پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 31958
معاون اورژانس قم:

سقوط جرثقیل در قم منجر به قطع عضو یک کارگر شد

قم نيوز : قم نگار: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از قطع عضو یک کارگر بر اثر سقوط جرثقیل خبر داد.
سقوط جرثقیل در قم منجر به قطع عضو یک کارگر شد
به گزارش قم نگار، مهدی فراهانی با اشاره به حوادث امروز گفت: در یک حادثه شغلی سقوط جرثقیل روی پای یک کارگر منجر به قطع عضو شد.

وی افزود: در مدت زمان بسیار کوتاه هماهنگی‌های لازم برای انتقال این فرد به بیمارستان امام خمینی (ره) انجام شد اما تیم جراحان و متخصصان بیمارستان شهید بهشتی قم به این نتیجه رسیدند که این فرد شرایط پیوند را ندارد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم واژگونی یک دستگاه پژو را از دیگر حوادث این مدت دانست و بیان کرد: این حادثه در محور جدید قم – جعفریه روی داد که سه مجروح بر جای گذاشت.

فراهانی اضافه کرد: حال دو نفر از مجروحان این حادثه وخیم گزارش شده بود و دیگر مجروح این حادثه به صورت سرپایی در محل خدمات اولیه درمانی را دریافت کرد.

وی اظهار کرد: پس از حضور اورژانس زمینی سر صحنه حادثه، به علت شدت حادثه درخواست اورژانس هوایی داده شد و هر سه مجروح این حادثه توسط بالگرد اورژانس به مرکز درمانی شهید بهشتی انتقال داده شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم اعلام کرد: با انجام این مأموریت یکصد و سی و یکمین مأموریت اورژانس هوایی قم به ثبت رسید.

فراهانی بیان کرد: بالگرد اورژانس قم از بدو فعالیت خود تاکنون ۲۸۳ بیمار و مجروح را به مراکز درمانی انتقال داده است.

وی یادآور شد: از مجموع آمار ذکر شده ۲۶۲ نفر صرفاً مجروحان حوادث ترافیکی بوده‌اند و ۲۱ مورد دیگر به مأموریت‌هایی نظیر بیماری‌های قلبی – تنفسی، قطع عضو، زایمان، سوختگی و غرق شدگی اختصاص داشته است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم در ادامه برخورد شدید دو دستگاه موتورسیکلت را از جمله حوادث ۲۴ ساعت گذشته قم ذکر کرد و ادامه داد: این حادثه با مجروح شدن چهار نفر همراه بود.

فراهانی ابراز کرد: سه مجروح این حادثه بسیار بد حال بودند که توسط سه دستگاه آمبولانس با عملیات احیا به مرکز درمانی نکویی انتقال داده شدند.

وی به برخورد تریلی با موتور اشاره کرد و گفت: این حادثه که در محور اراک – سلفچگان روی داد منجر به قطع پای نوجوان ۱۴ ساله شد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم اعلام کرد: پسر نوجوان ۱۴ ساله‌ای که در این حادثه دچار قطع پای چپ شده بود، در کمتر از زمان استاندارد به تهران منتقل شد.

فراهانی به اشاره به زمان طلایی برای پیوند ابراز کرد: زمان طلایی برای انجام عمل پیوند چهار تا ۶ ساعت است که با وجود بالگرد اورژانس خوشبختانه ظرف مدت زمان سه ساعت این فرد به بیمارستان امام خمینی (ره) در تهران منتقل شد.

وی برخورد شدید دو خودرو در محور پردیسان – ورجان را از دیگر حوادث این مدت ذکر کرد و گفت: این حادثه دو مجروح بسیار بد حال داشت که شدت حادثه موجب فوت یکی از مجروحان شد.

معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: با توجه به شدت حادثه برای این حادثه درخواست اورژانس هوایی اعلام شد که بالگرد به محل اعزام شد.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcfc1dm.w6dytagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما