جمعه ۱۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : 31356
معاون اول قوه قضائیه در قم:

عمر نفوذ استکبار در کشورهای اسلامی به پایان رسیده است

قم نيوز : قم نیوز: معاون اول قوه قضائیه با تاکید براینکه عمر نفوذ استکبار در کشورهای اسلامی به پایان رسیده است، گفت: کسانی که از روز قدس، سرنوشت مسلمانان و مظلومان فلسطین غافل باشند و با صهیونیست دست سازش بدهند منافق هستند.
عمر نفوذ استکبار در کشورهای اسلامی به پایان رسیده است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در سخنرانی پایانی راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس در حرم کریمه اهل بیت (س) با بیان اینکه امام (ره) فرمودند روز قدس روزی است که باید صف متدینان از منافقان جدا شود، اظهارداشت: کسانی که از روز قدس، سرنوشت مسلمانان و مظلومان فلسطین غافل باشند و با صهیونیست دست سازش بدهند منافق هستند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه کسانی که نسبت به مظلومان که در چنگال استکبار تحت فشار هستند تلاش کنند مظلومان را از دست مستکبران نجات دهند از متدینان هستند عنوان کرد: امام راحل فرمودند روز قدس روز حیات اسلام است و روزی است که باید به همه استکبار جهانی گوشزد کنیم که عمر نفوذ شما در کشورهای اسلامی به پایان رسیده است.

وی با اشاره به هوشیاری جوانان در شکل گیری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: جوانان قدیم ما درک و آینده‌نگری داشتند و در همان زمان در تبیین مسئله اسرائیل و به وجود آمدن این غده سرطانی و بیدار کردن ملت‌های اسلامی در مورد خطر این رژیم جعلی تلاش کردند.

محسنی اژه ای افزود: زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید جوانان انقلابی گفتند ارتباط خود را با اسرائیل قطع می‌کنیم و با آن‌ها مبارزه می‌کنیم و از همه ملت های دیگر خواستند تا این کار را انجام دهند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: مردم ما خوب می‌دانند اسرائیل در این ۷۰ سال چه جنایاتی را به مسلمانان جهان و فلسطین تحمیل کرده و از هیچ کاری کوتاهی نکرده است.

وی تصریح کرد: به فرموده رهبری رژیم جعلی اسرائیل نه تنها ملت فلسطین را آواره و خانه و سرزمین آن‌ها را غصب کردند بلکه زمین غصب شده فلسطین را تبدیل به سنگری برای مبارزه با مردم مسلمان منطقه کردند.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه جنایات اسرائیل فقط محدود به فلسطین نیست عنوان کرد: مردم مظلوم فلسطین شکنجه و آزارهای بسیاری دیدند و سالیان سال در اردوگاه‌ها در بدترین وضع به سر بردند اما اسرائیل باز هم راضی نشد و با کمک آمریکا هر جنایتی که در توان داشت انجام داد و آمریکا بر آن سرپوش گذاشت.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه در این سالها آمریکا ۶۰ تصمیم به نفع اسرائیل گرفته است گفت:بعد از مدت‌ها اگر قطعنامه ای علیه اسرائیل صادر شد آمریکا وتو کرد و مخالفان اسرائیل را سرکوب کرد.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل با این جنایتی که در این مدت کرد چه در فلسطین و چه در هر جای دنیا دقیقاً شریک این جرم آمریکا و اسرائیل هم هستند که در پیشگاه خداوند و در دنیا در پیشگاه مردم باید مجازات شوند.

محسنی اژه‌ای افزود: امام خمینی (ره) وقتی دیدند دشمن کینه توز علیه اسلام قیام کرده و پشتیبان‌های او را در این منطقه قرار دادند تا میان مسلمانان تفرقه و به اسلام ضربه بزنند و در ۶ روز چند کشور عربی و اسلامی را تصاحب کند و به هر نوع صلاح کشتار جمعی و میکروبی دست پیدا کند و جنایات را مرتکب شود روز قدس را در روز جمعه آخر ماه مبارک برای توجه دادن همه جهانیان علیه این کانون فتنه و ظلم و غده سرطانی اعلام کرد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: امام خمینی (ره) فرمود این روز را روز قدس اعلام می‌کنیم تا کسانی که اهل قلم هستند و تریبون دارند شکل گیری این رژیم را تبیین کنند و جنایات آن‌ها را فاش کنند.

وی با اشاره به اینکه اهل علم باید برای مردم جنایات این رژیم وکسانی که از آن‌ها حمایت کردند بازخوانی کنند افزود: باید با اسرائیل به عنوان یک دست نشانده قدرت‌های غربی مبارزه کرد.

محسنی اژه ای با اشاره به اینکه باید با دولتی که ملت مسلمانی را آواره کرده و سرزمین آنها را اشغال کرده مبارزه کرد اظهارداشت: در جهاد دفاعی و جایی که اسلام و مسلمانان مورد تجاوز قرار می‌گیرد واجب عینی است که از این سرزمین دفاع کنیم.

معاون اول قوه قضائیه گفت: مردم غیور ایران در همه این سال‌ها به ندای امام لبیک گفتند و علیه اسرائیل آمریکا و انگلیس اعلام انزجار و از مسلمانان فلسطین حمایت کردند.

وی با بیان اینکه اقدام امام خمینی (ره) اثربخش بوده است تصریح کرد: این اقدام امام (ره) نقشه توطئه آمیز قدرت‌های حامی اسرائیل را افشا کرد.

محسنی اژه ای با اشاره به اینکه غربی‌ها می‌خواستند جهان اسرائیل را به رسمیت بشناسد و دنیا نفهمد چرا به وجود آمد و چه چیزی را در سر می پروراند گفت: در این همایش‌ها و مقالاتی که پس از انقلاب اسلامی نوشته شده است و از مقامات مسئول کشور صادر شده مردم به نقشه‌های شوم دشمن پی بردند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه امروز دروغگویی مدعیان حقوق بشر روشن شده است گفت: در دهه‌های اخیر برخی کشورهای غربی تحت عنوان حقوق بشر محرومیت‌های زیادی برای کشورهای مختلف ایجاد کردند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به بهانه دفاع از حقوق بشر کشورها را تصاحب کردند خاطرنشان کرد: همه مردم فهمیدند مدعیان حقوق بشر هستید مردم فلسطین جز حقوق بشر نیست؟ آیا به آن‌ها تجاوز نشده؟

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه اسرائیل و فلسطین شاخصی برای سنجش ادعاهای افراد صادق و دروغگو شده است عنوان کرد: مسلمانان در همه جهان غیرتشان به جوش آمده که انتفاضه ای علیه اسرائیل شکل گرفت و امروز اسرائیل و آمریکا دیدند منفورترین دولت در جهان دولت اسرائیل است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از کشورهای منفور که نفرت مردم از آن بیشتر می‌شود آمریکا است افزود: امام به مردم فهماند مذاکره با دشمن و حامیان او راه به جایی نمی‌برد. امام تعلیم داد فقط باید با اعتقاد به خدا، ایمان و ایستادگی در برابر این ظالمان حاضر شد.

وی با بیان اینکه این اقدام امام در آن سال‌ها برای کسی روشن نبود اما بعد از صدور این پیام جوانان لبنان و فلسطین بیدار شدند افزود: لبنان به دست همین جوانان آزاد شد و اسرائیل پا به فرار گذاشت. اسرائیلی که فکر می‌کرد هیچ قدرتی در مقابل او تاب و تون مبارزه ندارد دیده شد در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل شکست خورد و آن را اعلام کرد.

محسنی اژه ای با اشاره به اینکه اسرائیل به فکر ادامه حملات در کشورهای دیگر اسلامی بود بیان کرد: اما در جنگ ۲۲ روزه که مردم غزه در محاصره کامل قرار داشتند باز هم در مقابل ایستادگی مردم غزه شکست خوردند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه این نتیجه اقدام مردم و امام خمینی است گفت: این مردم که در راهپیمایی حاضر شدند مورد لطف خداوند قرار می‌گیرند و خداوند از آنها حمایت می‌کند.

وی بیان کرد: کشورهای بوجود آورنده اسرائیل تا امروز دیده‌اند وضعیت بدی برای آن‌ها ایجاد شده است. خواستند جنگ نیابتی توسط اسرائیل با مسلمانان ایجاد کنند. خواستند بگویند جنایات اسرائیل برای نسل اول آن‌ها بود تا مردم جنایات گذشته را فراموش کنند. تلاش کردند تا عناصر سست را به سازش و به رسمیت شناختن اسرائیل مجبور کنند اما موفق نشده اند.

محسنی اژه ای با اشاره به اینکه باید توجه شود تا کنون کسی با سازش با دشمن و دوست دشمن به جایی نرسیده است خاطرنشان کرد: یکی از کسانی که سالیان دراز مبارزه کرد فتح و یاسر عرفات بود؛ مگر می‌شود آمریکا میان آن‌ها واسطه شود و به نفع آنها رای دهد؟ یاسر عرفات ۱۳ سال سازش کرد اما هیچ نتیجه ای جز پیشروی اسرائیل ایجاد نشد.

معاون اول قوه قضائیه عنوان کرد: رهبر انقلاب در یکی از نشست‌ها فرمودند اشتباه است اگر فکر کنند می‌شود با اسرائیل مردم فلسطین را نجات داد و اگر کسی فکر می‌کنند با کمک آمریکا و قدرت‌های غربی می‌توان به جایی رسید در اشتباه است.
دولت‌ها و ملت‌ها بیدار شدند

وی با اشاره به اینکه درصد قابل قبولی افکار متوجه ماهیت رژیم غاصب شده و دروغگویی این غاصبان برملا شده است گفت: آنها امروز دوباره به فکر افتادند که باید اذهان را از مسئله فلسطین دور کنیم و کاری کنیم که مردم جهان و منطقه ذهنشان منحرف شود.

محسنی اژه ای با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که جنایات اسرائیل را کمرنگ کند و اسرائیلی که تحت فشار افکار عمومی است فرصتی برای تجدید قوا و مبارزه داشته باشد گفت: به همین دلیل به فکر افتادند تامسائل جدیدی را در منطقه ایجاد کنند که ذهن‌ها به آن گرایش داشته باشد و به همین دلیل گروه داعش را حمایت و تقویت کردند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه داعش همان اسرائیل است که نه دین دارد و نه به هیچ مطلب اخلاقی و اسلامی پاینبد است تصریح کرد: همان‌ها که اسرائیل را حمایت کردند از داعش هم حمایت می‌کنند. سالیان سال مردم را گرفتار این گروهک می‌کنند تا ذهن‌ها را از اسرائیل منحرف کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال این هستند که کشورهای اسلامی را مشغول با یکدیگر کنند خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره به بصیرت تاکید داشته‌اند و باید بدانیم امروز مسئله ما مسئله شیعه و سنی نیست.

محسنی اژه ای با بیان اینکه انقلاب ما برای دفاع از اسلام بود افزود: حمایت ما از حماس، غزه و فلسطین برای دفاع از اسلام بود.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه دشمنان امروز داعش را تجهیز و تعلیم می‌دهند تا توسط این اسرائیل دوم این بیداری اسلامی که الهام گرفته از انقلاب اسلامی بود از بین ببرند گفت: امروز می‌بینیم در مصر شاهدیم که راه انقلاب از مسیر اصلی خارج شده است.

وی با اشاره به جنایات عربستان در کشور یمن تصریح کرد: عربستان یک مهره کشورهای غربی است و امروز ضرورت دارد بیش از گذشته به دشمن اصلی توجه کنیم و از آن غافل نشویم.دشمن بزرگ ما اسرائیل و هم پیمان‌های او هستند.

محسنی اژه ای افزود: باید هوشیار باشیم تا فریب نقشه‌های دشمن را نخوریم. آنها به دنبال تفرقه افکنی در میان شیعیان و اهل تسنن هستند باید در حرف‌ها و مطالب خود به این موارد دقت کنیم.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه در کشور ما کسانی هستند که مکتب و خط امام و دشمن شناسی و استکبارستیزی امام را به صورت آهسته تحریف می‌کنند اظهارداشت: آنها می‌خواهند بگویند امام برای ۳۵ سال قبل بود و آمریکای امروز تغییر کرده است و می‌توان با آن صلح کرد.

وی با اشاره به اینکه این افراد باید مشخص کنند اینکه می‌گویند آمریکا تغییر کرده است به چه معناست خاطرنشان کرد: باید تبیین کنید نظر شما در مورد اینکه می‌گویید با آمریکا کنار بیاییم به چه معناست.

محسنی اژه ای افزود: این افراد می گویند آمریکا ضعیف شده و ما قوی هستیم و باید با آن‌ها سازش کنیم. اگر این گونه باشد که باید از آن‌ها امتیاز بگیزیم نه اینکه امتیاز بدهیم.

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: کسی افکار امام خمینی (ره) را تحریف می‌کند که قدرت بیان، پول و عقبه دارد و به نحوی منافقانه عمل می‌کند که مردم در نگاه اول نتوانند بین واقعیت و تحریف اختلافی ببینند.

وی با اشاره به اینکه حامیان اسرائیل هیچ از انگیزه شان کم نشده است و هدف آنها تغییر نکرده است گفت: امروز آنچه ضروری تر از گذشته است این است که باید از ولی امر مسلمانان اطاعت کرد و نسبت به کسانی که می‌خواهند این راه روشن امام را تحریف کنند نباید فریب خورد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdch-xnx.23nzmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما