جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : 31971
آیت الله اعرافی:

آزادگان سرمایه‌های انقلاب اسلامی هستند

قم نيوز : قم نگار: امام جمعه قم گفت: ما بیش از ۵۰ هزار نفر آزاده در دفاع مقدس داشت و این افراد سرمایه‌های انقلاب هستند و وظیفه ما این است تا توجه روز افزون به این عزیزان ایثارگر شود، وظیفه ایثارگران این است که پیام رسان انقلاب اسلامی باشند.
آزادگان سرمایه‌های انقلاب اسلامی هستند
به گزارش قم نگار، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزارشد با تاکید بر خدامحوری اظهار داشت: ما باید همیشه به یاد خداوند باشیم و با حرکت در مسیر رضای الهی حرکت کنیم و از اشتباهات و گناهان خویش توبه کنیم تا سعادت مند شویم.

امام جمعه قم با تاکید بر لزوم توجه به خانواده و فرزندان افزود: یکی از مواردی که خانواده‌ها باید به آن توجه داشته باشند صمیمیت و مشارکت در همه کارها و خدمت به یکدیگر است، درباره انس و صبر در خانواده روایات و احادیث زیادی آمده و ثواب‌های زیادی برای توجه به خانواده و کار در خانه بیان شده است.

آیت الله اعرافی با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) بیان کرد: رسول خدا به امام علی (ع) فرمودند که کسی که در خانه به همسر خویش کمک کند به خیر دنیا و آخرت می‌رسد و هم رتبه شهدا و انسان‌های صدیق است، کمک در خانه انفاق و صدقه است و کسی که در خانه در راستای تدبیر زندگی سالم تلاش می‌کند خداوند ۷ در جهنم را به روی وی می‌بندند و ۸ در بهشت را برای وی می‌گشاید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از ائمه (ع) عنوان کرد: زنی که در خانه یک چیزی را برای کمک به اصلاح امور منزل از جایی به جای دیگر منتقل کند خداوند به وی نگاه لطف می‌کند و از عذاب دور می‌شود و اگر لیوان آبی به همسر خویش بدهد خداوند اجر و پاداش زیادی به وی می‌دهد.

رئیس جامعه المصطفی با تاکید بر لزوم توجه به همسر و رفع نیازهای وی تصریح کرد: زوج‌های جوان زندگی خویش را بر پایه رضای الهی آغاز کنند تا به خیر دنیا و آخرت برسند، کسی که همسرش مریض است اگر با صبوری و کمک به وی در راستای بهبودی‌اش تلاش کند به رضای الهی می‌رسد.

وی با اشاره به لزوم توجه به تقوا در زندگی اظهار داشت: تقوا برای مسئولان و کارگزاران نظام با اهمیت تر است و صاحبان قدرت و ثروت باید مخاطب تقوا باشند چون نیاز بیشتری به تقوا دارند.

امام جمعه قم با بیان اینکه نماز جمعه مسئولان را به تقوا فرا می‌خواند گفت: مسئولان باید در مبارزه با فسادهای اقتصادی و خانواده و فرزندان خویش تقوا داشته باشند، رعایت تقوا در همه حال توصیه بزرگان دینی ما است و ما باید در زندگی خویش تقوا را رعایت کنیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت بیان کرد: حضور امام رضا (ع) در ایران منشأ درخشش انوار تشیع و ولایت شد، حضرت معصومه (س) مشعلی شد تا حوزه علمیه ای با این عظمت شکل بگیرد و شهر مقدس قم دارای ارزش و جایگاه بالایی شود.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: میلاد حضرت معصومه (س) به نام روز دختر نامگذاری شده است، دختران ما باید الگوی دانش و اخلاق و حجاب و طهارت باشند و در خانه‌ها بیشتر مورد تکریم قرار بگیرند.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به فرارسیدن سال روز بازگشت آزادگان به میهن تصریح کرد: کشور ما بیش از ۵۰ هزار نفر آزاده در دفاع مقدس داشت و این افراد سرمایه‌های انقلاب هستند و وظیفه ما این است تا توجه روز افزون به این عزیزان ایثارگر شود، وظیفه ایثارگران این است که پیام رسان انقلاب اسلامی باشند.

وی با اشاره به فرارسیدن سال روز مقاومت اسلامی و لزوم توجه به آن اظهار داشت: ۹ سال قبل در چنین روزی شاهد پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه بودیم و این جنگ سبب شد تا هیمنه و بزرگی رژیم صهیونیستی از بین برود، مقاومت اسلامی و بیداری اسلامی سبب شد تا دشمنان دست به ایجاد داعش بزنند و به مبارزه با ملت‌های مسلمان بپردازند.

امام جمعه قم افزود: دشمنان می‌خواهند درخشش مقاومت را از بین ببرند و تلاش می‌کنند پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای با سخنان خویش ملت ما را تحقیر کنند اما این را بدانند ایران تسلیم زورگویی‌های شما نخواهد شد و تا پایان ایستادگی و مقاومت می‌کند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: ما باید با ولایت مداری و مقاومت در برابر دشمن فریب توطئه‌های آمریکا و غرب را نخوریم و با عبرت گرفتن از کودتای ۲۸ مرداد هیچ‌گاه در برابر دشمنان جمهوری اسلامی کوتاه نیائیم و به مقاومت بپردازیم.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdca6one.49n6015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما