شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب : 31376

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۰

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۰پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۰به شرح زیر است:

آیت الله العظمی مکارم شیرازی: مساله فلسطین تحت هیچ شرایطی نباید فراموش شود
در راهپیمایی میلیونی روز جهانی قدس صورت گرفت: فریاد امت اسلامی علیه غاصبان صهیونیست و حمایت از فلسطین
آیت‌الله مقتدایی: تیم مذاکره کننده ضامن عزت و سرافرازی کشور باشد
آیت‌الله امینی: وجود رژیم صهیونیستی تهدیدی برای بشریت است
آیت‌الله خاتمی: کاخ شیشه‌ای صهیونیست‌ها شکستنی است
دکتر ولایتی: مذاکره‌کنندگان اسیر فشار و جنگ روانی نمی‌شوند


** جام جم ۹۴/۴/۲۰
* کاخ شیشه‌ای صهیونیست‌ها شکستنی است
امام جمعه موقت تهران در خطب‌های نماز جمعه روز قدس با تاکید بر این که کاخ شیشه‌ای صهیونیست‌ها شکستنی است و عمر کوتاهی دارد، گفت: نسخه شفابخش فلسطین، نسخه مقاومت است و از مذاکرات و جلسات مختلف آبی گرم نشده و اگر عزتی بوده از نسخه انتفاضه بوده است و راه ملت بزرگ ایران نیز از این راه می‌گذرد.
آیت‌الله سید احمد خاتمی افزود: فرهنگ مقاومت،‌ مردم ایران را به پیروزی رساند و ۳۶ سال این ملت را مثل سرو در صحنه نگه داشت و همان گونه که در آیات و روایات مختلف آمده است ما نباید از راه سربلندی و عزت خود عقب نشینی داشته باشیم.
* سعود الفیصل درگذشت
سعود الفیصل، وزیر امور خارجه پیشین عربستان در ۷۵ سالگی و پس از یک بیماری طولانی جان سپرد.
سعود الفیصل پس از ۴۰ سال تصدی منصب وزارت خارجه عربستان سرانجام در اردیبهشت گذشته از این سمت کناره گیری کرد.

** همشهری ۹۴/۴/۲۰
* حجم نقدینگی از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان گذشت
در جدیدترین آمار محاسبه شده توسط بانک مرکزی، حجم نقدینگی کشور در پایان اردیبهشت ماه با ۲۳.۲ درصد رشد نسبت به اردیبهشت ماه سال قبل به ۸۰۰ هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان رسید.
نقدینگی در دو ماهه اول امسال نسبت به اسفند ۹۳ رشدی ۲.۳ درصدی داشته است.
* انتقاد ایران از تداوم حملات عربستان علیه یمن
معاون عربی و آفریقایی امور خارجه تداوم حملات نظامی سعودی به مردم بی دفاع یمن در روز قدس را مایه شرمساری جهان اسلام و جهان عرب دانست.
حسین امیر عبداللهیان با بیان اینکه تروریسم و صهیونیست ۲ روی یک سکه‌اند، تصریح کرد: امروز ماموریت اصلی جریانات افراطی و تروریستی، نابودی محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و غارت سرمایه‌های کشورهای اسلامی است.

** کیهان ۹۴/۴/۲۰
* بازداشت ۸۰ مقام دولتی ترکمنستان به جرم فساد مالی
رئیس جمهور ترکمنستان ۸۰ مقام دولتی این کشور را به اتهام «فساد مالی و اداری»، برکنار کرد.
* رژیم مصر ۱۴ اخوانی دیگر را به اعدام محکوم کرد
۱۴ عضو دیگر گروه اخوان المسلمین مصر در جریان بررسی دو پرونده جداگانه از سوی دادگاه‌های رژیم مصر به مرگ محکوم شدند.
* رویارویی با ملت ایران برای غرب پرهزینه است
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برابر جبهه کفر با قدرت و با عزت ایستادگی می‌کنیم، گفت: رویارویی با ملت ایران برای غرب غیر ممکن و پرهزینه است.
حجت‌الاسلام حسن ابوترابی فرد ظهر دیروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: امروز آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی در همه دنیای اسلام از جمله یمن و فلسطین و عراق گسترش یافته است.

** شرق ۹۴/۴/۲۰
* مذاکره‌کنندگان اسیر فشار و جنگ روانی نمی‌شوند
علی‌اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقام‌معظم‌رهبری تأکید کرد که مذاکرات وین خط پایان توافق نیست.
ولایتی با بیان اینکه درحال‌حاضر رژیم صهیونیستی با همکاری استکبار غرب در رسانه‌های خود با هماهنگی بی‌سابقه‌ای جنگ روانی علیه ایران در مذاکرات هسته‌ای راه‌اندازی کرده است، افزود: ایران همیشه بدون توجه به جنگ روانی آماده مذاکرات سازنده در مسئله هسته‌ای است.
او گفت: مذاکره‌کننده‌های ایرانی با تمام توان و با رعایت همه خطوط قرمز تعیین‌شده از سوی رهبری، مجلس و دولت در مذاکرات حضور دارند اما اسیر هیچ‌گونه فشار و جنگ روانی نمی‌شوند.
* به توافق خوب دست پیدا نکنیم شکست نخورده‌ایم
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد، گفت: برخی مسئولان به‌گونه‌ای عمل نکنند که چنین تصور شود که مردم در فراق آمریکا بودند لذا از توافق خوب خوشحال هستند.
او ادامه داد: اگر به توافق خوب دست نیابیم، باز هم شکست نخورده‌ایم و در نتیجه پایمردی و استقامت مذاکره‌کنندگان ایران مردم دنیا می‌فهمند که عامل شکست مذاکرات هسته‌ای بدعهدی‌های آمریکا است و ما عامل شکست این مذاکرات نیستیم.

** ایران ۹۴/۴/۲۰
* مذاکره هسته‌ای تا ‌دوشنبه ‌ادامه‌ دارد
هشدار ظریف به غربی‌ها: نمی‌توانید وسط مسابقه اسب خود را عوض کنید.
یک منبع دیپلماتیک: امریکایی‌ها در آخرین ساعات مذاکره به زیاده خواهی روی آورده‌اند.
تخت روانچی: ما با حفظ اصول و خطوط قرمز خود در مقابل خواسته‌های خارج از تفاهم اولیه ایستادگی خواهیم کرد.
موگرینی: اکنون مذاکره بر سر تدوین متن نیست بلکه در مرحله‌ای است که وزیران خارجه باید تصمیم‌های سیاسی بگیرند.
پنجشنبه شب همه منتظر اعلام نتیجه مذاکره بودند، اما ویدئو کنفرانس «اوباما» با جان کری فضای سردی بر وین حاکم کرد.
آمریکا با تصویب لغو تحریم‌های ایران در شورای امنیت مخالفت کرده که این اتفاق موجب اختلاف میان کشورهای ۱+۵ شد.
وزیر خارجه انگلیس: ۱۲ ساعت آینده می‌تواند به حل یکسری اختلافات منتهی شود.
* رایزنی‌های روحانی با سران ۵ کشور
رئیس جمهوری چهارشنبه گذشته با سفر به شهر «اوفا» در روسیه، در نشست سران سازمان همکاری شانگ‌های، اعضای گروه بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا شرکت کرد.
رئیس جمهوری، علاوه بر سخنرانی در نشست سران که روز پنجشنبه برگزار شد، در دیدارهایی جداگانه، با رؤسای ۵ کشور روسیه، چین، هند، افغانستان و بلاروس نیز گفت و گو کرد.
رئیس جمهوری روز پنجشنبه، در سخنرانی خود در جمع سران سازمان همکاری شانگهای، اعضای گروه بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، با تأکید بر اینکه ایران اکنون بیش از هر زمان دیگر، آماده دوستی و همکاری و تعامل و تفاهم است، گفت: ایران فردای توافق با ۶ قدرت بزرگ جهانی و شروع دوران پس از تحریم، آماده همکاریهای گسترده‌تر با قدرتهای اقتصادی نوظهور جهان است.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۴/۲۰
* برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در کشورهای اسلامی
راهپیمایی روز جهانی قدس روز گذشته و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در کشورهایی چون عراق، سوریه، یمن، لبنان، بحرین، ترکیه، افغانستان، پاکستان، کشمیر و بسیاری از کشورهای دیگر، باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد.
* فریاد امت اسلامی علیه غاصبان صهیونیست و حمایت از فلسطین مظلوم
سی و هفتمین سالگرد روز جهانی قدس امسال نیز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سراسر ایران اسلامی و دیگر کشورهای دنیا با حضور گسترده مسلمانان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین برگزار شد.
راهپیمایی روز جهانی قدس روزگذشته همزمان در تهران و در بیش از ۷۷۰ شهر و شهرستان با حضور گسترده مردم استکبار ستیز ایران اسلامی برگزار شد. راهپیمایان امسال همانند سال‌های گذشته در لبیک به ندای امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب برای محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در راهپیمایی روز قدس حضوری گسترده پیدا کردند.
همچنین حمایت از فرزندان غیور ملت در مذاکرات هسته‌ای از مهم‌ترین ویژگی راهپیمایی دیروز بود.
* مظلوم‌تر از همه در دنیا فلسطینی‌ها هستند
صبح دیروز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حین راهپیمایی، در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اهمیت و نقش فلسطین در دنیای امروز با اشاره به وصیت تاریخی حضرت امیرالمومنین علی(ع) به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) مبنی بر اینکه همیشه یار مظلوم و دشمن ظالم باشیم گفت: امروز مظلوم‌تر از همه در دنیا، فلسطینی‌های ستم دیده از دست اسرائیلی‌ها هستند.

** وطن امروز ۹۴/۴/۲۰
* آمریکا قول‌های خود را پس گرفته‌ است
کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان با اشاره به رفتار متناقض آمریکایی‌ها در مذاکرات وین، گفت: آمریکایی‌ها قول‌هایی که داده‌اند را پس گرفته‌اند و این نشان می‌دهد که ما باید آماده باشیم و راه خود را دنبال کنیم.
* تیم مذاکره‌کننده ساده‌لوح نیست
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه نمی‌توان تا ابد پشت میز مذاکره نشست، یک ژست است و تیم ایرانی نیز ساده‌لوح نیست که فریب این بازی‌ها را بخورد.
علی لاریجانی دیروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: پنجشنبه‌شب، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه خود اعلام کرد مذاکرات به پیش رفته اما نمی‌توان تا ابد مذاکرات را ادامه داد شاید چنین تلقی دارند که به‌رغم پیشرفت مذاکرات در بخش پایانی آن با اینگونه ژست‌‌ها چانه‌زنی بیشتری داشته باشند.

** جوان ۹۴/۴/۲۰
* مذاكره‌كنندگان بر خطوط قرمز پافشاري كنند
سرلشکر فیروزآبادی: تيم مذاكره‌كننده ما مانند رزمندگان خط مقدم در شب عمليات هستند و آن مجاهدان راه رزمندگان اسلام و ملت انقلابي ايران را مي‌روند، از اين رو بايد تا آخر بر خط قرمز‌هاي انقلاب مقاومت كنند و در گرفتن حق ملت ايران در اين مذاكرات پاي بفشارند.

** رسالت ۹۴/۴/۲۰
* عامل عزت نظام وحدت و اطاعت از رهبري است
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: عامل عزت نظام وحدت و اطاعت از رهبري است.
حجت‌الاسلام والمسلمين علي‌اکبر ناطق‌نوري در آيين احياي شب بيست و يکم ماه مبارک رمضان اظهار داشت: شکسته‌شدن وحدت و همدلي عامل بدبختي است.
وی با اشاره به اينکه ملت ايران قبل از انقلاب نيز همين ملت بودند گفت: اما به‌ دليل داشتن رهبران نالايق و سلاطين شهوتران، هوسران و قدرت طلب در دوران پهلوي همين ملت چنان ذليل شدند که يک روز کشور پرتغال از جنوب به ايران حمله مي‌کرد و روزي انگليس از سوي ديگر و روزي نيز آمريکا بر کشور مسلط شد و شخص اول کشور برده کارتر رئيس جمهور آمريکا بود.
* اشتباه از ايران نيست؛ غربي ها در اشتباه هستند
سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه غربي‌ها را مسئول ايجاد اختلال در مذاکرات هسته‌اي معرفي کرد.
حساب توييتر وزارت امور خارجه روسيه به نقل از سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه اين کشور در ارتباط با مذاکرات گروه پنج به علاوه يک و ايران نوشت: نه ايران، بلکه شرکاي غربي ما که از پيش نويس قعطنامه‌ای که کاملا براي طرف‌های ديگر قابل قبول بود، حمايت نکرد، مرتکب اشتباه شده اند.
* آمريکا بيشتر به توافق نياز دارد
سناتور تندروي آمريکايي با اذعان به دست برتر ايران در مذاکرات هسته‌ای گفت ايران مذاکره کننده بهتري است و اين آمريکا است که بيشتر به توافق نياز دارد.
جان مک کين سناتور جمهوريخواه کنگره آمريکا در مصاحبه‌ای با ام.اس.ان گفت ايران مذاکره کننده بهتري است و اين مسئله روشن شده است.

** آرمان ۹۴/۴/۲۰
* تبديل سرزمين‌هاي اشغالي به محيط شكننده امنيتي
سردار سرلشکر صفوی دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا به عنوان سخنرانی روز جهانی قدس در بوشهر گفت: امروز سرزمين‌هاي اشغالي به يك محيط شكننده امنيتي تبديل شده‌اند و تامين امنيت براي ساكنان سرزمين‌هاي اشغالي ديگر در اراده و كنترل رژيم صهيونيستي نيست بلكه امنيت آن در معادله‌اي قرار گرفته كه يك طرف آن حزب‌الله لبنان و طرف ديگر آن گروه‌هاي مقاومت اسلامي است.
* پاسخ موگرینی به اظهارات ظریف
شنیده شد که مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به این پرسش که «آیا واقعاً محمدجواد ظریف در حین مذاکرات به او گفته است «هرگز یک ایرانی را تهدید نکن»؟» پاسخ داد.
خانم فدریکا موگرینی که با شبکه خبری سی.ان.ان مصاحبه می‌کرد ناگهان با این سوال مجری مواجه شد که آیا وزیر خارجه ایران چنین حرفی به شما زده است؟ مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا هم پاسخ داد: به هرحال شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید یک ایرانی و یک ایتالیایی به آرامی با هم مذاکره کنند؛ گاهی بحث‌ها داغ می‌شود.

** فرهیختگان ۹۴/۴/۲۰
* مقام معظم رهبری مذاکرات هسته‌ای را اداره می‌کنند
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: اصل مذاکرات در اختیار رهبر معظم انقلاب است. ایشان هستند که مذاکرات را اداره می‌کنند. ایشان با رفتاری هوشمندانه، تصمیمات دیپلماتیک قابل تجلیل در عرصه بین‌الملل از خودشان نشان دادند و از تندروی‌های احتمالی در ایران در هر دو طرف جلوگیری کردند؛ هم کسانی که در برابر غرب خیلی منفعل بودند و هم کسانی را که با مذاکرات مخالف بودند، کنترل کردند.
* طرفین میز مذاکره را ترک نمی‌کنند
سید حسین موسویان، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای: تا الان حدود ۹۶ تا ۹۷ درصد متن توافق هسته‌ای نهایی شده و چند پاراگراف را برای تصمیم جلسه وزرا گذاشته‌اند. گمان نمی‌کنم دو طرف میز مذاکره را ترک کنند در حالی که ۹۷ درصد توافق را انجام داده‌اند.
در شرایط فعلی مذاکرات، ایران و قدرت‌های جهانی فعلا نه به شکست مذاکرات فکر می‌کنند و نه به طرح جایگزین.

** آفرینش ۹۴/۴/۲۰
* پوتين لغو کامل تحريم‌هاي ايران در کوتاه‌ترين زمان ممکن را خواستار شد
رييس‌جمهور روسيه گفت: ما خواستار لغو کامل تحريم‌هاي ايران در کوتاه‌ترين زمان ممکن هستيم.
ولاديمير پوتين، گفت: اميدوارم مذاکرات هسته‌اي ميان ايران و گروه ۱+۵ در آينده نزديک به امضاي سندهايي منجر شود که ضمانت‌هاي لازم را به ما بدهد.
پوتين تاکيد کرد: مسکو بر اين باور است که حل مسأله هسته‌اي ايران به معني برداشته شدن تمام تحريم‌ها عليه اين کشور است.
* لغو ۳ روزه تحريم‌هاي ايران از سوي اتحاديه اروپا
اتحاديه اروپا با انتشار بيانيه‌اي اعلام کرد: به منظور ادامه مذاکرات هسته‌اي ميان ايران و ۱+۵ تعليق تحريم‌هاي ايران تا ۱۳ ژوئيه (دوشنبه ۲۲ تير) تمديد مي‌شود.
پيش از اين نيز همزمان با پايان ضرب‌الاجل مذاکرات اتحاديه اروپا در دو مرحله تعليق تحريم‌هاي ايران را تمديد کرده بود و با توجه به اين اقدام اتحاديه اروپا احتمال تمديد مذاکرات تا روز دوشنبه قوت گرفت.

** ابتکار ۹۴/۴/۲۰
* یارگیری سعودی ها علیه ایران
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در نشست خبری با ناصر جوده، وزیر خارجه اردن، از همکاری دو کشور علیه ایران خبر داد.
وزیر خارجه عربستان با اشاره به حمایت کشورش از حملات نظامی عربستان به یمن در اظهاراتی خصمانه گفت:” داعش علیه تمامی عرب دست به جنایت می‌زند اما به ایران حمله نمی‌کند. ما با اقدامات “تنش‌آمیز” ایران در منطقه مقابله می‌کنیم و بر این مساله پافشاری می‌کنیم که ایران نقش “منفی” در منطقه یا در کشورهای عربی نداشته باشد. اقدامات عربستان در کاهش مداخله ایران و نفوذ منطقه‌ای آن در یمن و کشورهای دیگر نقش داشته است.

** قدس ۹۴/۴/۲۰
* درخواست «بریکس» برای حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران
اعضای حاضر در اجلاس «بریکس» در بیانیه‌ای اعلام کردند که خواستار حل و فصل فوری مسایل پیرامون برنامه هسته‌ای ایران هستند.
«بریکس» نام گروهی به رهبری قدرتهای اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای عضو برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده‌است.
«بریکس» در این بیانیه همچنین تأکید کرده که ایران باید از حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای از جمله حق غنی‌سازی برخوردار باشد.

** قانون۹۴/۴/۲۰
* تیم مذاکره کننده از فلسطین هم حمایت می‌کند
سخنگوی دولت گفت: تیم مذاکره کننده ایران با تمام قدرت از حقوق ملت ایران دفاع می‌کند و این دفاع نوعی حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.
محمدباقر نوبخت اظهارداشت: دفاع از ملت مظلوم مسلمان با شکل‌گیری انقلاب در ایران انجام شد و در روز قدس مردم به طور علنی حمایت خود از مردم مظلوم اعلام می‌کنند.
* آمریکا بازهم دبه درآورد
رئيس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تغییر یک شبه مواضع آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای زیر فشار صهیونیست‌ها تاکید کرد: از هم اکنون صورت حساب هر گونه عدم توافقی به طور قطع به پای آمریکا نوشته خواهد شد و این کشور باید هر گونه مسئولیت تبعات آن را در عرصه بین‌المللی بپذیرد.
علاءالدین بروجردی در تحلیل آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای جاری ایران و ۱+۵ گفت: به دلیل فشار صهیونیست‌ها به آمریکایی‌ها مواضع این کشور تغییر کرد و عملا توافق‌های صورت گرفته را نیز آمریکایی‌ها مورد تردید قرار داده‌اند و دبه درآوردند.

** خراسان ۹۴/۴/۲۰
* پاپ خواستار تغيير نظم اقتصادي جهان شد
پاپ فرانسيس ضمن انتقاد از نظام سرمايه داري خواستار تغيير نظم اقتصادي جهان شد و استعمار جديد توسط نهادهاي مالي بين المللي را که سياست‌های رياضتي را بر کشورها تحميل مي کنند، محکوم کرد.
وي خواستار دستيابي فقرا به حق مقدس کار، محل سکونت و زمين شد و تاکيد کرد: جايگاه کشورهاي فقير نبايد به تامين کننده مواد خام و نيروي کار ارزان براي کشورهاي توسعه يافته تنزل پيدا کند.
* «رژيم‌هاي عربي، فلسطين را به اسرائيل فروخته‌اند»
دبير کل حزب ا... لبنان در سخناني به مناسبت بزرگداشت روز جهاني قدس تاکيد کرد که نظام‌های عربي، فلسطين و ملت فلسطين را به رژيم صهيونيستي فروخته‌اند‎.
سيد حسن نصرا... با اشاره به هزينه زياد کشورهاي عربي براي خريد تسليحات گفت: اسرائيل در برابر اين خريدها حتي يک علامت سئوال برايش به وجود نمي‌آيد چرا که از اين کشورها نگراني ندارد و به اين يقين رسيده که نظام‌های عربي، فلسطين را به اين رژيم فروخته‌اند‎.

** اعتماد ۹۴/۴/۲۰
* غرب از زياده خواهي دست بردارد به توافق خوب مي‌رسيم
اسحاق جهانگیری معاون اول رييس جمهور با توجه به همزماني روز جهاني قدس با مذاكرات ايران و گروه ١+٥، تيم مذاكره كننده هسته‌ای ايران را از قوي ترين تيم‌های ديپلماسي دانست كه توانسته با منطق از حقوق هسته‌ای ملت دفاع كند.
معاون اول رييس جمهور در حاشيه مراسم روز جهاني قدس در تهران تاكيد كرد: اگر غرب از زياده خواهي ها دست بردارد حتما مي توانيم به يك توافق خوب در مذاكرات هسته‌ای با ١+٥ برسيم.
* هرگونه دسترسي و بازديد از مراكز نظامي و دفاعي كشور ممنوع است
سردار شریف مسوول روابط عمومي كل سپاه در پاسخ به زياده خواهي غربي ها در مذاكرات هسته‌ای گفت: هرگونه دسترسي و بازديد از مراكز نظامي و دفاعي كشور ممنوع و روياي باطل زياده خواهان است.

** شهروند ۹۴/۴/۲۰
* شمار پناهندگان سوری از مرز ٤‌میلیون تن گذشت
بنا بر اعلام سازمان ملل، شمار افرادی که از خشونت‌ها در سوریه گریخته‌اند به بیش از ٤‌میلیون نفر رسیده است.
«آنتونیو گوترس»، مدیر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان با اعلام این خبر گفت: «این رقم، بیشترین شمار پناهندگان از تنها یک درگیری در یک نسل است».
* داوود اوغلو مامور تشکیل دولت تازه ترکیه شد
دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه با صدور بیانیه‌ای در روز پنجشنبه ‌اعلام کرد: داوود اوغلو از سوی رئیس‌جمهوری این کشور مأمور تشکیل دولت جدید ترکیه است.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مسأله فلسطین تحت هیچ شرایطی نباید فراموش شود

رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن محکوم کردن جنایت صهیونیست‌ها حضور مردم در راهپیمایی روز قدس را خونی تازه در رگ‌های جریان مقاومت اسلامی دانست و تاکید کرد که تحت هیچ شرایطی نباید مساله فلسطین و قدس شریف فراموش شود.
ایشان با تاکید بر این که هیچ مساله‌ای نباید موضوع فلسطین و قدس شریف را تحت الشعاع قرار دهد، پیام راهپیمایی روز قدس را عظمت و اتحاد امت اسلام ذکر کرد.

تیم مذاکره کننده ضامن عزت و سرافرازی کشور باشد
حوزه/ آیت‌الله مقتدایی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس با بیان این که ملت عزیز ایران همواره هوشیار و بیدار هستند اظهار داشت: ملت حساسیت این راهپیمایی را درک کرد و به وظیفه الهی خود بر حضور پرشور اهتمام ورزید.
قائم مقام جامعه مدرسین دربخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تیم مذاکره کننده باید ضامن عزت و سرافرازی کشور باشند گفت: بدون تردید تاکیدات رهبر معظم انقلاب، خواست ملت ایران است و تیم مذاکره کننده در این راستا پافشاری کند.

وجود رژیم صهیونیستی تهدیدی برای بشریت است
حوزه/ آیت‌الله امینی درحاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس اظهارداشت: راهپیمایی امروز ما برای محکوم کردن جنایات بین‌المللی اسرائیل است و تا روزی ادامه می‌یابد که این رژیم نابود شود.
عضو جامعه مدرسین گفت: رژیم صهیونیستی نه فقط یک مشکل برای کشور فلسطین،بلکه تهدید بین‌المللی برای جهان اسلام و بشریت است.
وی با اشاره به جنگ در کشورهای اسلامی مانند یمن، سوریه و عراق خاطرنشان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی در همه این کشورها از تروریست‌ها حمایت کرده به طوری که حتی مجروحان داعش در اسرائیل درمان می‌شوند.

قدردانی مدیر حوزه‌های علمیه از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری در حاشیه راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: فلسفه راهپیمایی روز قدس، لزوم ایستادگی انسان‌های آزاده در مقابل ستمگران و ظالمان و حمایت و پشتیبانی از مظلومان است.
مدیر حوزه‌های علمیه ضمن قدردانی از حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: این حضور واکنش جدی به جنایت ظالمان عالم به خصوص اسرائیل است.

رسوبات جاهلیت در وهابیت امروز مشاهده می‌شود
رسا/ حجت‌الاسلام والمسلمین طبسی با بیان این که رسوبات جاهلیت در وهابیت امروز مشاهده می‌شود، گفت: وهابیت بر اساس همان تفکر جاهلیت صدر اسلام به جان مسلمانان افتاده و می‌خواهد دنیای اسلام را متلاشی کند.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به ضدیت وهابیت با پیامبر اسلام عنوان کرد: وهابیت نسبت به رسول اکرم(ص) بغض دارند اما باید بدانند که بغض نسبت به پیامبر بغض به خداوند و دین است، متأسفانه وهابیت احترامی برای پیامبر اسلام قائل نیستند.

استقرار نیروهای عربستان در یمن
تسنیم/ عربستان اولین یگان پیاده از عناصر طرفدار منصور هادی را بعد از آموزش و تجهیز به جدیدترین تسلیحات نظامی در استان حضرموت یمن مستقر کرد.
همچنین منابع خبری اعلام کردند که اخیرا تعداد زیادی از افراد مسلح با لباس‌های متحد الشکل نظامی از سمت عربستان به منطقه العبر واقع در حضرموت وارد شده‌اند.

رژیم‌ سعودی آتش‎بس در یمن را نقض کرد
تسنیم/ رژیم سعودی با حمله به یک کامیون حامل مواد غذایی بار دیگر آتش بس انسانی در یمن را نقض کرد.
عبد الملک الحوثی رهبر انصارالله با اشاره به آتش بس یک هفته‌ای در یمن گفت: ما امید زیادی به این آتش بس نداریم. این دومین آتش بس است.
اولین آتش بس عملی نشد و دومی را هم بعید می‌دانیم که عملی شود؛ چرا که مزدوران آنها در جهت خرابکاری پیش قدم خواهند شد.

ایران برای آمریکا خطرناک‌تر از داعش است
تسنیم/ رئیس اسبق سازمان سیای آمریکا ایران را برای کشورش خطرناک‌تر از داعش دانسته و درباره توافق احتمالی هسته‌ای با تهران ابراز نگرانی کرد.
"مایکل هایدن" در ادامه افزود: اوضاع در خاورمیانه به شدت پیچیده شده است ما سعی می‌کنیم مسئله القاعده را حل کنیم البته به ندرت پیشرفت هایی داشتیم و اوضاع در دیگر مناطق بدتر می‌شود.

عصبانیت نماینده کنگره از راهپیمایی روزقدس
فارس/ یک نماینده ارشد کنگره آمریکا در بیانیه‌ای با محکوم کردن حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی روز قدس نوشته گرمای هوا هم مانعی برای این حضور ایجاد نکرده است.
اد رویسدر در ادامه نوشت در میانه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، «ده‌ها هزار نفر» در سر تا سر ایران در سالروز روز قدس به خیابان‌ها آمده و فریاد «مرگ بر شیطان کوچک، اسرائیل» و «مرگ بر شیطان بزرگ، آمریکا» سر دادند.

دستور جدید کاخ سفید به تیم مذاکره‌ آمریکا
تسنیم/ سخنگوی کاخ سفید می‌گوید اوباما به مذاکره‌کنندگان آمریکایی گفته است تا زمانی که مذاکرات مفید است در وین بمانید.
جاش ارنست در ادامه افزود: هیچ‌گاه تا به این حد به توافق نزدیک نبوده‌ایم.
همچنین مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود عنوان کرد که جان کری در وین باقی می‌ماند و همانگونه که وی گفته است، باور داریم پیشرفتی واقعی داشته‌ایم.
وی در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال عدم دستیابی به توافقی تا روز دوشنبه گفت: ما بارها گفته‌ایم که تحت تأثیر ضرب‌الاجل قرار نمی‌گیریم.

کری: مذاکرات با پیشرفت‌هایی همراه بود
فارس/ وزیر خارجه آمریکا از حصول پیشرفت‌هایی در رایزنی‌های هسته‌ای روز جمعه در شهر وین خبر داد.
جان کری، علی‌رغم این، گفت که هنوز برخی موضوعات هستند که باید درباره آن بحث‌های بیشتری صورت بگیرد.

دورخیز شرکت‌های هواپیمایی برای ورود به ایران
فارس/ یک خبرگزاری انگلیسی خبر داد که شرکت‌های هواپیمایی از جمله شرکت بوئینگ آماده ورود به بازار ایران و فروش قطعات هواپیما در صورت حصول توافق، هستند.
خبرگزاری رویترز گزارش داد شرکت‌های ایرباس، بوئینگ و دیگر شرکت‌ها می‌توانند به سودی بالغ بر ۲۰ میلیون دلار از بازار هواپیماهای ایران توجه داشته باشند.

ایران در تامین امنیت بین المللی جایگاه مهمی دارد
ایرنا/ رییس جمهوری قزاقستان در اجلاس سازمان همکاری شانگ‌های اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه‌ای و بین المللی جایگاه مهمی دارد.
نظربایف افزود: تهران در ساختار همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی ما نیز جایگاه مهمی دارد و امیدواریم مذاکرات میان ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ با موفقیت پایان یابد .

افزایش خودکشی در میان نظامیان آمریکایی
باشگاه خبرنگاران/ وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد آمار خودکشی در میان نظامیان این کشور در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۱۱ درصد افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، گارد ملی ارتش آمریکا تعداد خودکشی‌ها را در سه ماهه نخست امسال را ۲۰ مورد اعلام کرد، که این تعداد در دوره مشابه سال گذشته تنها ۱۶ مورد بوده که در کل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjmtet.uqevazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما