يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۶
کد مطلب : 31129
آیت‌الله سبحانی:

موضوع انرژی هسته‌ای بهانه دشمن برای ممانعت از پیشرفت ایران است‌

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله سبحانی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با ۱+۵ گفت: موضوع انرژی هسته‌ای ایران یک بهانه است چون دولت‌های زورگو همه چیز ما را می‌خواهند تا ملت‌های دنیا تابع ما نشوند و نمی‌خواهند، ایران مستقلی در جهان وجود داشته باشد.
موضوع انرژی هسته‌ای بهانه دشمن برای ممانعت از پیشرفت ایران است‌
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه قم برگزار شد، اظهارداشت: یکی از علت‌های اصلی امتحان پیامبران، آزار و اذیت آن‌ها نبود، بلکه هدف نشان‌دادن ظرفیت‌های پیامبران بود تا به وسیله آن جامعه را هدایت کنند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم حمایت از دین اسلام افزود: امام حسین (ع) فرمودند بسیاری از مردم بنده درهم و دینار هستند و هنگامی که مشکل داشتند، نام خدا را می‌برند و هنگامی که مشکلشان حل شد، دنبال کار خویش می‌روند. برخی افراد ادعای مسلمان بودن دارند ولی هنگامی که دین اسلام با خطر مواجه می‌شود، اقدامی انجام نمی‌دهند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) با چهار دسته از مردم روبه‌رو بودند؛ گروه اول منافقان و گروه دوم افرادی بوده که‌ ضعیف‌الایمان بودند، این افراد پشت پیامبر(ص) نماز می‌خواندند، ولی در عمل نشان دادند ایمانشان ضعیف است.

وی خاطرنشان کرد: گروه سوم افرادی بودند که به جای اینکه مردم را به مقابله با دشمن ترغیب کنند، به مردم می‌گفتند: "بروید به خانه‌هایتان و میدان را خالی کنید." گروه چهارم افرادی بودند که می‌گفتند: "اگر به میدان جنگ برویم ممکن است تا خانه‌هایمان مورد سرقت قرار بگیرد." قرآن درمورد این گروه گفت این افراد دروغ‌ ‌می‌گویند.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه امام علی (ع) در نشر اسلام پیامبر (ص) را یاری کرد، تصریح کرد: در شرایط سختی که پیامبر (ص) با آن روبرو شدند و چهار گروه میدان را خالی کردند، جوانی همچون حضرت علی (ع) و جوانان غیور به حمایت از رسول خدا و دین اسلام پرداختند.

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: تا امتحان الهی نباشد ماهیت‌ها روشن نمی‌شود و جایگاه بالا و ارزشمند بزرگانی چون امام علی (ع) مشخص نمی‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به رشادت رزمندگان در جنگ تحمیلی افزود: در جنگ ۸ ساله همه دنیا طرفدار صدام بودند و سلاح‌های ممنوعه در اختیار وی قرار دادند، اما جوانان غیور ما با جانفشانی‌های خویش ایستادگی کردند و به دشمنان اجازه ندادند تا یک وجب از خاک کشورمان را تصرف کنند.

وی با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد برنامه‌های ما براساس اسلام پیش برود، بیان کرد: ایمان سبب حفظ کشورمان از نفوذ دشمنان شده است، مسئولان باید بدانند آن‌چه کشور را حفظ کرده، ایمان جوانان است؛ نباید ایمان جوانان آسیب و دچار خدشه شود و مورد وسوسه غربی‌ها قرار بگیرد.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به مذاکرات تیم هسته‌ای کشورمان با ۱+۵ عنوان کرد: موضوع انرژی هسته‌ای ایران یک بهانه است چون دولت‌های زورگو همه چیز ما را می‌خواهند تا ملت‌های دنیا تابع ما نشوند؛ آن‌ها نمی‌خواهند ایران مستقلی در جهان وجود داشته باشد.

مرجع تقلید شیعیان همچنین با اشاره به حملات داعش به مسجد شیعیان در کویت گفت: انسان‌های بی‌رحمی که بوی انسانیت به مشامشان نرسیده است، امروز شیعیان بی‌گناه را در مسجد به خاک و خون می‌شکند و به این کار خویش نیز افتخار می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcf1ydm.w6dy0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما