی که سلب تابعیت شده‌اند به ۱۸۶ نفر افزایش یافت.

** جوان ۹۴/۳/۲۵
* روایت آمریکایی ـ ترکیه‌ای از درخواست تاسیس دفتر طالبان در تهران
یک خبرگزاری ترکیه مدعی شد، هیات طالبان افغانستان در سفری به ایران درخواست تاسیس دفتر نمایندگی در ایران را ارائه کرده است و از سوی دیگر روزنامه آمریکایی هم مدعی کمک تسلیحاتی مالی و حتی آموزش طالبان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.
* جنگنده‌های آمریکا باز هم نیروهای عراقی را زدند
جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی «ضد داعش» در عراق، بار دیگر مواضع نیروهای عراقی در استان الانبار را مورد هدف قرار دادند.
جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش که قرار بود مواضع تروریست‌ها در عراق را بمباران کنند در طول ماه‌های اخیر به جای تکفیری‌ها بارها نیروهای عراقی را مورد هدف قرار داده‌اند.

** آفتاب یزد ۹۴/۳/۲۵
* توافق، قطعی است
شنیدیم برخی منابع دیپلمات،‌در گفتگو با المستقبل توافق هسته‌ای میان گروه موسوم به «۱+۵» و ایران را در حکم امضا شده دانستند و ادعا کردند که توافقی که امضا خواهد شد «توافق خوب» است و تا سال‌های طولانی برنامه ایران را تحت نظارت قرار می‌دهد.
به گزارش انتخاب روزنامه «المستقبل» لبنان، نوشت که قدرت‌های بزرگ تا لحظه آخر از اعلام توافق خودداری خواهند کرد.
* حکم عاملان قتل رهبر شیعیان مصر صادر شد
دادگاه امور جنایی «الجیزه» حکم عاملان شهادت یکی از علما و رهبران شیعیان مصر را صادر کرد.
بر اساس حکم قاضی دادگاه، ۲۳ تن از متهمان پرونده قتل «شیخ حسن محمد شحاته» هر کدام به ۱۴ سال زندان محکوم شدند. دادگاه همچنین ۸ متهم این پرونده را تبرئه کرد.

** رسالت ۹۴/۳/۲۵
* مقامات آمریکایی می‌دانند بازرسی از مراکز نظامی ایران شدنی نیست
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در ارتباط با تهدیدهای مکرر مقامات آمریکایی در روند مذاکرات هسته‌ای مبنی بر اینکه لغو تحریم‌ها تنها با بازرسی از مراکز ایران صورت می‌گیرد، اظهار کرد: خود مقامات آمریکایی هم به این نتیجه رسیده‌اند که بازرسی از مراکز نظامی ایران را نمی‌توانند انجام دهند و حتی رئیس سازمان سیا در سفرش به اسرائیل خطاب به مقامات آنها گفت: شما نیز باید از این موضوع دست بردارید چون این کار شدنی نیست.
* برای اداره کشور به روحیه‌ای مانند مرحوم عسکراولادی نیازمندیم
علی لاریجانی در یادمان «طلایه‌داران آفتاب؛ بزرگداشت شهدای موتلفه اسلامی» با بیان اینکه مرحوم عسکراولادی حق زیادی بر گردن مردم ایران دارد تصریح کرد: وی از لحاظ اخلاق فرد معقولی در سیاست بود و همواره رفتار ملازم با اخلاقگرایی بود.
رئیس مجلس خاطر نشان کرد: نکته دوم در شیوه مرحوم عسکراولادی که فردی مثبت اندیش در سیاست بود و در فراز و فرودهای پس از انقلاب هیچگاه مضطرب نمی‌شد و چون تکیه بر خدا داشت همواره آرام بود.
* علی جنتی: ۷۲ هزار عنوان کتاب سال گذشته چاپ شد.

** مردم سالاری۹۴/۳/۲۵
* طرح حمایت از ۶ میلیون نیازمند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تقدیم طرح ۲ فوریتی حمایت از ۶ میلیون نیازمند با ۲۸۱ امضا به هیات رئیسه خانه ملت خبر داد.
حسینعلی حاجی دلیگانی با اعلام اینکه طرح حمایت ازشش میلیون نیازمند در کشور با ۲۸۱ امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است، گفت: این تعداد امضا رکوردی جدید برای ارائه یک طرح در مجلس است.
* آمار قربانیان خشونت پلیس آمریکا
شمار افرادی که از ابتدای سال جاری تا کنون به دست پلیس از پای در آمده‌اند به پانصد نفر افزایش یافته است.
با ادامه همه گیر شدن خشونت پلیس در جای جای آمریکا، فقط در هفت روز گذشته بیست نفر به ضرب گلوله پلیس جان باختند.
* رجز خوانی نتانیاهو برای ابومازن
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را تهدید کرد که اگر دست از اقداماتش برندارد اسرائیل این آمادگی را دارد ظرف ۲۴ ساعت کرانه باختری را اشغال کند.
منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند که تهدیدات بنیامین نتانیاهو طی دیدار یک مسئول ارشد امنیتی اسرائیلی با حسین الشیخ، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح مطرح و به رئیس تشکیلات خودگردان رسیده است.

** آرمان ۹۴/۳/۲۵
* به شرط عدم دخالت اردوغان، تشکیل کابینه را می‌پذیرم
«عبدالله گل» رئیس جمهوری سابق و از بنیانگذاران حاکم حزب عدالت و توسعه امروز گفت: به شرطی که رئیس جمهوری در کار پارلمان دخالت نکند، حاضر به پذیرش تشکیل دولت ائتلافی هستم. عبدالله گل پیشتر در تماسی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور فعلی و احمد داود اوغلو نخست وزیر این کشور درباره فراخوان برای برگزاری انتخابات زودهنگام هشدار داده و گفته بود که چنین انتخاباتی خطرات جدی را برای حزب عدالت و توسعه به دنبال خواهد داشت.
وی در این زمینه گفته بود: ضرورت دارد حزب در هر حال، ‌در پی تشکیل دولت ائتلافی باشد.
* انتقاد از منبرهایی که خواب تعریف می‌کنند!
شنیده شده که رئیس ستاد اقامه نماز گفت: متاسفانه بعضی منبرها مایه ندارد و بیشتر به نقل خواب و شعر می‌گذرد. حجت‌الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه برای تشویق جوانان به نماز خواندن، باید معارف نماز را بیان کنیم، گفت: الحمدالله جوانان ما با نماز مانوس هستند، اما باید بیشتر روی معارف آن‌ها کار شود و اسرار نماز را برای آن‌ها بیان کرد.

** فرهیختگان ۹۴/۳/۲۵
* سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر امور خارجه برای انجام مشورت‌های داخلی دیروز به تهران بازگشتند. مذاکرات کارشناسی دروین ادامه دارد.
* افراط گرایی تکفیری پدیده‌ای ساختگی است
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: «افراط‌گرایان تکفیری پدیده‌ای ساختگی هستند که دولت‌های غربی و صهیونیست‌ها آن را به وجود آورده‌اند.» شمخانی یکی از اهداف مهم گروه‌های تکفیری تروریستی را جلوگیری از تمرکز امت اسلامی بر موضوع فلسطین دانست و بیان کرد: «امروز ایران یکی از کشورهایی است که از بیشترین استقلال، اقتدار، ثبات و آرامش در بین کشورهای منطقه با وجود تحولات موجود برخوردار است.»

** ابتکار ۹۴/۳/۲۵
* دولت در مذاکرات شروط تحمیلی را قبول نخواهد کرد
سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دولت به دنبال به نتیجه رساندن نتایج مذاکرات به هر بهایی نیست و در هیچ شرایطی شروط تحمیلی را قبول نخواهد کرد.
* انتقادات تند مالکی از اهل سنت عراق
نوری مالکی، معاون رئیس جمهور عراق در سخنرانی خود در همایش قبایل استان کربلا عنوان داشت «ما در موصل شاهد فروپاشی یگان‌های ارتش، فرار فرماندهان و عقب نشینی گروه‌های سنی و کرد بودیم. وی افزود: آنچه در حال حاضر عراق شاهد آن است انقلاب طایفه‌ای اهل تسنن علیه شیعیان است. مالکی در ادامه تاکید کرد: سقوط شهرهای موصل و رمادی توطئه بود و کسانی که از میادین نبرد گریختند خائن و ترسو هستند و حکم آنان از نظر نظامی اعدام است.

** قدس ۹۴/۳/۲۵
* اجازه بازدید از مراکز نظامی را به بیگانگان نمی‌دهیم
سردار سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه هرگز اجازه تحقق زیاده خواهی شیطان بزرگ را نمی‌دهیم، ‌تاکید کرد: قطعا اجازه دسترسی به هر نحو از مراکز نظامی به بیگانگان داده نخواهد شد، ‌هر چند این مساله با پذیرش پروتکل الحاقی در تضاد باشد.
* اقدام مشترک ایران و کردستان عراق برای مقابله با تروریسم
معاون وزیر خارجه ایران که به کردستان عراق سفر کرده است با کریم سنجاری، وزیر داخله اقلیم کردستان دیدار و گفت وگو کرد.
حسن قشقاوی در این دیدار با اشاره به امضای قبلی موافقتنامه انتقال محکومان میان دو کشور ایران و عراق، از وزیر داخله اقلیم کردستان عراق درخواست کرد، در آستانه ماه مبارک رمضان،‌زمینه‌های لازم برای انتقال آنان به ایران فراهم آید.

** قانون۹۴/۳/۲۵
* ۲۱ استعفای انتخاباتی در وزارت کشور
رئیس ستاد انتخابات کشور از استعفای ۲۱ نفر از مدیران عالی وزارت کشور به منظور شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد. محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تا کنون ۲ معاون استاندار، ۶ مدیر کل، ۲ معاون مدیر کل، یک سرپرست دفتر آموزش و پژوهش استانداری، ۵ فرماندار، ۴ بخشدار و یک شهردار از سمت خود استعفا داده‌اند.

** خراسان ۹۴/۳/۲۵
* مدافع عملکرد دولت روحانی هستم
محمد رضا عارف گفت: جریان اصلاحات چاره‌ای جز پیروزی در انتخابات مجلس ندارد.
رئیس بنیاد «امید ایرانیان« نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ را حاصل عقل‌گرایی و ریسک‌پذیری به موقع جوانان دانست و تاکید کرد که مدافع عملکرد دولت روحانی است.
وی با اشاره به انتخابات مجلس خاطر نشان کرد: مشارکت حداکثری ضامن پیشرفت و توسعه کشور و پیروزی اصلاحات خواهد بود و جریان اصلاحات چاره‌ای جز پیروزی در انتخابات مجلس ندارد.
* نامه سرگشاده مداحان به لاریجانی در اعتراض به سخنان یک نماینده مجلس
پس از صحبت‌های یک نماینده مجلس درباره عملکرد مالی بنیاد دعبل، جمعی از مداحان نامه‌ای به علی لاریجانی نوشتند و از این گفته ابراز ناراحتی کردند.
آنها در انتهای نامه از نمایندگان خواسته‌اند تا با حمایت‌هایشان مسیر بیمه کردن تمام مداحان را مانند همه اقشار دیگر هموار کنند.

** اعتماد ۹۴/۳/۲۵
* برخورد با ناشران محتوای غیر اخلاقی
واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای شبکه‌هایی که از محتوا در قالب توهین به مقامات کشور استفاده کرده یا نسبت به ترویج مسائل غیر اخلاقی مبادرت می‌کنند بر اساس قانون محدودیت اعمال می‌کنیم. محمود واعظی با تاکید بر اینکه سیاست ما برخورد با عواملی است که مسائل امنیتی کشور را نشانه گرفته باشند، درباره نظارت بر شبکه‌های اجتماعی به ایسنا گفت: ‌سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات، نظارت کاملی بر تمام شبکه‌های اجتماعی دارد.
* عمر البشیر بازداشت می‌شود
عمرالبشیر، رئیس جمهوری سودان که برای شرکت در نشست اتحادیه آفریقا به ژوهانبورگ پایتخت آفریقای جنوبی سفر کرده بود، ‌حق ترک خاک این کشور را ندارد.
دیوان عالی آفریقای جنوبی ضمن موافقت با درخواست دیوان بین‌المللی کیفری با صدور حکمی مانع از خروج عمر البشیر از این کشور شده است.
بر اساس این حکم، عمر البشیر، به اتهام دست داشتن در درگیری‌های قبیله‌ای دارفور از سوی محاکم بین‌المللی به نسل کشی متهم شده و تحت تعقیب قرار دارد.

** کلید ۹۴/۳/۲۵
* آمریکا مانع از تحقیق درباره زندان‌های «سیا» می‌شود
پیوتر کاسماتی دادس
تانی کل لهستان اعلام کرد که آمریکا با رد درخواست‌ها برای دسترسی به اسناد ضروری، مانع از انجام تحقیقات درباره زندان سری سازمان جاسوسی آن کشور (سیا) می‌شود.

** شهروند ۹۴/۳/۲۵
* نتانیاهو مدعی تسریع امتیاز دهی ۱+۵ به ایران شد
نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به هر تلاشی برای بر هم زدن توافق احتمالی بین ایران و ۱+۵ دست می‌زند این بار مدعی شد که گروه ۱+۵ امتیاز دهی به ایران را در مذاکرات هسته‌ای تسریع بخشیده است.
بنیامین نتانیاهو، در نشست هفتگی‌اش با اعضای کابینه‌اش در بیت‌المقدس ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه هر روز که می‌گذرد این توافق بدتر می شود، اما هنوز برای این که با یکدیگر متحد شویم و با این توافق بد مخالفت کنیم و خواستار یک توافق بهتر شویم دیر نشده است.
* امیدوارم مذاکرات به نتیجه برسد
وزیر امور خارجه آمریکا ضمن امکان پذیر دانستن حصول یک توافق هسته‌ای با ایران گفت که برخی مسائل سخت شده است.
جان کری،‌ وزیر امور خارجه آمریکا پس از مرخص شدن از بیمارستان گفت: برخی موضوعات در این مذاکرات سخت شده و برخی مسائل در حال پیشرفت است. کار سختی است و مذاکرات سختی داریم، ما در طول ۳۵ سال گذشته با یکدیگر گفت و گو نداشته‌ایم و بی‌اعتمادی زیاد مانع بزرگی پیش روی ماست.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
همه مسلمین جهان وظیفه دارند برای پایداری صلح و امنیت جهانی بکوشند

مهر/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی درپیامی به چهارمین اجلاس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه اظهار داشت: همه مسلمین جهان وظیفه دارند برای پایداری صلح و امنیت جهانی بکوشند و آتش جنگ را هر کجا ببینند، خاموش کنند. ایشان دربخشی از این پیام تصریح کردند: یقین دارم شما عزیزان گروه وحشی داعش و امثال آنها که نام دولت اسلامی بر خود نهاده‌اند را جزو مسلمانان نمی‌دانید؛ همان‌گونه که ما آنها را از اسلام کاملاً بیگانه می‌شماریم.ولی متأسفانه که بعضی از دول ظاهراً متمدن برای حفظ منافعشان به این گروه خونخوار، بی رحم و وحشی کمک می‌کنند.

پرداختن به «حجاب» مهم‌تر از «رباخواری» است
رسا/آیت‌الله سبحانی در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: بدحجابی یکی از مسائلی است که امروز متاسفانه شاهد آن هستیم، از همین رو نیروی انتظامی هر چه سریعتر باید با بدحجابان برخورد کنند.وی تصریح کرد: اکنون پرداختن به مسأله حجاب مهم‌تر از پرداختن به رباخواری است.وی ادامه داد: حجاب نماد جمهوری اسلامی است؛ بد حجابان به نظام دهن کجی می‌کنند در حالی که رباخواران کاری به نظام ندارند و برای کسب سود بیشتر در پستوها ربا می‌خورند؛ این بد حجابان هستند که به نظام دهن کجی می‌کنند و اعمال بد حجابان از رباخواران بدتر است.

تأکید آیت‌الله یزدی بر حصول نتایج عزت مندانه در مذاکرات هسته‌ای
رسا/ آیت‌الله یزدی در دیدار با امیر عبداللهیان، معاون وزیر خارجه بر حصول نتایج عزت مندانه در مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد. رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حمله عربستان به کشور یمن را خطا دانست و بر ضرورت توقف حملات، لغو کامل محاصره انسانی مردم مظلوم یمن و تشکیل دولت وحدت ملی بر مبنای توافق گروه‌های اصیل یمنی تأکید کرد. رییس مجلس خبرگان تقویت روند مقابله با تروریسم تکفیری در سوریه و عراق توسط نیروهای مسلح و مردم این کشورها راضروری دانست وخواستار هوشیاری در برابر تحرکات داعش شد.

به اختلافات سیاسی دامن نزنیم
حوزه/ آیت‌الله استادی در گردهمایی مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم اظهارداشت: دشمنان فعالیت‌های بسیاری برای از بین بردن این کشور انجام می‌دهند و می‌خواهند ایمان مردم را از هر راهی که می‌توانند سست کنند. وی افزود: هیچ چیزی جای منبر را در تبلیغ نمی‌گیرد. عضو جامعه مدرسین گفت: روحانیون باید در مسایل سیاسی بسیار جدی و تنها تابع رهبری باشند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بحث همدلی فرمود باید خوبی ها و بدی ها با هم دیده شود و اگر انتقادی هم صورت می‌گیرد باید از سر دلسوزی باشد؛ اگر قرار است در تبلیغ به نظام و انقلاب کمک کنیم نباید به اختلافات سیاسی دامن بزنیم.

مبلغان متناسب با نیاز ومشکلات مخاطبان سخن بگویند
حوزه/آیت‌الله مقتدایی در نشست مفسران و اساتید برتر حوزه علمیه قم گفت: اساتید، تنها به بیان تفسیر اکتفا نکنند؛ چراکه انتظارات مردم از روحانیت بالاست و باید به بیان نیازهای روز مردم پرداخت.قائم مقام جامعه مدرسین بیان داشت: باید مطالبی برای مردم عنوان شود که نیاز آنان بوده و مشکلی از مشکلات آنان رفع شود.وی همچنین اظهار داشت: از موضوعات گوناگونی که در قرآن کریم آمده، برای مردم سخن بگویید تا مطالبی جامع و کامل به آنان عرضه شود.

مهمترین پایگاه‌ «داعش» در رقه سقوط کرد
فارس/ کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه سرانجام موفق شدند، شهر «سلوک» را آزاد کنند تا «داعش» یکی از مهمترین پایگاه‌های خود در استان «رقه» را از دست بدهد. سقوط این شهر برای این گروه تکفیری ضربه سنگینی شمرده می‌شود.

تجاوز زمینی صهیونیست‌‎ها به خاک لبنان
تسنیم/ شبکه خبری المنار از تجاوز زمینی نظامیان صهیونیست به خاک لبنان از مزارع اشغالی شبعا خبر دادند.بر اساس این گزارش نظامیان صهیونیست قصد داشتند با انجام عملیاتی، چند تن از شهروندان لبنانی را از منطقه الزرقه لبنان بربایند و پس از ناکامی در این عملیات، چندین رأس دام از این منطقه به سرقت بردند.

امتناع دولت از ابلاغ قانون امر به معروف
فارس/ سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به امتناع دولت از ابلاغ قانون حمایت از آمران به معروف گفت: پیگیری‌ها در خصوص ابلاغ این قانون انجام و در جلسه کمیسیون فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. حجت‌الاسلام طاهری افزود: طبق پیگیری‌های انجام شده معلوم شد که با توجه به امتناع دولت از ابلاغ قانون مذکور رئیس مجلس در ۲۰ خرداد از طریق روزنامه رسمی این قانون را به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کرده است.

بودجه یک میلیارد دلاری سیا برای تکفیری ها
ایرنا/ روزنامه واشنگتن پست فاش کرد، علاوه بر کمک‌های اسراییل، عربستان، قطر، ترکیه و اردن به تروریست‌های تکفیری مسلح در جنوب سوریه، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز سالانه یک میلیارد دلار بودجه برای این گروه از تروریست ها هزینه می‌کند.

ادعای‎ رسانه‎اسرائیلی ‎درباره‎ حمله ‎سایبری ‎ایران
فارس/ به دنبال درج اخباری مبنی بر جاسوسی صهیونیست‌ها از مذاکرات هسته‌ای ایران، شرکت «کلییر اسکای» مدعی شد که روز یکشنبه حملات گسترده‌ای را از جانب ایران و علیه منافع اسرائیل شناسایی کرده است. این شرکت مدعی شده که ایران با هدف جاسوسی و عمل مقابله به مثل به ۴۰ هدف در داخل اسرائیل و ۵۰۰ هدف دیگر در سرتاسر جهان حمله کرده است.

اقدام وحشیانه عربستان در یمن شبیه داعش است
ایرنا/ روزنامه دی ولت چاپ آلمان، بمباران مکان‌های باستانی یمن توسط عربستان را به شدت مورد انتقاد قرار داد و آن را با انهدام میراث‌های جهانی در سوریه و عراق به دست داعش مقایسه کرده و آن را وحشیانه خواند و خواستار اقدام فوری در تخریب این اماکن شد.

تبدیل قزاقستان به بانک سوخت هسته‌ای
مهر/ شورای حکام آژانس انرژی اتمی با درخواست دولت قزاقستان برای ایجاد بانک اورانیوم کمتر غنی سازی شده موافقت کرد. این بانک سوخت هسته‌ای قرار است مکانیزمی تضمین شده برای اعضای این نهاد بین المللی فراهم کند تا در صورتی که نتوانستند در بازار جهانی برای خود سوخت هسته‌ای تهیه کنند، از این بانک این سوخت را خریداری کنند.

دیدار وزیر اقتصاد با رییس دولت امارات
فردانیوز/ طیب نیا وزیر اقتصاد نماینده ویژه رییس جمهور با شیخ منصور بن زاید آل نهیان معاون نخست وزیر و وزیر امور ریاست امارات دیدار و دعوتنامه رییس جمهور برای شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رییس دولت امارات عربی متحده جهت شرکت در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در تهران را تسلیم کرد. طیب‌نیا دراین دیدار بر گسترش بیش از پیش روابط حسنه دو کشور تاکید کرد.

۹هزار مبلغ در ماه مبارک رمضان اعزام می‌شوند
حوزه/ حجت الاسلام جعفری رئیس هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: امسال ۹ هزار طلبه در ماه مبارک رمضان به سراسر کشور اعزام می‌شوند.

توضیح‎ ستاد ‎کل‎ نیروهای‎ مسلح‎ درباره‎ شلیک‎ گلوله
فارس/ در پی اصابت یک شی انفجاری در پارک سپاهان شهر اصفهان در روز چهارشنبه ۲۰/۳/۱۳۹۴ یک مقام آگاه در ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد: بررسی‌های انجام شده حاکی از شلیک یک گلوله آموزشی توسط یکی از یگان‌های مستقر در اصفهان بوده است که ضمن انجام اقدامات پیشگیرانه، بدینوسیله از شهروندانی که ممکن است بر اثر صدای انفجار دچار نگرانی شده‌اند، پوزش می‌خواهیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdjj0s.yt0zk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما