يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : 32438
آیت‌الله نوری‌همدانی:

حوزه علمیه به شکل تخصصی وارد بررسی نقاط ضعف و قوت «برجام» شود

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه طلاب باید در حوزه سیاسی نیز با بصیرت و آگاهی ورود کنند، گفت: یکی از این موارد بررسی توافق برجام است و حوزه باید این توافق را از سوی افراد کارشناس بررسی و نقاط ضعف و قوت آن را بیان کند.
حوزه علمیه به شکل تخصصی وارد بررسی نقاط ضعف و قوت «برجام» شود
به گزارش قم نگار، آیت‌الله حسن نوری‌همدانی صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه و در مدرسه فیضیه اظهار داشت: طلاب امروز وظایف سنگینی را به عهده دارند و باید در حوزه سیاسی نیز با بصیرت و آگاهی ورود کنند. یکی از این موارد بررسی توافق برجام است و حوزه باید این توافق را از سوی افراد کارشناس بررسی و نقاط ضعف و قوت آن را بیان کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه به تاریخچه حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه قم در شرایطی شکل گرفت که دشمن برای نابود کامل دین خیز برداشته بود، اما این حوزه ادامه‌دهنده راه حوزه ۴ هزار نفره امام صادق(ع) است و در گذشته نیز قم محل دانش اهل بیت(ع) بوده و هزاران محدث در قم حضور پیدا کرده‌اند.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: در روایات آمده که اسلام ناب از قم به همه جهان نشر می‌شود و این وظیفه اکنون به دوش شما طلاب است که سربازی امام زمان(عج) را انجام می‌‌دهید. البته این راه آسان نیست و نیازمند اخلاص است اما بدانید که امثال شیخ طوسی(ره) و شیخ مفید(ره) و امام راحل این راه را پیموده‌اند و شما نیز با همت، نظم، جدیت و اراده و تصمیم قاطع باید در آن قدم بگذارید.

مرجع تقلید شیعیان تسلط به ادبیات فارسی و عربی و شب زنده‌داری را از نکات مدنظر علمای بزرگ دانست و افزود: آیت‌الله بروجردی در فقه تحول ریشه‌ای ایجاد کرد و دوره نخست تحول را رقم زد و دور دوم تحول نیز توسط امام خمینی(ره) رقم زده شد که این تحول دوم سیاسی بود و ولایت فقیه به شکل عملی توسط ایشان پیاده شد و نظامی مقتدر و انقلابی قوی شکل گرفت.

مبلغ برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی وظیفه حوزویان بسیار سنگین شد و دنیا فهمید که اسلام پاسخ گوی همه مسائل جامعه است و اکنون چشم انتظار ارائه پاسخ به مشکلات از سوی اسلام است و این وظیفه شماست که به انتظار جهان پاسخ دهید.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjoxet.uqe8tzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما