يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : 31495
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم:

۷۵ درصد کلاس اولی‌ها دچار پوسیدگی دندان هستند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم گفت: آمارها نشان داده است، ۷۵ درصد مراجعان به پایگاه‌های سنجش سلامت دچار پوسیدگی دندان هستند.
۷۵ درصد کلاس اولی‌ها دچار پوسیدگی دندان هستند
به گزارش قم نیوز، سیداحمد آقا میری با اشاره به بازگشایی مدارس و مقدماتی که برای دانش‌آموزان پایه اول دبستان لازم است، اظهار داشت: معاینه این کودکان در پایگاه‌های سطح استان برای صحت سلامت، هوش، گوش و چشم ضروری است که خانواده‌ها برای ثبت‌نام فرزندشان پس از مراجعه به مدارس به پایگاه‌های سنجش معرفی می‌شوند.

وی از ایجاد سامانه الکترونیکی سنجش نوآموزان در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: با ایجاد این سامانه تغییرات جدی و اساسی نسبت به سال‌های گذشته رخ داده است که والدین پس از مراجعه به مدرسه‌ای که در آن به ثبت‌نام فرزندشان اقدام کردند، در سامانه آموزش و پرورش برای آنان نوبت‌دهی انجام می‌شود و والدین براساس نوبت‌دهی صورت گرفته برای انجام معاینات به پایگاه‌های سنجش مراجعه می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم با اشاره به مشکلی که در گذشته پیش‌روی خانواده‌ها در اجرای طرح سنجش وجود داشت، گفت: کودکانی که در معاینات اولیه توسط کارشناسان سلامت آنان مورد تأیید قرار نمی‌گرفت، به پزشک معرفی می‌شدند ولی در حال حاضر با انعقاد تفاهم‌نامه میان آموزش و پرورش و مرکز بهداشت مقرر شد که یک پزشک در پایگاه‌های سنجش حضور داشته باشد.

وی اضافه کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه در تمام پایگاه‌های سنجش سلامت پزشک و تیم درمانی حضور دارند تا شاهد حضور انبوه جمعیت در مراکز بهداشتی باشیم.

آقامیری با اشاره به تاریخ اجرای طرح سنجش کودکان پیش دبستانی گفت: این طرح که ۲۳ خردادماه آغاز شده تا ۲۵ مرداد ماه ادامه دارد، که اگر لازم باشد تمدید هم خواهد شد.

وی بیشترین مشکل شناسایی شده در کودکانی که برای ورود به مدرسه آماده می‌شوند را پوسیدگی دندان عنوان کرد و گفت: براساس آمار ۷۵ درصد کودکانی که به پایگاه‌های سنجش سلامت در سال‌های گذشته مراجعه کردند، دچار مشکل پوسیدگی دندان بودند که براساس برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است خدمات جرم گیری به‌صورت رایگان به این دانش‌آموزان توسط مراکز بهداشت قم ارائه شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شمار پایگاه‌هایی که این طرح در آن به اجرا می‌رسد، گفت: این طرح در ۱۰ پایگاه ثابت و سیار در استان قم آغاز شده و براساس پیش‌بینی‌ها تا پایان مهلت مقرر ۲۱ هزار دانش‌آموز در این طرح مورد معاینه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbsabf.rhb89piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما