سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : 16657
با هدف کاهش حوادث ناشی از کار صورت گرفت

آموزش مهارت‌های حرفه‌ای به ۴۳۰۰ از کارگران ساختمانی قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: امسال تاکنون۴۳۰۰ نفراز کارگران ساختمانی قم پس از طی دوره های آموزشی جهت تعیین سطح مهارت در آزمون صلاحیت حرفه‌ای شرکت کرده‌اند.
آموزش مهارت‌های حرفه‌ای به ۴۳۰۰ از کارگران ساختمانی قم
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم، احمد عطارنیا ،مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم اظهار کرد: در راستای تربیت و ارتقای کارگران صنعت ساختمانی با اجرای آموزش هایی مطابق استانداردهای مورد نیاز برای تقویت و مقاوم سازی ابنیه و جلوگیری و کاهش خسارت های ناشی از عدم رعایت استاندارد ایمنی در ساخت وساز، آموزش‌های صلاحیت حرفه‌ای در سطح استان قم برگزار می‌شود.
 
وی افزود: این آموزش‌ها هم راستا با سایر سیاست‌های دولت از قبیل استانداردسازی مصالح ساختمانی، تولید صنعتی ساختمان، امور مهندسین ناظر و طراح و همچنین تشکیل بانک اطلاعاتی نیروی کار صنعت ساختمان توسط وزارت کار و امور اجتماعی با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی صورت می گیرد و تاکنون 4300 نفر از کارگران ساختمانی استان قم در آن شرکت کرده‌اند. برخی از این حرفه‌ها عبارتند از: کارگر عمومی جوشکاری اسکلت – کارگر عمومی آرماتور بندی – کارگر عمومی بنای سفت کار – کارگر عمومی گچ کاری – کارگر عمومی رنگ کاری– کارگر عمومی لوله کش گاز خانگی – کارگر عمومی سنگ کارو  کاشی کار –کارگر عمومی درب و پنجره ساز – کارگر عمومی بتن ریز و کارگر عمومی عایق کاری.
 
مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان قم خاطر نشان کرد: از میان کسانی که تعیین صلاحیت شده‌اند 3 هزار و 225 نفر ، گواهینامه مهارت و پروانه صنعت ساختمان را کسب کردند و از میان افراد پذیرفته شده در آزمون تعیین صلاحیت در رشته صنعت ساختمان که در 14 حرفه و در دو بخش تئوری و عملی برگزار شد بیشترین تعداد شرکت کننده در حرفه کارگر عمومی بنای سفت کاربوده است.
 
عطارنیا با اشاره به آمار بالای حوادث کار در صنعت ساختمان بیان کرد: برگزاری دوره های آموزشی و مهارت آموزی شاغلان فعال در صنعت ساختمان ضمن کیفی ساختن پروژه ها و طرح های در دست اجرا ضریب ایمنی و مقاومت بناهای احداث شده در مقابل بلای طبیعی را افزایش می دهد. کلیه مراحل ثبت نام ، اعلام نتیجه و حتی تحویل گواهینامه قبول شدگان نهایی از طریق دفاتر پیشخوان پست انجام می‌شود که باعث سرعت در انجام کار و تکریم ارباب رجوع نیز شده است.
 
انتهای پیام /125
 
https://qomnews.ir/vdcefp8z.jh8pni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما