يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : 31611

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۳

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۳پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۳به شرح زیر است:

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: مسلمانان باید برای بازسازی قبور ائمه بقیع اقـدام نمایند
جان کری در کمیته روابط خارجی سنا: تسلیم شـدن ایران خیالی بیش نیست
رئیس جمهور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای: حداقل‌دو بار به ‌مذاکره‌‌کنندگان پیام دادم که میز مذاکره را ترک کنند
آیت‌الله فاضل لنکرانی: وهابیت در طالبان و داعش ظهور یافته است
آیت‌الله اراکی: دشمنان از جریانات افراطی برای جنگ داخلی استفاده می‌کنند
ترکیه فعالیت داعش در ۱۳ استان را متوقف کرد

** جام جم ۹۴/۵/۳
* قدردانی «جریان وفاء اسلامی» بحرین از مواضع رهبر معظم انقلاب
جریان «وفاء اسلامی» بحرین در بیانیه‌ای مواضع رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در حمایت از ملت‌های مظلوم را مایه آرامش قلب‌های ملت مظلوم و ستمدیده بحرین توصیف کرد.
این جریان، تاکید کرد: سخنان معظم له به مثابه قطب نمایی برای مستضعفان، نه تنها در بحرین بلکه در همه کشورهای اسلامی است.
* تظاهرات در نیویورک علیه توافق هسته‌ای
هزاران نفر از حامیان رژیم صهیونیستی در نیویورک با تجمع در میدان «تایمز» علیه جمع بندی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ اعتراض کردند و از کنگره خواستند به آن رای منفی بدهد.

** همشهری ۹۴/۵/۳
* واکنش افخم به اظهارات بی‌اساس وزیر کشور بحرین
سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات بی‌اساس وزیر کشور بحرین گفت: ایران همواره با رفتار مسئولان در مسیر ثبات و امنیت منطقه گام برداشته است.
مرضیه افخم گفت: ثبات منطقه را تروریسم تکفیری و رویکردهای امنیتی و طایفه‌ای مورد تهدید قرار داده است.
* بلندگوی صهیونیست‌ها
گرت پورتر، روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی آمریکایی: جمهوریخواهان آمریکایی آشکارا به بلندگویی برای حمایت از منافع رژیم حاکم بر تل‌آویو بدل شده‌اند و در طول دوران باقیمانده از ریاست جمهوری اوباما و حتی در زمان رئیس جمهوری بعدی آمریکا نیز از هیچ تلاشی برای عقیم کردن توافقنامه هسته‌ای رویگردان نخواهند بود.
* ۲۵ نفتکش ایرانی آماده انتقال نفت به سراسر جهان
پایگاه خبری کوارتز آمریکا اعلام کرد، بنا به اطلاعات به دست آمده از یک شرکت انگلیسی که مکان نفتکش‌ها در ناوگان حمل و نقل اقیانوسی و ارزش محموله آنها را مشخص می‌کند، ۲۵ نفتکش ایرانی با ظرفیت ۵۶.۷ میلیون بشکه، آماده انتقال نفت به سراسر جهان به محض لغو تحریم‌ها هستند.

** کیهان ۹۴/۵/۳
* چالش اوباما و کنگره، تعقیب یک هدف از دو مسیر
اختلاف کاخ سفید و کنگره بر سر فعالیت هسته‌ای ایران و توافق صورت گرفته،‌نه راهبردی بلکه تاکتیکی است.
اوباما پیش از این در مرکز سابان اعلام کرده بود اگر بتواند می‌خواهد پیچ و مهره‌های برنامه‌ هسته‌ای ایران را باز کند! تامین امنیت و منافع رژیم صهیونیستی، مقابله و مهار فعالیت‌های هسته‌ای و جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران از جمله موضوعاتی هستند که هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در آمریکا کوچک‌ترین اختلافی درباره آنها ندارند.
* ترکیه فعالیت داعش در ۱۳ استان را متوقف کرد
نیروهای امنیتی ترکیه در اقدامی غیر منتظره حملات گسترده‌ای را علیه داعش در خارج و داخل این کشور آغاز کردند.
در ۱۳ استان ترکیه صدها پایگاه داعش تعطیل و ۲۵۰ تروریست دستگیر شده‌اند.
ترکیه با این اقدام قصد دارد گذشته ننگین خود در حمایت از این تروریست‌های بدنام را پاک کند.
* جاسوسی از مردم در فرانسه قانونی شد
شورای قانون اساسی فرانسه سرانجام طرح نظارت و جاسوسی از افرادی را که «مظنون به اقدامات تروریستی» می‌داند تصویب کرد.

** شرق ۹۴/۵/۳
* حمايت ٧٠ سیاست‌مدار برجسته اروپا از توافق هسته‌اي
٧٠ شخصیت نظامی و سیاسی برجسته اروپا از سناتورهای کنگره آمریکا خواستند از توافق هسته‌ای ١+٥ با ایران حمایت کرده و منافع و ریسک‌های این توافق را به‌طور عینی ارزیابی کنند.
آنها همچنین نمایندگان کنگره آمریکا را تشویق کرده‌اند با رأی مثبت‌شان به این توافق، فرصت دهند تا فواید آن به اثبات رسد. در میان امضاکنندگان اسامی نخست‌وزیران، وزيران خارجه، اقتصاد و دفاع پیشین کشورهای اروپایی ديده مي‌شود.
* ملاقات مشعل و ملک‌سلمان کم‌اهمیت بود
«عادل الجبیر»،‌ وزیر خارجه عربستان‌سعودی ملاقات اخیر پادشاه این کشور با «خالد مشعل»، رئیس دفتر سیاسی حماس را کم‌اهمیت دانست و گفت: این دیدار مرتبط با مسائل مذهبی و غیرسیاسی بوده است.
به گزارش بی‌بی‌سی، جبیر در کنفرانس خبری مشترک با همتای مصری خود، گفت: «هیچ دیدار سیاسی‌ای از سوی حماس در عربستان انجام نشده است».
* حملات تازه «جبهه النصره»و متحدانش به درعا
شورشیان سوری ازجمله شاخه القاعده که گروهی به نام «جبهه جنوب» را تشکیل می‌دهند، دست به انجام حملاتی تازه به شهر «درعا» زده‌اند که می‌گویند: هدف از آن «پاک‌سازی» منطقه از نیروهای متحد دولت مرکزی سوریه است.

** ایران ۹۴/۵/۳
* ۱۵۰شرکت ایرانی و اروپایی در نشست وین
معاون وزیر نفت: تا سال ۲۰۲۰ ارزش قراردادهای خارجی ایران در پروژه‌های نفت و گاز به ۱۸۵ میلیارد دلار خواهد رسید.
کنفرانس دو روزه «ایران و اتحادیه اروپا- تجارت و سرمایه گذاری» با حضور مقامات عالیرتبه اقتصادی ایران و غرب برگزار شد.
تعدادی از مدیران صنایع پتروشیمی، شرکت ملی گاز و شرکت ملی نفت برای رایزنی با شرکت‌های خارجی به اتریش سفر کرده‌اند.
رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی ایران: با انجام پروژه هایی به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار توسط اروپایی ها موافقت کرده ایم.
* زمان توسعه روابط تهران ـ پاریس فرا رسیده است
رؤسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه، در گفت و گوی تلفنی بر تدوین یک نقشه راه برای توسعه و تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تهران- پاریس تأکید کردند.
حجت‌الاسلام حسن روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با «فرانسوا اولاند» به امکانات و توانمندی‌های گسترده ایران و فرانسه برای گسترش همکاری‌ها اشاره و اظهار کرد: طی ۱۰ سال گذشته فرصت‌های زیادی را دو کشور برای تعمیق و توسعه روابط از دست داده‌اند و اکنون فرصت و زمان برای جبران گذشته فرا رسیده است.
* یک ایرانی هرگز در موفقیت‌های ملی برای دشمن کف نمی‌زند
رئیس جمهوری خطاب به جمعی از شهروندان با اشاره به توافق هسته‌ای گفت:کاری که دیپلمات‌های شما در صحنه بین الملل انجام دادند پیامش آن بود که پیچیده‌ترین مشکل پای میزمذاکره حل خواهد شد.
رئیس جمهوری با بیان اینکه ایام و لحظات بسیار سختی در طول مذاکرات بر ما گذشت، گفت: حداقل دو بار در طول مذاکرات لوزان به مذاکره کنندگان کشورمان پیام دادم که میز مذاکره را ترک کرده و به کشور برگردند.
ما ملتی متحد و یکپارچه هستیم و همان گونه که در یک بازی ورزشی نمی‌شود تیم رقیب را تشویق کرد، هر فردی که خون ایرانی در رگ‌هایش باشد، برای پیروزی تیم خود مقابل رقیب کف می‌زند و شاد می‌شود و منطقی نیست که کسی چنین پیروزی و توفیق بزرگی به دنبال تلاش‌های تیم خود ببیند و تیمش را تشویق نکند.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۵/۳
* بخش فارسی پایگاه اینترنتی پرس.تی.وی اعلام کرد: مفتی اعظم دانشگاه الازهر خواستار دیدار اندیشمندان برجسته شیعه و سنی در قاهره شد.
درخواست شیخ احمد الطیب برای تشکیل این نشست شامگاه چهارشنبه از تلویزیون دولتی مصر پخش شد.
الطیب از اندیشمندان سنی خواست با صدور فتوایی کشتار شیعیان را ممنوع کنند، وی از علمای شیعه نیز درخواست کرد فتوایی مشابه را صادر کنند.

** وطن امروز ۹۴/۵/۳
* اگر ایران بمب هسته‌ای داشت همه مشکلاتش را حل می‌کرد!
رئیس‌جمهور آمریکا در تازه‌ترین اظهار‌نظرش در مورد ایران، ابراز امیدواری کرد مسائل باقی‌مانده با ایران از طریق دیپلماتیک حل شود، اما گفت در صورت‌لزوم واشنگتن حاضر است به راه‌حل‌های نظامی متوسل شود.
او همچنین تصریح کرد اگر ایران دارای سلاح اتمی بود می‌توانست مشکلات خود را به طور کامل حل کند.
* پیشروی‌ نیروهای عراقی در فلوجه
در حالی که نیروهای مسلح عراقی حلقه محاصره داعش در دانشگاه الانبار را تنگ‌تر کرده‌اند، یک روستا در شمال شرق فلوجه نیز آزاد شد.
براساس این گزارش، نیروهای مسلح عراقی موفق شدند پس از درگیری‌های شدید مسلحانه با عناصر داعش، روستای الجراح در شمال شرق فلوجه را آزاد کنند.

** جوان ۹۴/۵/۳
* آیت‌الله محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران، شجاعانه در برابر قدرت‌های شیطانی و لشکر ابلیس ایستادگی کرد.
* آیت‌الله عباس کعبی، ‌عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه توافق هسته‌ای نباید به معنی پایان دشمنی آمریکا با ملت ایران تلقی شود، گفت: اجرای توافق به معنای پایان شعار مرگ بر آمریکا و نهضت استکبار ستیزی نیست.
* دولت آمریکا لایحه تعطیلی زندان گوانتانامو را می‌نویسد
کاخ سفید در حال اتمام نگارش لایحه تعطیلی کامل زندان جنجالی گوانتانامو است.
جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت که تعطیل کردن این زندان در جهت منافع ملی آمریکاست.

** آفتاب یزد ۹۴/۵/۳
* توافق ایران و آژانس جزیی از برجام نیست
رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: توافق ایران و آژانس جزیی از برجام نیست بلکه حاوی موضوعات فنی است و محرمانه بودن آن هم در مناسبات آژانس و سایر کشورها نکته جدیدی نیست.
همانطور که مشخص است این ترتیبات فنی بین ایران و آژانس است و جزئی از برجام نیست که بین ایران و ۱+۵ نهایی شده باشد. بنابر این اطلاق 'ضمیمه محرمانه برجام' به آنها غلط است.
* چند افسر اماراتی در عدن کشته شدند
جنبش انصار الله یمن کشته شدن چند افسر اماراتی را در استان جنوبی عدن تایید کرد.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری "سبا" روز پنجشنبه به نقل از "صلاح العزی" عضو ارشد جنبش انصار الله یمن اعلام کرد: چند افسر اماراتی که یک اتاق عملیات را در شهر التواهی در جنوب استان عدن اداره می‌کردند‌، در حمله توپخانه ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کشته شدند.
* الرمادی بزودی آزاد می‌شود
حیدرالعبادی نخست وزیرعراق گفت : نیروهای مسلح پیروزی‌های خوبی داشته‌اند و الرمادی بزودی آزاد می‌شود. حیدرالعبادی روز پنجشنبه دردیدار با اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا افزود: نیروهای مسلح عراق نیازمند آموزش و تجهیزات نظامی هستند.

** رسالت ۹۴/۵/۳
* نباید برای فابیوس فرش قرمز پهن کرد
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: حرف ما به مسئولان این است که ائمه جمعه معتقدند آنهایی که در زمان تحریم بیشترین فشار را به ایران آوردند باید در آخر صف باشند، ‌نه اینکه برای آنان فرش قرمز پهن کنیم. حجت‌الاسلام سید رضا تقوی با اشاره به سفر فابیوس به تهران تاکید کرد: ما می‌گوییم این وزیر خارجه صهیونیست فرانسه که بیشترین اذیت را به تیم دیپلماسی ما صورت داد حالا می‌خواهد به ایران بیاید، چرا فرش قرمز پیش رویش باز کنیم.
* تا پایان سال ۹۵ نیازمند بدون مسکن نخواهیم داشت
ربیعی وزیر کار با بیان اینکه در صدد هستیم تا پایان سال ۹۵ هیچ نیازمند مسکنی در کشور وجود نداشته باشد، گفت: توسعه تنها به داشتن ساختمان‌ها و دودکش‌های بلند نیست.
* تسلیم شدن ایران خیالی پیش نیست
«جان کری» در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا، منتقدین «برجام» را مورد اعتراض قرار داد و کسانی را که فکر می‌کنند دولت «اوباما» نتوانسته است به توافق بهتر دست یابند را «متوهم» و «ساده لوح» خطاب کرد.
وی افزود: تسلیم شدن کامل ایران خیالی بیش نیست.
اگر کنگره توافقنامه را رد کند، چراغ سبزی به ایران برای گسترش غنی‌سازی اورانیوم و نصب دستگاه‌های جدید سانتریفوژ بدون هیچ نظارتی است.

** مردم سالاری۹۴/۵/۳
* ايران آماده روابط برد ـ برد اقتصادي باجهان است
محمد نهاوندیان رييس دفتر رئيس‌جمهوري با اشاره به رفت و آمد هيات‌هاي اقتصادي و تجاري از سراسر دنيا به ايران طي دو سال گذشته و شدت گرفتن آن پس از توافق هسته‌اي اظهار داشت: دولت جمهوري اسلامي‌ ايران آمادگي دارد در همه زمينه‌هاي تجاري، بانکي، گردشگري و حمل‌و‌نقل با تمامي‌کشورهاي دنيا براساس رابطه برد ـ برد فعاليت اقتصادي داشته باشد.
* تلفات سنگين داعش
۱۳۰ تروريست گروه تکفيري صهيونيستي داعش در درگيري با نيروهاي ارتش، پليس و نيروهاي مردمي عراق در منطقه حصيبه الشرقيه استان الانبار کشته شدند.
* وزيردفاع آمريکا ناگهان در اربيل
بي بي سي: اشتون کارتر، وزير دفاع آمريکا ديروز(جمعه) در سفري غيرمنتظره وارد اربيل، مرکز اقليم کردستان عراق، شده است. گفته شده که هدف از اين سفر بحث و بررسي درباره نحوه برخورد با داعش است. وزير دفاع آمريکا پنج شنبه براي مذاکره با مقامات عراقي و همچنين ديدار با نيروهاي آمريکايي وارد بغداد شده بود.

** آرمان ۹۴/۵/۳
* ایران حاضر به واردات یک طرفه کالا از اروپا نیست
وزیر صنعت با بیان اینکه علاقمند به واردات یک طرفه کالا و ماشین آلات از اروپا نیستیم، گفت: باراز ایران دیگر همان بازار یک دهه پیش نیست.
محمد رضا نعمت‌زاده در کنفرانس تجارت و سرمایه‌گذاری ایران و اروپا در وین گفت: به علت پیشرفت در توانایی‌هایی فنی، ما دیگر علاقه‌مند به واردات یک طرف کالا و ماشین آلات از اروپا نیستیم.
* آزادی تعدادی از زندانیان سیاسی و امنیتی
شنیده شد که برخی گزارش‌ها از عفو و کاهش مدت حبس تعدادی از زندانیان سیاسی و امنیتی حکایت دارد. فرارو نوشت؛ گفته می‌شود احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و علیرضا بهشتی‌شیرازی، به همراه تنی چند از زندانیان روز پنج‌شنبه ۱ مردادماه آزاد شدند.

** فرهیختگان ۹۴/۵/۳
* بی‌قانونی در برخی از دستگاه‌های اداری و قضایی بیداد می‌کند
دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه «در زمینه مسائل اجتماعی، وضع ما خیلی بد است»، گفت: «بی‌نظمی، بی‌قانونی و ارتشا در برخی از دستگاه‌های اداری و قضایی بیداد می‌کند.»
آیت‌الله احمد جنتی که در جمع کارکنان شورای نگهبان سخنرانی می‌کرد، از اینکه «گناهان متعددی گریبان جامعه ایرانی را گرفته است»،‌ اظهار تاسف کرد و افزود: «رباخواری به‌شدت شایع شده است.»
* محتوای توافق با ایران محرمانه می‌ماند
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خطاب به قانونگذاران آمریکایی اعلام کرد ترتیبات دو بازرسی درباره فعالیت نظامی گذشته ایران به صورت محرمانه باقی خواهد ماند.
یکی از این موارد مربوط به بازرسی از مجتمع نظامی پارچین و دومی درباره جزئیات چگونگی حل و فصل موضوعات باقیمانده درباره ابعاد نظامی احتمالی (پی.‌ام.‌دی) برنامه هسته‌ای ایران است.

** آفرینش ۹۴/۵/۳
* ترکيه مجوز استفاده از پايگاه‌هاي هوايي خود را به آمريکا داد
ترکيه موافقت کرده است که به پهپادها و بمب‌افکن‌هاي آمريکايي اجازه دهد تا از دو پايگاه‌ هوايي آن در نزديکي مرز سوريه عليه اهداف شبه‌نظاميان داعش استفاده کنند.
* توافق جداگانه‌اي براي بازديد از پارچين وجود ندارد
صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي با بيان اينکه برنامه جداگانه‌اي براي پارچين وجود ندارد، اظهار داشت: بر اساس تفاهم انجام شده در مورد پارچين عمل خواهد شد.

** ابتکار ۹۴/۵/۳
* توافق هسته‌ای نباید موجب شکاف در متن مردم شود
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه دیروز تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر حفظ وحدت در منطقه و درون کشور تاکید کردند، افزود:‌ این مساله توافق نباید موجب شکاف در متن مردم شود و نخبگان و کسانی که مسئولیت پیگیری این موضوعات را دارند باید نقد سازنده و دلسوزانه را بپذیرند.
* سفر سه روزه ظریف به کشورهای منطقه
دور اول سفرهای منطقه‌ای وزیر خارجه کشورمان از امروز در سفر به سه کشور کویت، قطر و عراق آغاز می‌شود.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به سه کشور منطقه‌ای به بررسی و رایزنی درباره موضوعات مهم منطقه‌ای، مسائل دو جانبه و توافق ایران و ۱+۵ می‌پردازد.

** قدس ۹۴/۵/۳
* شورای هماهنگی اصولگرایان
سید کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری از تشکیل شورایی تحت عنوان «شورای هماهنگی اصولگرایان» با محوریت انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
* تهدید داعش علیه فرانسوی‌ها
تروریستهای گروه داعش در ویدیوی جدیدی اعلام کردند که خیابانهای پاریس را مملو از اجساد می‌کنند.
* توصیه حداد عادل برای مجلس بعدی
غلامعلي حدادعادل، نماینده تهران در مجلس در اجلاس دبیران استان‌های حزب موتلفه اسلامی گفت: انتخابات مجلس آینده انتخاباتی بسیار حساس و مهم است و باید مراقب باشیم نتیجه‌اش مانند انتخابات مجلس ششم نشود و اصولگرایان نباید این موضوع را به هیج وجه ساده بگیرند.
* مذاکرات پایان ۱۴ سال جنگ
دور دوم مذاکرات میان نمایندگان دولت کابل و شبه‌نظامیان طالبان با هدف پایان دادن به ۱۴ سال جنگ، هشتم مرداد در چین برگزار می‌شود.

** قانون۹۴/۵/۳
* نتانیاهو قادر به متوقف کردن توافق ایران نیست
آویگدور لیبرمن رهبر حزب اسرائیل بیتنا ضمن انتقاد شدید از نحوه عملکرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلوگیری از توافق هسته ای ایران، تاکید کرد: خنثی کردن توافق هسته ای بین تهران و قدرت های جهانی، کاری است که برای نتانیاهو بسیار بزرگ و زیاد است.

** خراسان ۹۴/۵/۳
* کنفرانس بين‌المللي مقابله با تروريسم
صبح ديروز کنفرانس بين‌المللي رسانه‌ها با هدف مقابله با تروريسم در دمشق و با حضور معاون دبير کل حزب‌‌الله لبنان، وزير خارجه سوريه و نيز وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي کشورمان آغاز به کار کرد.
در اين کنفرانس که با حضور بيش از ۱۳۰ شخصيت رسانه‌ای از کشورهاي مختلف برگزار مي شود، "شيخ نعيم قاسم" معاون دبير کل حزب الله‌ تاکيد کرد اگر ايران و سوريه نبودند، نه لبنان و نه غزه هرگز پيروز نمي‌شدند.
* سفر ۲۴ ساعته معاون موگريني به اسرائيل درباره برجام
هلگا اشميد، معاون فدريکا موگريني، دبير کل سرويس اقدام خارجي اتحاديه اروپا، با سفر به سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين مقامات ارشد رژيم صهيونيستي را در جريان جمع‌بندي مذاکرات هسته‌اي قرار داد.
* سايت اميد مدعي شد
صفحه اينستاگرام پير جماران در خبري اختصاصي، به يک افطاري غيرخبري رييس‌جمهوري اشاره کرد که برخي بزرگان کشور در آن حضور داشتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحاني در يکي از شب‌هاي ماه رمضان گذشته، ميزبان آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، حجت‌الاسلام ناطق‌نوري و رييس دولت اصلاحات بوده است.

** شهروند ۹۴/۵/۳
* دولت از نوشابه مالیات بگیرد، به شیر بدهد
مرکز پژوهش‌های مجلس با ارایه گزارشی درباره مصرف شیر در کشور، به دولت پیشنهاد داد از نوشابه‌های زیان‌آور مالیات بگیرد و این مالیات را به صورت یارانه به شیر و لبنیات اختصاص دهد.
* ایران در کنار سوریه ایستاده است
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه در همایش بین‌المللی رسانه‌ای رویارویی با تروریسم تکفیری تأکید کرد که ایران در کنار سوریه ایستاده زیرا همواره حامی حق، عدالت و مظلومان است.
* کامران هیأت رئیسه مجلس را تهدید به افشاگری کرد
یک نماینده مجلس گفت: اگر هیأت رئیسه بخواهد در استیضاح وزیر راه جانبداری کند، ما در آینده مسائل پشت پرده‌ را رو خواهیم کرد.
حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم و از منتقدان سرسخت عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم گفته است: این استیضاح همچنان برقرار است و ما برای عملی کردن آن امضا داریم.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مسلمانان باید برای بازسازی قبور ائمه بقیع اقدام نمایند

ایسنا/ آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی به مناسبت هشتم شوال‌المکرّم سالروز تخریب قبور ائمّه اطهار علیهم‌السلام در بقیع در نوشتاری با محکوم کردن اقدامات وهابیت خواستار بازسازی و تجدید بنای این مراقد مطهّر و نورانی شد.
این مرجع تقلید در ادامه تصریح کردند: هدف شوم دشمنان در این اهانت بزرگ و در این سیاست، از بین‌بردن پشتوانه‌های تاریخ اسلام و اسناد و آثار خارجی و عینی تاریخ بود؛ آثار و ابنیه و مقامات و مشاهدی که تا دنیا برقرار است باید محفوظ بماند و در پاسداری از حریم و حرمت آنها، کمال اهتمام مبذول شود.

وهابیت در طالبان و داعش ظهور یافته است
حوزه/ آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به این که هشتم شوال یادآور یکی از تلخ ترین روزهای تاریخ اسلام است، افزود: نباید چنین روزهایی از حافظه‌ها محو شود و همه مسلمین جهان اعم از شیعه و سنی می‌بایست پی به عمق این فاجعه و توطئه ببرند.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به اقدامات وهابیت تاکید کرد: با بررسی تطور تاریخی وهابیت مشاهده می‌کنیم که این فرقه باطل در طالبان ظهور و بروز یافت و امروز تجلی‌اش را در جنایات وحشیانه گروه داعش در منطقه می‌بینیم و امروز کسی شک ندارد که گروه داعش، گروهی است ضد اسلام که در مسیر اهداف شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی کار می‌کند.

دشمنان از جریانات افراطی برای جنگ داخلی استفاده می‌کنند
حوزه/ آیت‌الله اراکی در گفتگو با تلویزیون کشور تاجیکستان اظهار داشت: امروز ضرورت دارد که علما، اندیشمندان، سیاستمداران و صاحبان نفوذ جهان اسلام گرد هم بیایند و برای مقابله با بیماری خطرناک افراطی گری چاره‌ای بیاندیشند.
عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: برای اینکه دشمن خارجی جهان اسلام بتواند به سادگی بر جهان اسلام تسلط پیدا کند، اقتدار جهان اسلام را از بین ببرد، ثروت‌های جهان اسلام را غارت کند و همچنین مسلمین را در عقب ماندگی نگه دارد بهترین روش برای رسیدن به این اهداف، ایجاد تفرقه در جهان اسلام با ایجاد جنگ‌های داخلی است.

موارد اضافه بر برجام در قطعنامه شورای امنیت قابل قبول نیست
رسا/ حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به برنامه اقدام مشترک ایران و ۱+۵، با بیان این که برجام با قطعنامه شورای امنیت تفاوت‌هایی دارد، گفت: ملت ایران در کنار وزارت خارجه اعلام می‌کند که آنچه در قطعنامه اضافه شده هرگز قبول نداشته و اجازه محدود سازی موشک‌ها و تسلیحات دفاعی را نخواهیم داد.
عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: ایران دوستان انقلاب اسلامی در سراسر جهان را مورد توجه قرار می‌دهد و از آرمان مبارزه با ظلم و ستم و غصب و اشغال و استکبار در جهان عقب نمی‌نشیند.

واردات ۴۵۵ هزار تن کالا از جمهوری کره
باشگاه خبرنگاران/ بر اساس آمار گمرک در خرداد ماه امسال بیش از ۱۶۷ هزار تن کالا به ارزش بیش از۳۵۳ میلیون دلار ازجمهوری کره به ایران صادر شد. این میزان در مقایسه با مدت مشابه از نظر وزنی ۵۱.۵۴ درصد و از نظر ارزشی ۵.۰۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

اظهارات ظریف در پاسخ به سخنان جان کری؛
باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به سخنان وزیر خارجه آمریکا در جلسه شورای روابط خارجی اظهار داشت: ‌همان‌گونه که بارها اعلام کرده‌ایم مقاومت مردم ایران در نهایت آمریکا را وادار ساخت که راه تقابل را کنار گذاشته و تمرکز خود را بر حل و فصل موضوع از طریق گفتگو قرار دهد.
وی افزود: متاسفانه آقای کری در سخنان اخیر خود تعهدات برجام را با مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ خلط کرد. در متن برجام به روشنی آمده است که مفاد قطعنامه به عنوان مفاد برجام تلقی نمی‌شود و لذا در توافق ایران و ۱+۵، مفاد قطعنامه موضوعیت ندارد.
سیاست جمهوری اسلامی ایران پیرامون مسائل منطقه‌ای و ارتباط با آمریکا کاملا روشن است و دولتمردان در موضوعات مختلف یک سیاست واحد را دنبال می‌کنند و تفاوتی بین نظامیان و غیر نظامیان وجود ندارد.

موشک‌های ایران آماده‌ مقابله با هر متجاوزی است
باشگاه خبرنگاران/ سردار جزایری سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح ایران با تاکید بر اینکه موشک‌های بالستیک نقاط ممنوعه‌ای است که ملت ایران به احدی از بیگانگان اجازه اندیشیدن به آن را نمی‌دهد، گفت: موشک‌های نسل جدید ایران آماده‌ی مقابله و برخورد با هر متجاوزی است.

ورود ‌ترکیه به ائتلاف ضد داعش!
ایسنا/ وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای با اشاره به "تهدید رو به رشد" علیه امنیت این کشور توسط داعش اعلام کرد، آنکارا به ائتلاف آمریکایی ضد داعش می‌پیوندد و در بخشی از توافق با آمریکا، پایگاه‌های هوایی و جنگنده‌های خود را به کار می‌گیرد.
در همین حال آنکارا توافق کرده‌ تا به آمریکا اجازه دهد از پایگاه هوایی اینجرلیک برای انجام عملیات نظامی علیه داعش استفاده کند.
همچنین ترکیه روز گذشته در پیامی به دبیرکل سازمان ملل، ناتواني دولت سوریه را در مواجهه با داعش علت حملات هوایی خود به اين كشور عنوان کرد.

امریکا: گزینه نظامی علیه ایران روی میز است
صدا و سيما/ وزير دفاع آمريکا گفت: همچنان گزينه نظامي را درباره ايران مد نظر داريم.
اشتون کارتر افزود: من همچنان نگران فعاليت‌های بدخواهانه ايران در منطقه،‌ هستم.
ما همچنان گزينه نظامي را در بين گزينه‌های موجود حفظ کنيم. ما آنرا حفظ خواهيم کرد و در جهت ارتقاء آن تلاش خواهيم کرد.

اسرائیل با اجرای توافق هسته‌ای نفوذش بر دولت آمریکا را از دست می‌دهد
ایرنا/ رئیس پیشین «موساد» گفت: اگر اوباما در کارزار هسته‌ای پیروز شود و مصوبه کنگره را وتو کند، آمریکا توافق هسته‌ای را اجرا خواهد کرد که در این صورت اسرائیل همه نفوذش بر دولت آمریکا را از دست می‌دهد.
وی افزود: از طرف دیگر، اگر توافق توسط کنگره فسخ شود، آمریکا دیگر نخواهد توانست در مورد برنامه هسته‌ای ایران کاری انجام دهد و کشورهای دیگر هم مسیر خود را در پیش خواهند گرفت.
روسیه، چین، فرانسه و آلمان هر یک خط مشی مستقل خود را دنبال خواهند کرد، در این صورت، دیگر گزینه نظامی جدی هم در برابر برنامه اتمی ایران باقی نخواهد ماند.»

ایران به دنبال همکاری با جامعه جهانی است
ایرنا/ رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: توافق وین به خوبی نشان می‌دهد که سران ایران به دنبال گشایش صفحه جدیدی در همکاری با جامعه بین الملل هستند.
موگرینی خاطرنشان کرد: مطمئن هستم که حصول پیشرفت در اجرای توافق هسته‌ای به اعتمادسازی کمک خواهد کرد.

انتقاد سازمان ملل ازاقدامات ضدحقوق بشر انگلیس
ایرنا / براساس گزارش منابع انگلیسی، کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارش دوره‌ای خود از وضعیت حقوق بشر در انگلیس به ویژه قوانین ضد تروریسم این کشور ابراز نگرانی کرده و خواستار تجدیدنظر در این قوانین شده است.
کمیته حقوق بشر سازمان ملل از افزایش تعداد جرائم مذهبی، ملی و نژادی در انگلیس انتقاد کرده و از رویکرد متداول رسانه‌های انگلیسی در ترویج بیگانه هراسی و اظهارات نژادپرستانه منجر به تبعیض، دشمنی و خشونت در جامعه این کشور شده، ابراز نگرانی کرده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb80bf.rhb88piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما