دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 32030
منبع : روابط عمومی بهزیستی قم
مدیرکل بهزیستی قم عنوان کرد:

ضرورت مطالبه ۳ درصد استخدام معلولین در دستگاه های اجرائی

قم نيوز : قم نگار: مدیر کل بهزیستی قم بر مطالبه ۳ درصد استخدام معلولین در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: اولویت کاری ما رسیدگی به مددجویان است و امیدواریم بتوانیم با خدمت راستین از عهده وظائف خویش سربلند بیرون آییم.
ضرورت مطالبه ۳ درصد استخدام معلولین در دستگاه های اجرائی
به گزارش قم نگار، رضا سلیقه بر مطالبه ۳ درصد استخدام معلولین در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: ساماندهی آمار و اطلاعات، افزایش پوشش طرح‌های غربالگری پیشگیری، رسیدگی و پاسخگویی به درخواست‌ها و مطالبات مراجعان و کاهش مراجعه حضوری مددجویان از راه‌های دور به ستاد بهزیستی و نظارت بیشتر بر واگذاری پرونده‌های توانبخشی از جمله مواردی است که باید به طور جدی مدنظر قرار گیرد.

مدیر کل بهزیستی قم در ادامه افزود: استفاده از توانمندی تمامی معلولان در سطح استان در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی و ... الزامی است که با توجه به سیاست های سازمان بهزیستی بنا داریم با میدان دادن به معلولین در عرصه های مختلف آنان را خود کفا کنیم تا مثل دیگر افراد جامعه بتوانند از فرصت های طلایی بهره کافی را ببرند.

سلیقه بر ضرورت ایجاد حساسیت در بین مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نهادهای مختلف و سازمان‌ها تاکید و تصریح کرد: مسئولان همچنین کارشناسان سازمان‌های نظارتی و بازرسی سراسر کشور بر چگونگی سهم سه درصدی معلولان نظارت بیشتری اعمال کنند، تا این موضوع در جامعه نهادینه شود.

وی با اظهار به اینکه نه‌تنها در استخدام‌های رسمی بلکه در قراردادهای موقت، کار معین و سایر انواع قرارداد کار باید به معلولان و ضرورت جذب و به‌کارگیری آنها توجه کنیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر استخدام‌های رسمی در سایر قراردادهای کار باید به این قشر توجه کنیم تا آنها نیز بتوانند در امور کاری خود با آرامش خاطر فعالیت های خود را ادامه دهند.

سلیقه در پایان با اشاره به اینکه از همه ظرفیت‌های موجود برای ایجاد اشتغال و فراهم کردن بسترهای لازم جهت فعالیت اقتصادی و درآمدزایی برای معلولان استفاده می‌شود، گفت: ما باید بیش از بیش از توانایی و تخصص معلولان استفاده حداکثری نماییم و دستگاه های اجرایی باید نگاه خود را نسبت به جامعه معلولین عوض نمایند و به این عزیزان اطمینان بیشتری داشته باشند زیرا ما همیشه گفته ایم که معلولیت ممنوعیت نیست بلکه محدودیت است و بسیاری از معلولین دارای ایده ها و تفکرات خوبی هستند که می توانند با ارائه توانمندی های خود کمک حال دستگاه های اجرایی باشند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchvvnx.23nixdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما