يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : 31633
منبع : خبرگزاری ایکنا

مراسم سالگرد ارتحال آیت‎الله‌ بروجردی برگزار می‎شود

قم نيوز : قم نیوز: مراسم سالگرد ارتحال آیت‎الله‌العظمی بروجردی از زعمای کم نظیر تشیع در قم برگزار می‎شود.
مراسم سالگرد ارتحال آیت‎الله‌ بروجردی برگزار می‎شود
به گزارش قم نیوز، مراسم بزرگداشت پنجاه و ششمین سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی بروجردی هشتم مرداد ماه با حضور مراجع تقلید و فضلای حوزه برگزار خواهد شد.

مراسم این زعیم عالیقدر جهان تشیع، پنج شنبه شب، هشتم مرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعطم قم برگزار خواهد شد.

در این مراسم حجت‎الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان از خطبای معروف کشور نیز به سخنرانی می‎پردازد.

پنجاه و پنجمین سال ارتحال این مرجع عالیقدر نیز ۲۲ مرداد ماه سال گذشته با حضور تعدادی از مراجع معظم تقلید، اعضای خبرگان رهبری و جامعه مدرسین همچنین زائران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) برگزار شد و حجت‎الاسلام والمسلمین انصاریان به تبیین ابعاد مختلف شخصیتی این مرجع تقلید پرداخت.

یادآور می‎شود آیت‎اللَّه العظمی سیدحسین طباطبایی بروجردی در سال۱۲۹۲ معادل ۱۲۵۴ ش هجری قمری در بروجرد به دنیا آمد. در سال(۱۳۱۰)هجری قمری در سن ۱۸ سالگی برای تحصیل وارد شهر اصفهان شد ، و مدت ۱۰سال در حوزه ی علمیه ی صدر ، تحصیلات خود را تکمیل،و دروس سطح و خارج فقه و اصول و فلسفه و کلام و هیئت و ریاضی و رجال و حدیث را فرا گرفت.

با در خواست امام خمینی و تعدادی از علماء از ایشان برای آمدن به شهر مقدس قم، ایشان پس از استخاره به قرآن کریم عزم خود را برای آمدن به قم و تصدی حوزه علمیه آن جزم نمودند و در عصر روز پنج شنبه ۲۶ صفر سال ۱۳۶۴مطابق با ۱۳۲۴ هـ.ش رهسپار قم گردید و از قضایای عجیب این است که ارتحال و درگذشت آیت الله فقید هم روز پنج‌شنبه بود که عصر ساعت چهار بعد از ظهر در کنار دخت موسی بن جعفر مدفون گردیدند.

ایشان پس از هفتاد سال تلاش علمی و فعالیت‎های اجتماعی و سیاسی در صبح روز پنج شنبه۱۳شوال ۱۳۸۰ هـ .ق .برابر با ۱۰/۱/۱۳۴۰ ش.در حالی که ۸۸ بهار زندگی را پشت سر گذاشته بود، چشم از جهان فرو بست.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfmvdm.w6dymagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما