پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : 31854

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۱۴

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۱۴پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۱۴به شرح زیر است:

آیت الله العظمی مکارم شیرازی: پیشرفت در مذاکرات هسته‎ای ثمره بزرگی و ابهت ایران اسلامی بود
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی: مسؤولان اهتمام ویژه‎ای نسبت به رفع مشکلات محرومان داشته باشند
آیت الله علوی گرگانی: اردوهای جهادی از مصادیق جهاد فی سبیل الله است
آیت الله مقتدایی: مدعیان غربی حقوق بشر دروغ می گویند
دکتر سید کمال خرازی : حضور در عراق و ایستادگی در سوریه تصمیم راهبردی است
رئیس‌جمهور آمریکا: اگر به ایران حمله کنیم، حزب‌الله اسرائیل را موشک باران می‌کند


** جام جم ۹۴/۵/۱۴
* ولایتی: محور مقاومت از بین نمی‌رود
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که دشمنان نخواهند توانست محور مقاومت را در منطقه از بین ببرند، گفت: در یمن، عراق و لبنان نیز خواب شوم آنان تعبیر نخواهد شد. علی‌اکبر ولایتی در جمع تعدادی از فرماندهان ارشد نیروی انتظامی و با حضور سردار سرتیپ حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی این مطلب را بیان کرد.
* تخریب بیش از ۱۵۰۰ مدرسه در الانبار
شورای استانداری الانبار از تخریب جزئی و کلی بیش از ۱۵۰۰ مدرسه در این استان به دست داعش خبر داد.
بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان ملل، بیش از ۷۰ درصد از کودکانی که از شهرهای خود به دلیل درگیری با داعش آواره شده‌اند از تحصیل محروم مانده‌اند.

** همشهری ۹۴/۵/۱۴
* فرش ایران به بازار آمریکا باز می‌گردد
حمید کارگر سرپرست مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه ایران بزرگ ترین صادر کننده فرش به آمریکا بوده گفته پس از اجرای توافق فرش ایران بار دیگر در بازار این کشور به فروش خواهد رسید. ایران از سال ۲۰۱۰ بازار صادرات ۵/۱۶ درصدی فرش خود به آمریکا را از دست داده است.
* اعراب به دنبال رابطه با دمشق
منابع دیپلماتیک در سوریه به روزنامه الوطن گفتند که کشورهای عربی و غربی از تمایل شان برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با این کشور خبر داده‌اند. بر این اساس، دیپلمات‌های سوری برای آغاز مجدد فعالیت‌های دیپلماتیک طی هفته‌های آتی آماده می‌شوند. روزنامه الدیار لبنان هم خبر داد در پی سفر علی مملوک رئیس سازمان اطلاعات سوریه به عربستان، قرار است رئیس سازمان اطلاعات عربستان هم ماه آینده به دمشق سفر کند. پیش تر مملوک با محمد بن سلمان، وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان، نیز دیدار کرده بود.

** کیهان ۹۴/۵/۱۴
* تحقق پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب؛ آمریکا ادعاهای بعدی را روی میز گذاشت
رهبر معظم انقلاب اسلامی چندی پیش از سریال‌هایی خبر دادند که دشمنان جمهوری اسلامی برای نظام تدارک دیده‌اند و پس از موضوع هسته‌ای به سراغ آنها خواهند رفت.
غیر از مسئله‌ هسته‌ای هم سریال‌های دیگری در انتظار ما است؛ این‌جور نیست که همه‌ مسائل ما با غرب، با آمریکا، با صهیونیسم، با گردن‌کلفت‌های اقتصادی دنیا فقط همین مسئله‌ هسته‌ای باشد
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید: حمایت ایران از تروریسم و ادامه تهدید این کشور نسبت به اسرائیل، بازداشت برخی از آمریکایی‌ها در داخل ایران ،این نشان‌دهنده فهرست طولانی از نگرانی‌هایی است که ما درباره ایران داریم.
ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا: در حال حاضر موضع ما در برابر ایران هیچ تغییری نکرده است. موضع ما زمانی تغییر می‌کند که مسئله تهدید اسرائیل، حمایت ایران از حزب‌الله و مسئله حقوق بشر حل شود!
* ارتش سوریه شهر استراتژیک جسرالشغور را از تروریست‌ها پس گرفت
ارتش سوریه پس از ماه‌ها تلاش سرانجام موفق شد شهر استراتژیک «جسرالشغور» را به طور کامل از تروریست‌ها باز پس بگیرد.
نیروهای ارتش سوریه موفق شدند روز گذشته مجددا موقعیت خود را در منطقه راهبردی جسر‌الشغور تثبیت کنند و با پیشروی در محور شرقی آن منطقه را به طور کامل به تصرف خود درآورند.

** شرق ۹۴/۵/۱۴
* رئیس‌دفتر سیاسی طالبان استعفا داد
رئیس‌دفتر سیاسی طالبان در قطر، سیدطیب‌آقا، در اعتراض به انتصاب ملااختر منصور به ریاست طالبان، از سمتش استعفا کرد.
ملاعبدالله قیوم‌ذاکر، پسر ملاعمر و چند نفر دیگر از رهبران ارشد طالبان و اعضای بلندپایه شورای این گروه، از انتصاب ملااختر منصور به‌عنوان رهبر طالبان ناراضی هستند.
* قطر: خواهان تعامل عمیق‌تر با ایران هستیم
وزیر خارجه قطر اعلام كرد كه خواستار تعامل عمیق‌تر با ایران در پی توافق هسته‌ای تهران با ١+٥ است. او گفته: «برای حل چالش‌های پیش‌روی منطقه به «گفت‌وگویی جدی» با همسایگان خود نیاز داریم». خالد العطيه، كه روز دوشنبه ميزبان وزير خارجه آمريكا و شش كشور عضو شوراي همكاري خليج‌فارس بود، در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفت: «یک توافق مستحکم بین بازیگران عمده و ایران» بهترین راه برای حل این موضوع است».

** ایران ۹۴/۵/۱۴
* لوموند: مبارزه با «داعش»محبوبیت ایران را افزایش داد
نشریه فرانسوی «لوموند» در گزارشی با تأکید بر نقش مثبت ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه نوشت که «این اقدامات و تعهدات ایران علیه گروه تروریستی داعش محبوبیت دولت آن را افزون تر از گذشته کرده است».
* آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی : تابوی مذاکره با امریکاشکست
تابوی مذاکره با امریکا شکست و دولت جدید بعد از انتخابات دست به مذاکره زد؛ در حالی که دولت قبلی انگیزه جلوگیری از تفاهم را داشت و با شعارهایی که می‌داد تفاهم را در نطفه خفه می‌کرد.
ماه‌ها قبل از انتخابات، مقامات عالی‌رتبه نظام موافقت کرده بودند با امریکا مذاکره شود. پیش از این با پیام سلطان قابوس تیمی به عمان رفت و دو اجلاس طولانی هم برگزار شد
مردم باید در حراست و پایداری از تحولی که در انتخابات سال ۹۲ ایجاد کردند٬ فعال باشند.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۵/۱۴
* مفتی سابق مصر مدعی شد رئیس‌جمهور این کشور در حکم امیرالمومنین است و کسی که از او سرپیچی کند از پیامبر(ص) سرپیچی کرده است.
کسانی که از السیسی سرپیچی کنند از پیامبر خدا سرپیچی کرده‌اند. علی جمعه یکی از حامیان سرسخت عبدالفتاح السیسی به شمار می‌رود که بارها اتهامات فراوانی به مخالفان کودتای نظامی در این کشور وارد کرده است.
* رئیس‌جمهور دردیدار وزیرصنعت‌واقتصاد جمهوری‌آذربایجان: همسایگان برای سرمایه‌گذاری در ایران اولویت دارند
رئیس جمهور با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان، تصریح کرد: برای توسعه روزافزون روابط با کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان اولویت قایل است و از ارتقای سطح روابط دو کشور در همه زمینه‌ها استقبال می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی با بیان اینکه بعد از توافق هسته‌ای شرکت‌های متعددی از سراسر دنیا خواهان سرمایه‌گذاری در ایران هستند، اظهار داشت: بدیهی است همسایگان و از جمله جمهوری آذربایجان در این زمینه اولویت دارند.

** وطن امروز ۹۴/۵/۱۴
* اختلاف بر سر انتخاب اعضای کمیسیون بررسی برجام
عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی می‌گوید در مجلس شرایط مناسبی برای انتخاب اعضای کمیسیون ۱۵ نفره بررسی برجام وجود ندارد. حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی تصریح کرد: بر سر انتخاب این ۱۵ نفر در مجلس شرایط خوبی حاکم نیست و فراکسیون‌ها بر سر انتخاب این ۱۵ نفر درگیر هستند که امیدواریم بتوانیم ۱۵ نفر متخصص و عادل را معرفی کنیم.
* تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی
تعدادی از شهرک‌نشینان صهیونیست صبح دیروز از سمت باب‌المغاربه به مسجدالاقصی یورش بردند و یکی از آنها در نزدیکی مسجد قبه‌الصخره (واقع در مسجدالاقصی) اقدام به برافراشتن پرچم اسرائیل کرد.
* قتل ۶۰۰ نفر توسط پلیس آمریکا طی ۷ ماه
از اول ژانویـه ۲۰۱۵ تاکنون پلیس آمریکا بیش از ۶۰۰ نفر را کشته که ۱۰ مـورد آن تنهـا در مـاه‌مـارس سـال جـاری رخ داده اسـت.

** جوان ۹۴/۵/۱۴
* علی مطهری ، نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه ممکن است خود دولت با برخورد با منتقدان توافق هسته‌ای متهم به نقض آزادی بیان و کم تحملی در مقابل انتقادات شود، گفت: هیئت نظارت بر مطبوعات «نماینده دولت » نیست.
* فلسطين به اينترپل مي‌پيوندد
فلسطين در بيانيه‌اي اعلام کرد درخواست پيوستن رسمي به پليس بين‌الملل (اينترپل) را با امضاي رامي حمدالله، نخست‌وزير دولت توافقي ارائه کرده است.
* رايزني سردار سليماني با رهبران كرد عراق
رسانه‌هاي محلي منطقه کردستان عراق از سفر مجدد فرمانده سپاه قدس جمهوري اسلامي ايران به اين منطقه و ديدار با رهبران کُرد خبر دادند.
سليماني با «هيرو ابراهيم» همسر «جلال طالباني» رئيس حزب اتحاديه ميهني کردستان، «کوسرت رسول» و «برهم صالح» از رهبران اين حزب و «نوشيروان مصطفي» هماهنگ کننده جنبش «التغيير» ديدار و گفت‌وگو کرد.
سردار سليماني در اين ديدارها تاکيد کرده است که اکنون زمان مناسب براي کشاندن منطقه کردستان به بحران بر سر مسئله رياست نيست و بايد تمامي تلاش‌ها وقف مبارزه با داعش و مقابله با چالش‌هاي ديگر منطقه کردستان شود، زيرا به طور کلي منطقه به ثبات و امنيت نياز دارد و ايران با اين ثبات همراه است.

** آفتاب یزد ۹۴/۵/۱۴
* حمیدرضا مقدم فر :اروپای اسلامی تا سال ۲۰۵۰ شکل خواهد گرفت
رئیس ستاد ترویج نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: گرایش به اسلام در انگلیس تا ۲۰ سال آینده باعث می‌شود این کشور بیشترین آمار مسلمان را در بین کشورهای غربی داشته باشد و تا سال ۲۰۵۰ اروپای اسلامی شکل خواهد گرفت.
* عربستان صدها مزدور را برای جنگ با مردم یمن وارد عدن کرد
عربستان و ائتلاف ضدیمن صدها مزدور را برای ادامه تجاوز نظامی خود به این کشور وارد شهر بندری عدن کردند. این نیروها (مزدورها) سوار بر تانک و خودروهای زرهی وارد خاک یمن شدند. روزنامه الحیات چاپ عربستان نیز گزارش داد که مجموعا یک هزار و ۵۰۰ نظامی (مزدور) که بیشترشان از امارات هستند وارد عدن شده‌اند.

** رسالت ۹۴/۵/۱۴
* پس از ۴ سال حمايت از تكفيري‌ها آمريكا به شكست در سوريه اعتراف كرد
پس از ۴ سال قتل،غارت و حمايت از گروههاي تکفيري و متوحشي مانند داعش و النصره توسط ايالات متحده آمريکا، وزير خارجه آمريکا در کنفرانسي خبري بعد از نشست با وزراي خارجه کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس، گفت: بحران سوريه راه حل نظامي ندارد و بايد به دنبال راه حل صلح آميز براي اين بحران بود.
* حضور در عراق و ایستادگی در سوریه تصمیم راهبردی است
وزیر امور خارجه اسبق کشورمان اعلام کرد: حضور در عراق و ایستادگی در سوریه تصمیم راهبردی است. سید کمال خرازی این مطلب را عصر دیروز در نشستی که برای تبیین برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و بررسی الزامات پیش رو برگزار شده بود مطرح کرد.
وی افزود: حضور ما در عراق با ایستادگی مان در سوریه تصمیمی راهبردی برای منافع بعدی است که البته باید هزینه اش را هم متقبل شد. رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد:‌مذاکرات هسته ای توسط ایران از موضع قدرت و با پشتوانه ملت بزرگ ایران محقق شده است.

** مردم سالاری۹۴/۵/۱۴
* بازداشت جاسوس رژيم صهيونيستي
حزب الله لبنان يکي از جاسوسان مرتبط با دستگاه جاسوسي رژيم صهيونيستي را بازداشت کرد. اين فرد ناصرحرب نام دارد، او ۴۳ ساله است و تابعيت آلماني دارد.
* اعتراض به حبس شيخ نمر
کمپين بين‌المللي همبستگي با آيت‌الله شيخ نمر باقر النمر، روحاني بارز شيعه عربستاني، که به دليل حمايت از مردم و اعتراض به نظام حاکم به اعدام محکوم شده است، در شماري از کشورهاي جهان برگزار شد.

** آرمان ۹۴/۵/۱۴
* در یک نبرد بی‌امان دیپلماتیک پیروز شدیم
عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور با بیان اینکه توانستیم در یک نبرد بی‌امان دیپلماتیک پیروز شویم، گفت: ما همواره ملت بزرگی بوده‌ایم و به یقین می‌توانیم در آینده نیز با تکیه بر توان‌وامکانات خودمان تاریخ‌ساز شویم.

** فرهیختگان ۹۴/۵/۱۴
* برکناری فرمانداران غیرهمسو با سیاست‌های دولت
قائم‌مقام وزیر کشور با اعلام اینکه از حدود دو ماه پیش کار ارزیابی عملکرد فرمانداران به صورت جدی آغاز شده است، تاکید کرد: کسانی که در این ارزیابی‌ها همسو با دولت نباشند یا برنامه‌هایشان منطبق با دولت نباشد از سمت خود کنار خواهند رفت. حسینعلی امیری تصریح کرد: «البته وزارت کشور اصل را بر عدم تغییر فرمانداران و ثبات مدیریتی گذاشته است، اما چنانچه فرمانداری نتوانسته باشد انتظارات دولت را در حوزه مربوطه تامین کند ممکن است تغییر کند.»
* روی خوش اعراب به برجام
جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا که با هدف جلب حمایت و موافقت کشورهای عرب راهی سفر منطقه‌ای شده بود، در دوحه قطر در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شرکت کرد.
وزیران خارجه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس (بحرین، کویت، عمان، امارات متحده عربی، عربستان و قطر) در دیدار با کری، اعلام کردند که موافق توافق هسته‌ای با ایران هستند، البته مشروط؛ مشروط به اینکه توافق اتمی با ایران باید ثبات بیشتری به منطقه بیاورد.

** آفرینش ۹۴/۵/۱۴
* بيانيه مشترک کري و شوراي همکاري خليج فارس
جان کري و وزراي خارجه شوراي همکاري خليج فارس در بيانيه‌اي مشترک ضمن تاکيد بر اينکه راهکار حل بحران سوريه سياسي است، اعلام کردند که بايد دولت جديدي در سوريه روي کار آيد که وحدت ملي و کثرت‌گرايي را تقويت کرده و منافع مردم سوريه را محقق کند.

** ابتکار ۹۴/۵/۱۴
* صالحی: زاکانی در خواب دیده است که گفتم «دعا کنید توافق نشود»
رییس‌سازمان‌انرژی‌اتمی گفت: آقای‌زاکانی را می‌شناسم اما با توجه به اینکه توفیق آشنایی از نزدیک و صحبت درگوشی خاصی با ایشان ندارم احتمالا این دیدار را در خواب دیده‌اند.علی‌اکبر صالحی در واکنش به اظهارات یک نماینده مجلس گفت: من درباره صحبت‌های این نماینده مجلس که هیچ شناخت و دوستی از نزدیک با ایشان ندارم نمی‌توانم صحبت کنم.
* پرونده طفل شیرخوار فلسطینی روی میز دادگاه لاهه
وزارت خارجه فلسطین دادخواست مربوط به جنایت سوزاندن طفل شیرخوار فلسطینی به دست تندروهای یهودی را به لاهه تقدیم کرد.این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی این اقدام را در جهت کودتا برای ضربه زدن به این رژیم دانسته‌اند.

** قدس ۹۴/۵/۱۴
* امضای نخستین تفاهمنامه همکاری ایران با اروپا
هیأت عالی‌رتبه سیاسی، اقتصادی و صنعتی ایتالیا به ریاست پائولو جنتیلونی، وزیر خارجه و فدریکا گوییدی، وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا روز گذشته وارد تهران شدند و مورد استقبال مقامهای وزارت خارجه قرار گرفتند.
دیروز نخستین تفاهمنامه همکاری جمهوری اسلامی ایران با یک کشور اروپایی پس از مذاکرات وین با ایتالیا به امضا رسید.
* مجوز فعالیت « بی بی سی»و ۱۶رسانه خارجی در ایران
۱۷ رسانه خارجی غیر مقیم برای فعالیت موقت در مردادماه از اداره کل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کردند.
بنابر اعلام اداره کل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۴۱ رسانه بین‌المللی، دارای دفتر نمایندگی فعال در ایران هستند و رسانه‌های دیگری که در ایران دفتر ندارند، بنابر تقاضا، مجوز فعالیت زماندار دریافت می‌کنند.

** قانون۹۴/۵/۱۴
* ماده‌ واحده‌ «برجام» رای‌گیری می‌شود نه بند‌ به ‌بند توافق
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تاکید کرد: نحوه بررسی «برجام» را هیات رئیسه مجلس تعیین خواهد کرد اما در نهایت ماده واحده‌ای که دولت روی توافقنامه به مجلس ارائه خواهد داد به رای گذاشته می‌شود نه بند به بند برجام هسته‌ای. به گزارش خانه ملت، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در واکنش به نظر علی اکبر صالحی مبنی بر اینکه برجام موافقتنامه نیست که به تصویب مجلس برسد، گفت: نظر صالحی، نظر شخصی ایشان است و قانون اساسی را نمی‌شود کنار گذاشت.
* لغو تعلیق مجوز BBC در ایران
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت BBC در ایران را مجدداً فعال کرد. مجوز فعالیت BBC رسانه انگلیس که از سال‌ها پیش به‌دلیل اقدامات ضدامنیتی در ایران تعلیق شده بود، اخیراً با تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجدداً فعال شد. سخنگوی وزارت ارشاد گفت: مجوز فعالیت بی‌بی‌سی برای تهیه گزارش صادر شده است. حسين نوش آبادي افزود: صدور این مجوز با هماهنگی نیروهای انتظامی و مراکز اطلاعاتی و امنیتی انجام شده است.

** خراسان ۹۴/۵/۱۴
* دشمن با اين توافق و با هزينه کمتر در پي تأمين سلطه خود است
آيت ا... علم الهدي امام جمعه مشهد با بيان اين که آنچه در برجام پذيرفته شده است خطوط قرمز مقام معظم رهبري را نقض کرده است گفت: افرادي که مي گويند رهبري خطوط قرمز را براي ابزاري به عنوان چانه زني و ديپلماسي بيان کرده‌اند رهبري را تحريف و به ايشان ظلم کرده‌اند.
امام جمعه مشهد با بيان اين که در مذاکرات هسته اي، توافق و قطعنامه شوراي امنيت طوري تصميم سازي شده که آن رگه خاص خيلي صريح به وجود آمده تصريح کرد:اگر درگذشته دشمن در پي تامين سلطه خود با هزينه بيشتر بود با اين توافق بدون هزينه يا با هزينه کمتر به آن مي رسد.
* علي تاجرنيا: از مجلس ششم درس گرفتيم
علي تاجرنيا با بيان اينکه نمي‌خواهيم رفتارهاي گذشته خود را تکرار کنيم و از مجلس ششم درس گرفتيم گفت: اگر نمايندگان مجلس ششم با همان ترکيب در مجلس دهم حضور داشته باشند مشي متفاوتي اتخاذ مي‌کنند.

** اعتماد ۹۴/۵/۱۴
* حذف تدريجي يارانه خانوارهاي پردرآمد
رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي با بيان اينكه يارانه خانوارهاي پردرآمد در حال حذف شدن است، گفت: وزارت تعاون، كار و رفاه‌ اجتماعي نيز وظيفه شناسايي افراد پردرآمد را بر عهده دارد. محمدباقر نوبخت، اظهار كرد: در حال حاضر ٧٦ ميليون نفر در ايران يارانه نقدي دريافت مي‌كنند كه به مرور يارانه افراد پردرآمد پس از شناسايي حذف خواهد شد و افرادي نيز كه اعتراض دارند مي‌توانند مراتب اعتراض خود را در سايت اعلام شده مطرح كنند.
* علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي در نامه‌اي ،به حجت‌الاسلام روحاني رييس‌جمهور كشورمان اعلام كرد كه ماده ١٠ آيين‌نامه اجرايي ماده ٥٠ قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقاي نظام مالي كشور غيرقانوني است.

** شهروند ۹۴/۵/۱۴
* تشدید اختلافات میان تروریست‌های سوری
دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که جبهه النصره شاخه گروه تروریستی القاعده در سوریه به دنبال تشدید درگیری‌های خود با دیگر گروه‌های تروریستی در این کشور، ٥ تن از تروریست‌های آموزش‌دیده توسط مربیان نظامی آمریکایی در شمال غرب سوریه را ربودند. «رامی عبد الرحمن» مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزود: جبهه النصره وابسته به گروه تروریستی القاعده در سوریه پیشتر نیز ٨ تروریست تکفیری دیگر را ربوده بود.
* اعتراض مقامات سابق اسراییل به مواضع نتانیاهو درباره توافق هسته‌ای
ده‌ها تن از مسئولان ارشد سابق امنیتی رژیم اسراییل، با نوشتن نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور، از او خواسته‌اند «واقعیت را بپذیرد» و از مخالفت با توافق هسته‌ای قدرت‌های بزرگ با ایران دست بردارد.
این مسئولان همچنین به نتانیاهو توصیه کرده‌اند که روابط صدمه‌دیده اسراییل و آمریکا را ترمیم کند و به تقویت همکاری‌های دیپلماتیک و امنیتی دو کشور بپردازد.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
پیشرفت در مذاکرات هسته‎ای ثمره بزرگی و ابهت ایران اسلامی بود

رسا/آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار صادقی استاندار قم به ویژگی‌های منحصر به فرد قم در زمینه‌های مختلف اشاره و قم را متعلق به جهان اسلام دانست.این مرجع تقلید با تأکید بر مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی، وجود بیش از ۳۰۰ موسسه فرهنگی در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: دولت می‌تواند از این ظرفیت عظیم برای تقویت مبانی فرهنگی کشور استفاده کند.ایشان همچنین مذاکرات هسته‌ای و دستیابی به توافق هسته ای را دستاوردی بزرگ برای مسئولان کشور برشمرد وگفت: پیروزی در این مذاکرات ثمره بزرگی و ابهت ایران اسلامی بود.

مسؤولان اهتمام ویژه‎ای نسبت به رفع مشکلات محرومان داشته باشند
رسا/ آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار با صادقی استاندار قم با اشاره به مشکلات اقشار محروم جامعه در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی افزود: مسؤولان باید اهتمام ویژه نسبت به رفع مشکلات محرومان داشته باشند.این مرجع تقلید وجود بارگاه حضرت معصومه(سلام الله علیه) و حوزه‌های علمیه را مایه خیر و برکت برای قم دانست و با بیان اینکه این شهر ام‌القرای جهان تشیع است، تصریح کرد: مسؤولان باید خدمت در این شهر را توفیق الهی دانسته و در مسیر اعتلای جایگاه آن تلاش کنند.

اردوهای جهادی از مصادیق جهاد فی سبیل الله است
رسا/آیت الله علوی گرگانی در پیامی به جوانان شرکت کننده دراردوهای جهادی بیان کرد: شکی نیست شما جوانان و مدیران که در این راه قدم بر می دارید مصداقی از مصادیق جهاد فی سبیل الله می باشد. دربخشی دیگری از این پیام آمده است: تشکیل گروه‌های جهادی برای انجام کارهای عمرانی و فرهنگی در مناطق مختلف کشوری و مخصوصا مناطق محروم لازمه و نیاز ضروری امروز کشور است.

مدعیان غربی حقوق بشر دروغ می گویند
حوزه/آیت الله مقتدایی، با بیان این که غربی ها و آمریکایی ها به دروغ مدعی دفاع از حقوق بشر هستند، اظهار داشت: آن ها اگر راست می گویند چرا دست از حمایت از رژیم کودک کُش صهیونیستی که به هر بهانه دست به جنایت و کشتار می زند برنمی دارند.قائم مقام جامعه مدرسین افزود: واقعیت آن است که اشغالگران قدس با سکوت مجامع و سازمان های مدعی حقوق بشر دست به این قبیل جنایات می زنند که آخرین آن، همین جنایتی بود که بر اثر آن کودک شیرخواره زنده زنده در آتشی که صهیونیست‌ها برافروختندسوزانده شد.

طبل رسوایی مدعیان دروغین به صدا درآمده
حوزه/آیت الله ممدوحی، با اشاره به توطئه ها و فریب‌های غرب که به اسم حقوق بشر در جهان انجام می‌شود ، گفت: خدای متعال طوری ساختار و بنای این دنیا را قرار داده که فریبکاران و فتنه گران در هر اسم، لباس و قالبی نهایتاً رسوا می شوند و امروز مشاهده می‌کنیم که آمریکای جهانخوار و صهیونیست‌های غاصب و وحشی چطور در دنیا رسوا شده و همه ملت‌های آزادی خواه دنیا فارغ از دولت هایشان از آن‌ها منزجر و متنفر هستند.عضو جامعه مدرسین افزود:این شکست ورسوایی سیاسی نسبت به شکست نظامی در نابودی آنها بیشتر موثر خواهد بود.

اظهارات تند هاموند علیه ایران
فارس/وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با یک شبکه سعودی، با مطرح کردن اظهارات تندی علیه ایران، گفت: در صورت تغییر روند تهران در منطقه است که «اعتماد» غرب به ایران احیا می‌شود.فیلیپ هاموند ادامه داد: «اما الگوی تاریخی حمایت و پشتیبانی ایران از اقدامات تروریستی در منطقه هرگونه اعتمادی نسبت به آن‌ها به عنوان یک شریک را تضعیف کرده و این اعتماد می‌تواند در صورتی که ایران رویکردی متفاوت در پیش گیرد، در طول زمان بازسازی شود.»

اگر به ایران حمله کنیم، حزب‌الله اسرائیل را موشک باران می‌کند
فارس/رئیس‌جمهور آمریکا در نشست محرمانه روز سه‌شنبه با رهبران یهودی آمریکا در کاخ سفید تصریح کرد، اگر توافق هسته‌ای رد شود و ما به ایران حمله کنیم، حزب‌الله به سمت تل‌آویو موشک پرتاب می‌کند و اسرائیل متحمل فشار می‌شود. «روزنبائوم» رئیس شورای ملی دموکراتیک یهودیان و یکی از ۲۰ رهبر یهودی که در نشست محرمانه کاخ سفید شرکت داشت، در مورد این جلسه گفت:اوباما در این نشست تصریح کرده است که اگر نزاعی که توسط ایپک و دیگر سازمانها علیه توافق هسته‌ای ایران به راه افتاده است، کنار گذاشته نشود، تفرقه‌ای بین جامعه یهودی به وجود خواهد آمد و روابط آمریکا و اسرائیل را خدشه‌دار می‌کند.

بهانه آمریکا برای فروش تسلیحات جدید به اعراب
مهر/ وزیر خارجه آمریکا روز گذشته بعد از مذاکرات خود با وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به بهانه نگرانی کشورهای حاشیه خلیج فارس از توافق هسته ای ایران از تسریع فروش تسلیحات آمریکا به این کشورها خبر داد.در حالیکه خالد العطیه وزیر خارجه قطر توافق هسته ای با ایران را بهترین گزینه در میان گزینه های موجود دانسته بود، جان کری همچنین از تقویت همکاری های اطلاعاتی و رزمایش های نظامی این کشورها با آمریکا خبر داد.

دیدار رئیس دفتر مقام معظم رهبری با آیت الله فیاض
حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی٬ صبح دیروز به نمایندگی ازحضرت آیت الله خامنه ای، با حضور در محل اقامت حضرت آیت الله فیاض،در مشهد مقدس سلام رهبر معظم انقلاب را به ایشان ابلاغ کرد.در این دیدار، حجت الاسلام سید ریاض حکیم فرزند آیت الله سید محمد حکیم نیز حضور داشت.

اعلام‌ موجودیت «جیش‌النصر» در سوریه
فارس/شانزده گروه تروریستی مستقر در سوریه با هدف اشغال شهر «حماه» و مرکز و شمال کشور، گروهی تروریستی موسوم به «جیش النصر» را تشکیل دادند.

الازهر در فیلیپین شعبه تاسیس می کند
حوزه/دردیدار گروهی از مسلمانان فیلیپین با عباس شومان نماینده الازهر درباره تاسیس مرکز آموزش زبان عربی و یک مرکز ازهری با نظارت الازهر در فیلیپین بحث و تبادل نظر شد. نماینده الازهر دراین دیدار ضمن تاکید بر اهتمام شیخ الازهر به دانشجویان خارجی و تلاش وی برای تربیت سفرای میانه رو برای الازهر در کشورهای خارجی، گفت: الازهر از هیچ تلاشی برای حمایت از مسلمانان فیلیپین فروگذار نمی کند.

برجام ایراداتی دارد، اما خطوط قرمز در آن رعایت شده است
مهر/وزیر خارجه کشورمان با اشاره به وجود نظرات مختلف در ارزیابی نتیجه مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد: ایراداتی به توافق وارد است، اما اهداف اصلی و خطوط قرمز در آن رعایت شده است.دکتر ظریف در نشست شورای راهبردی روابط خارجی که عصردیروز برگزار شد با بیان اینکه ما بر اساس وجود صفحه سفید مذاکره و بده بستان نکردیم و گروه مسئول مذاکرات موظف بودند واقعیات را به گونه ای مدیریت کنند که بر اساس شرایط آن زمان، کمترین آسیب به این کشور برسد گفت: حفظ عزت و پاسداری از دانش از ابتدا در دستور کار بوده است.

ایران از آمریکا شکایت کرد
باشگاه خبرنگاران/ چند هفته پس از انعقاد توافق هسته‌ای، ایران، آمریکا را به نقض آن متهم و از این کشور به آژانس شکایت کرد .بر اساس شکایت ایران، که تسلیم آژانس انرژی اتمی شده،آمده است ایران احساس می‌کند آمریکا وعده خود را مبنی بر رفتار دوستانه نقض کرده است.

سفر هیأت آمریکایی به تل آویو
فارس/ یک هیأت بلند پایه آمریکایی قرار است در پرتو نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر کند.یک مقام ارشد آمریکایی هدف از این سفر را «جلوگیری از روانه شدن منابع مالی از سوی ایران به سمت گروه‌های تروریستی در غزه و لبنان» اعلام کرده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcayane.49n6m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما