سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۵
کد مطلب : 30865
منبع : روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم:

فعالیت ۱۹۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم از فعالیت ۱۹۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در قم خبر داد.
فعالیت ۱۹۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در قم
به گزارش قم نیوز،احمد عطارنیا، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای افزایش بهره‌وری افراد اظهار داشت: ۱۹۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان فعالیت دارند که در سال گذشته در این آموزشگاه‌ها یک هزار و ۴۱۳ دوره آموزشی برگزار شد که طی آن ۱۰هزار و ۸۹۰ نفر از کارآموزان آموزشهای مهارتی را کسب نمودند.

وی با اشاره به نقش بسیار فعال آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای این استان در امر ترویج آموزش‌های مهارتی افزود: به طور حتم آموزش‌های مهارتی در توانمندسازی افراد در حوزه‎های اشتغال پایدار نقش بسزایی ایفا می‌کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم خاطرنشان کرد: این اداره کل علاوه بر توانمندسازی مهارتی افراد در بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد، در مراکز ثابت دولتی، ندامتگاه‌ها، دانشگاه‌ها، روستاها، تیم‌های سیار، پادگان‌ها و... در حال ارائه آموزش‌های مورد نیاز جامعه هدف بوده و برنامه جامعی برای سال جاری ترسیم کرده است.

عطارنیا با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید بازار محور بوده و بستر ایجاد کسب و کار در جامعه را برای افراد مهیا کند خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با این رویکرد در این زمینه فعالیت می‌کند.

وی ضمن اشاره به فعالیت ۱۹۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان افزود: طی سال گذشته ۴۷۳ مورد بازرسی از روند فعالیت این آموزشگاه‌ها به عمل آمده است.

عطارنیا: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای توسط بخش خصوصی و با کسب مجوز از سازمان و بر اساس استانداردهای مهارت آموزش، شهریه مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و تامین عوامل آموزشی واجد شرایط نسبت به برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای اقدام می‌‌کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان توانمندسازی افراد فاقد مهارت و ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه و حفظ آن در جامعه شغلی کشور را مهم‌ترین رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برشمرد و گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز همچون سال‌های گذشته مصمم است در راستای ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و ایجاد اشتغال پایدار گام‌های موثری را بردارد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbswbf.rhbg0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما