شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : 31876
منبع : روابط عمومی شبکه جهانی ولایت
رییس شبکه جهانی ولایت عنوان کرد؛

هم پیمانی وهابیون و ضد انقلاب در ماجرای پونک برای ضربه زدن به امنیت کشور

قم نيوز : قم نگار: رییس شبکه جهانی ولایت در برنامه شامگاه۱۱مردادماه ۹۴ شبکه ولایت عنوان کرد: با توجه به تحقیق صورت گرفته خبر تخریب نمازخانه اهل سنت پونک واقعی نیست. و اخبار منتشر شده به هدف تشویش اذهان عمومی علیه وحدت جهان اسلام طراحی و نشر داده می شود.
هم پیمانی وهابیون و ضد انقلاب در ماجرای پونک برای ضربه زدن به امنیت کشور
به گزارش قم نگار، آیت الله حسینی قزوینی رییس شبکه جهانی ولایت در این برنامه ضمن تاکید به حقوق مسلم اهل سنت و اینکه ملاک برای ما جمله حضرت آیت الله العظمی سیستانی حفظه الله است که"لاتقولوا اخواننا اهل السنه بل قولوا انفسنا اهل السنه نگویید اهل سنت برادران ما بلکه بگویید عزیزان ما و نفس و جان ما هستند"، احترام به قوانین هر کشور را لازمه زندگی اجتماعی دانست و عنوان کرد در خصوص این خبر با مسولین ارشد شهرداری تهران تماس گرفتم متاسفانه اخبار و عکس های منتشر شده از تخریب نمازخانه پونک واقعی نیست!! و عکس های جعلی مربوط به تخریب یکی از مساجد فلسطین به عنوان تخریب این نمازخانه منتشر شده است.

مساجد متعلق به همه مسلمانان است و شیعه و سنی ندارد
آیت الله سیدمحمد حسینی قزوینی شامگاه یکشنبه ۱۱مرداد در برنامه حبل المتین که به صورت زنده از شبکه ولایت پخش می شد تصریح کرد: اولا مسجد شیعه و سنی ندارد و خود علماء اهل سنت به خصوص دکتر احمد بدرالدین حسون مفتی علماء اهل سنت سوریه است، عنوان کرد در عربستان از من سوال شد شما که به ایران رفتید، مسجدی برای اهل سنت در ایران دیدید؟ گفتم در تهران در خیلی از مساجد نماز خواندم مساجد شیعه و سنی نداشت و روی هیچ مسجدی ننوشته بودکه مسجد، مسجد اهل سنت یا مسجد شیعیان است. اینکه ما مسجد را مخصوص فرقه ای کنیم این حرام است. ما باید به این بازی که بر سر ما در می آورند پایان ببخشیم.

رییس شبکه جهانی ولایت عنوان کرد: در خصوص اخبار منتشر درباره تخریب نمازخانه پونک ساعت ۲ بعد از ظهر۱۱مرداد ۹۴ کسی را فرستادم از مصلی پونک عکس گرفت و فرستاد و تصاویر کاملا متفاوت از ادعای رسانه¬های معاند بود که در یکی از عکس ها مستخدم در حال ورود به نمازخانه است.

آیت الله حسینی قزوینی افزود: در واقع تخریبی صورت نگرفته است بلکه براساس قوانین شهری که البته بدسلیقگی هم درکار بوده و تاکنون بدلیل تغییر کاربری غیرمجاز، تذکر پلمپ از طرف شهرداری برای کسب مجوز به این مکان داده شده بود، تنها برخی سازه های مرتبط به این نمازخانه و آن هم بخش های مربوط به اضافه بنا رفع انتفاع شده است و این با تخریب که برخی رسانه¬ها مدعی هستند کاملا متفاوت است.

ایشان افزود رعایت قوانین مدنی برای اتباع هر کشوری لازم است و ما به عنوان مسلمان اجازه نداریم قوانین حتی بلاد کفر را زیر پا بگذاریم چه برسد به اینکه قوانین مدنی یک کشوری اسلامی. در خصوص این نمازخانه بدون اخذ مجوز و هماهنگی منزلی مسکونی تغییرکاربری و اضافه بنا هم پیدا کرده بود. که مدتی قبل تذکر برای اخذ مجوز تغییر کاربری گرفته بودند که البته تمام مکاتبات با مالک ساختمان بوده است و اصلا نامی از نمازخانه و مکاتبه با این عنوان نشده است.

بنابر این کسانی که اظهار نظر می‌کنند بدانند که این مسئله مذهبی نیست بلکه براساس قوانین شهری است و ارتباط آن با احساسات مذهبی حساب شده بوده است اما در عین حال میشد با این مسئله را با روش بهتری برخورد کرد و که خود ما هم در عین حال به این شیوه انتقاد داریم.

تخریبی که رسانه‌های معاند و برخی بی خبران مدعی هستند واقعیت خارجی ندارد
رییس شبکه جهانی ولایت عنوان کردند: متاسفانه ملاک اظهار نظر بسیاری در این مسئله براساس اخبار دروغ و خلاف واقع رسانه-های معاند است چون قلع و تخریب کامل صورت نگرفته است و فقط اضافه بنا در داخل ساختمان تخریب شده است و و یک آجر از نما و بنای اصلی ساختمان کنده نشده است. ای کاش این کسانی که اظهار نظر کردند شخصا می¬آمدند و از نزدیک فضا را می-دیدند.

از سکوت در مقابل تخریب مساجد در عراق و سوریه و بحرین تا فریاد اعتراض در ماجرای پونک
و گلایه ما از این آقایان این است که این همه مسجد در عراق، سوریه توسط وهابیت و حتی در خود عربستان توسط آل سعود تخریب شده است را چرا تا به حال محکوم نکردید و چیزی نگفتید و امروز این اتفاق را اینطور پرطمطراق محکوم می-کنید.

نکته دیگری که برخی اعلام کردند که تنها نمازخانه را تخریب کردند که این هم خلاف واقع است و امروز در تهران ۱۲ محل و همین جمعه گذشته در تهران در ۹ محل نمازجمعه برگزار شد و برخی از اینها حدود ششصد نفر جمعیت دارد.

مسئله دیگر اینکه رسانه¬ها تلاش دارند این مسئله را نقض حقوق اهل سنت و مخالفت جمهوری اسلامی با عبادت و آزادی¬های اهل سنت قلمداد کنند در حالی که بر اساس آمار رسمی اهل سنت که اقلیت مذهبی ایران است بیش از ۱۵ هزار مسجد در کشور دارند که این آمار حتی از مساجد شیعیان هم بیشتر است.

مسئله مهم دیگر اینکه در این بازی و فریب رسانه‌ای از دروغ های عجیب استفاده کرده اند و به عنوان مثال آمده¬اند تصویر تخریب مسجدی در فلسطین مربوط به سال ۱۹۹۱ میلادی را به عنوان تخریب این مسجد نشان داده‌اند.

هم پیمانی وهابیون و ضد انقلاب در ماجرای پونک برای ضربه زدن به امنیت کشور
ایشان در پایان اعلام کردند که براساس شواهد و اسناد معتبر معاندین با استفاده از فریب و تزویر به دنبال تفرقه افکنی میان شیعه و اهل سنت و خدشه دار کردن امنیت ایران اسلامی هستند و همه اعم از شبکه های وهابی و رسانه های ضد انقلاب و حتی گروهک منافقین در این ماجرا هم قسم شده‌اند و همه باید مراقب باشند تا خدای ناکرده این نعمت عظیم سلب نگردد.

گفتنی است "مستند از هیاهو تا واقعیت" با موضوع بررسی همسویی عوامل فتنه انگیزی رسانه ای در ماجرای نمازخانه پونک پنج شنبه ۱۵/۵/۹۴ ساعت ۲۱ و ۲۳:۳۰ از شبکه جهانی ولایت پخش خواهد شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcepv8x.jh8zfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما