قم نيوز : قم نگار: رستمی مدير پروژه مترو قم با اشاره به اينكه هزينه ايجاد هر ايستگاه نزديك به ۵۰ ميليارد تومان است مطرح كرد: در طول ۵/۱۴ كيلومتري اين پروژه ۱۴ ايستگاه ايجاد مي‌شود و براي تسريع در روند پيشرفت فيزيكي هزينه‌هاي اين ايستگاه‌ها بايد تامين شود.
هزینه ایجاد هر ایستگاه مترو پنجاه میلیارد تومان است/اتمام فاز اول حفاری تا آبان ماه
به گزارش قم نگار، رستمي مدير پروژه مترو قم ظهر امروز در بازديد نمايندگان مردم قم در مجلس شوراي اسلامي از پروژه‌هاي شهري با تاكيد بر اينكه تاكنون ۴۸۹۰ متر حفاري مكانيزه تا ميدان شهيد آيت‌الله سعيدي انجام شده است تصريح كرد: حفاري تونل فاز اول مترو با طول بيش از پنج هزار و ۲۵۰ متر در آبان ماه سال جاري از شهرك كامكار تا ميدان شهيد مطهري به اتمام مي‌رسد.

وي با اشاره به اينكه هزينه ايجاد هر ايستگاه نزديك به ۵۰ ميليارد تومان است مطرح كرد: در طول ۵/۱۴ كيلومتري اين پروژه ۱۴ ايستگاه ايجاد مي‌شود و براي تسريع در روند پيشرفت فيزيكي هزينه‌هاي اين ايستگاه‌ها بايد تامين شود.

مدير پروژه مترو قم ميانگين حفاري انجام شده را روزانه ۴۰ متر دانست و خاطرنشان كرد: طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در صورت تامين اعتبارات چهار ماه اول سال آينده فاز دوم اين پروژه به پايان مي‌رسد.

وي از تاثيرات مترو در كاهش ميزان ترافيك و برطرف‌سازي مشكلات حمل و نقل شهري قم ياد كرد و گفت: تامين نشدن اعتبارات و كمبود تجهيزات مي‌تواند روند پيشرفت پروژه مترو قم را كاهش دهد.

همچنین در این بازید احمد امیر آبادی فراهانی در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی شهر قم با اشاره به وضعیت و پیشرفت پروژه های عمرانی سطح شهر از جمله مترو و منوریل اظهار داشت: نگرانی های وجود داشت در موضوع مدیریت شهری بخصوص در تغییر تحولاتی که در شهرداری اتفاق افتاد و در این مدت چند ماهی پروژه ها متوقف شده بود و پیگیری هایی انجام شد و امروز نیز بازدید ها از این پروژه ها صورت گرفت تا وضعیت را مشاهده کنیم.

وی افزود:مترو جزء مهم ترین پروژ هایی است که در شهر قم وجود دارد و باید نمایندگان مجلس و دولت به شهرداری قم کمک کنند و تامین اعتبار بالایی را نیاز دارد که قرار داد هزار میلیاردی دارد اما شاید رقم فراتر از این رود و در این صورت نیاز است که کمک هایی انجام شود.

نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی اضافه کرد:امسال ۷۰ میلیارد تومان در بودجه پیش بینی شده است و مجلس تصویب کرده،۳۳۰ میلیادر تومان که با کمک شهرداری و شورای شهر اوراق مشارکت به فروش رسیده است و باید تلاش کنیم که اعتبارات بیشتر شود تا طبق قولی که داده شده فاز یک تا میدان مطهری طی مدت ۲۴ ماه راه اندازی شود.

همچنین در این بازید حجت الاسلام آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تجلیل از پیشرفت حرکت مترو بعد از وقفه ایجاد شده، افزود: فاز اول این پروژه از قلعه کامکار تا مطهری ۵کیلومتر است که تنها ۲۰۰ متر آن باقی مانده است.

وی با بیان اینکه فاز دوم پروژه مترو تا جمکران ۱۰ کیلومتر است، تاکیدکرد: با اتمام فاز دوم این پروژه ظرف دو سال آینده می تواند برای مردم قم بسیار کمک کننده باشد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb8sbf.rhb58piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما