چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : 32486
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

گویا دموکراسی در همه جا خوب است به جز سوریه/ برجام نباید سبب اختلاف افکنی میان مردم شود

قم نيوز : قم نگار: یکی از مراجع تقلید با اشاره به مواضع غربی‌ها در قبال سوریه افزود: گویا در همه جا دموکراسی خوب است اما در سوریه اجرای دموکراسی خوب نیست.
گویا دموکراسی در همه جا خوب است به جز سوریه/ برجام نباید سبب اختلاف افکنی میان مردم شود
به گزارش قم نگار، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) در خصوص رفتارهای والدین با فرزندان در اسلام، اظهار کرد: در اسلام تاکید شده والدین نام نیکو و تربیت نیکو به فرزندان خود دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه برخی والدین فرزندان خود را بسیار آزاد می‌گذارند، گفت: این نوع تربیت سبب بی بند و باری فرزندان می‌شود، والدین با افراط سبب نافرمانی فرزندان در برابر فرمان‌های آنان می‌شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: احترام به فرزندان حدی دارد، همه مشکل‌ها از افراط‌ها و تفریط‌ها است، برخی از والدین سخت‌گیری‌های عجیبی به فرزندان خود دارند این نوع سخت‌گیری‌ها سبب گمراهی فرزندان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آزاد گذاشتن فرزندان سبب بی‌اعتنایی آنان به والدین می‌شود، گفت: همه رفتارها باید در چارچوب‌های خاص خود باشد، متاسفانه برخی از والدین فرزندان خود را به حدی آزاد می‌گذارند که فرزندان احترام مجالس را نگه نمی‌دارند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز والدین در تربیت فرزندان خود افراط و تفریط بسیاری دارند که باید به این امر توجه شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه برجام در حال تبدیل شدن به عامل اختلاف در میان گروه‌ها است گفت: من از این امر بسیار نگران هستم که میان گروه‌ها اختلاف ایجاد شود.

وی بیان کرد: برجام نقاط قوت بسیاری دارد البته برخی نقاط ضعف هم دارد که باید تلاش کنیم این نقاط ضعف را از بین ببریم. البته برجام یک پیروزی است و از همین رو باید تلاش کنیم تا میان گروه‌ها اختلاف به وجود نیاید.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال اختلاف‌افکنی میان گروه‌های مختلف مردم هستند، گفت: آنان با اختلاف افکنی به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تاکید کرد: امیدواریم مردم هوشیار و عاقل باشند و از فرصت‌هایی که دارند استفاده کنند و باید همواره مراقب باشیم چرا که دشمنان هر روز در حال تهدید کردن ملت هستند و باید این سخنان را بشنویم و هوشیار باشیم و همین امر سبب شود تا وحدت خود را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اوضاع کشور سوریه یادآور شد: در حال حاضر آوارگان به یک مشکل تبدیل شده است، مردم سوریه و یمن از کشور خود فرار می‌کنند ولی آنها باید به کجا بروند، برخی کشورها به آنها مکان نمی‌دهند و باید به فکر آنان باشیم.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: جنگ به معنای عقب‌افتادگی و بیچارگی است، امروز برخی خود مسبب جنگ هستند، نخست وزیر ترکیه عنوان کرده بود که دلیل جنگ سوریه به وسیله ایران و خود سوریه است در حالی که مردم ایران و سوریه معتقدند که سوریه باید برای مردم سوریه باشد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه مردم سوریه امروز آواره شده‌اند، گفت: امروز باید به حال این سخنان بی‌اساس تاسف خورد.

وی با اشاره به مواضع غربی‌ها در قبال سوریه افزود: گویا در همه جا دموکراسی خوب است اما در سوریه اجرای دموکراسی خوب نیست امیدواریم خداوند به همه هوشیاری بدهد تا از موقعیت به بهترین شیوه استفاده کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcce0q1.2bqi48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما