چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : 32491
منبع : روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم
آیت‌الله مکارم شیرازی:

بقاع متبرکه به کانون تبلیغ فرهنگ شیعی ناب تبدیل شوند‌

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان گفت: بقاع متبرکه به کانون تبلیغ فرهنگ شیعی ناب تبدیل شوند‌.
بقاع متبرکه به کانون تبلیغ فرهنگ شیعی ناب تبدیل شوند‌
به گزارش قم نگار، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به این حقیقت که مردم در نظام جمهوری اسلامی خواستار فعالیت‌هایی کامل و جامع از سازمان اوقاف هستند اظهار داشت: اوقاف باید تحولی عظیم در فعالیت‌های خود به وجود بیاورد.

وی افزود: تحول اوقاف بدان معناست که فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای داشته باشد و این انتظاری است که از چنین سازمانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‌رود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط سازمان اوقاف و اداره کل اوقاف استان قم خاطرنشان کرد: تمام کارهایی که صورت گرفته خوب هستند و نکته حائز اهمیت اینکه نیروی بالفعلی در بقاع متبرکه وجود دارد که مردم را به سمت خود جذب می‌کند و اوقاف می‌تواند از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کند.

وی ادامه داد: لازم است این نیروی آماده و بدون نیاز به دعوت، در مسیر صحیح آموزش داده ‌و هدایت شود زیرا روحیه کسانی که به بقاع متبرکه مراجعه می‌کنند برای پذیرش حقایق و معارف بسیار آماده است و قصد و نیت آن‌ها معنوی است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه میلیون‌ها زائر در طول سال به قم مراجعه می‌کنند و بقاع متبرکه قم هم هزاران زائر دارند خاطرنشان کرد: از طرق مختلف مانند حضور مبلغان و همچنین توزیع جزوه‌های فشرده که شامل تاریخ و سابقه امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین سلسله روایات و دستورات اخلاقی است، می‌توان به کار فرهنگی پرداخت.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در مناسبت‌های مختلف مانند اعیاد و وفیات هم می‌توان مردم را در بقاع متبرکه گرد هم آورد و برنامه‌های فرهنگی برای آن‌ها اجرا کرد تا سرانجام آستان مقدس امامزادگان به کانون تبلیغ فرهنگ شیعی ناب تبدیل شوند؛ تاکنون حرکت‌هایی در این زمینه صورت گرفته ولی به عقیده من کامل و جامع نبوده و ظرفیتی به مراتب بیش از مقدار کنونی وجود دارد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciz5ap.t1ar32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما