قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با ابراز تاسف از برخی برنامه‌های صداوسیما گفت: اگر صداوسیما درست کار کند بسیاری از نواقص برطرف می‌شود.
ابراز تاسف آیت‌الله صافی گلپایگانی از برخی برنامه‌های صداوسیما
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار مدیر و معاونان بخش‌های مختلف صدا و سیمای مرکز قم با اشاره به فعالیت‌های فراگیر صدا و سیما اظهار داشت: صدا و سیما، مدرسه و دانشگاه بزرگ و عظیمی است و باید طوری باشد که مردم را بسازد، و جامعه را به طرف خداوند متعال سوق دهد.

این مرجع تقلید با اشاره به نقش بی‌بدیل صدا و سیما در اثرگذاری بر مردم تصریح کرد: نهادی نیست که با عقاید و افکار و اخلاق مردم، مثل صدا و سیما ارتباط مستقیم داشته و اثرگذار باشد و اگر این مرکز درست کار کند، خیلی از نواقص و نقاط ضعفی که در جامعه وجود دارد برطرف می‌شود.

وی وظیفه و مسئولیت مدیران و برنامه‌ریزان صدا و سیما را بسیار خطیر دانست و افزود: هر چه روی برنامه‌های صدا و سیما کار شود و مسئولان آن اهتمام داشته باشند، واقعاً سزاوار است. از طرف دیگر اگر مسامحه هم باشد، کم آن هم بسیار زیانبار و خطرناک است.

وی ضمن ابراز تأسف از برخی برنامه‌های صدا و سیما به مسئولان تذکر داد: باید همه مواظب باشیم و این موقوف به این است که از صدر تا ذیل، همه احساس مسئولیت کنند و هدفشان اجرای دستورات و معارف اهل بیت(ع)، اخلاق اسلامی، استقلال و مبارزه با غرب‌گرایی، و نیز مبارزه با آنهایی که اسلام‌زدایی می‌کنند، باشد.

فرهنگ اختلاط و عدم تفکیک جنسیتی فرهنگ غیراسلامی است

آیت‌الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر حفظ و پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب افزود: فرهنگ اختلاط و عدم تفکیک جنسیتی در جامعه، فرهنگ غیر اسلامی است. فرهنگ ما غیر از این فرهنگ است؛ فرهنگ ما، فرهنگ قرآن است، فرهنگ اسلام است، فرهنگ "وَ إِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعاً فَاسْأَلُوهُنَّ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ" است.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای همه خدمتگزاران به اسلام اظهار داشت: امیدوارم همه موفق باشید و بتوانید در این شرایط، طوری عمل کنید که موجب شوکت نظام اسلامی در خارج و داخل شود و برنامه‌هایی بسازید که به مردم روح و نشاط اسلامی بدهد.

در ابتدای این دیدار، مدیر صدا و سیمای مرکز قم، گزارشی از فعالیت‌های این مرکز ارائه و آمادگی خود را برای انجام دستورات مراجع تقلید اعلام کرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.o8xbjh8z79bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما