سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : 32610
معاون پيشگيری از وقوع جرم دادگستری کل قم:

پیشگیری از جرم با زدن و بستن محقق نمی‌شود/ پلیس درونی تقویت شود

قم نيوز : قم نگار: معاون اجتماعی و پيشگيری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم گفت: که پیشگیری از جرم با زدن و بستن محقق نمی شود بلکه باید پلیس درونی را تقویت کرد.
پیشگیری از جرم با زدن و بستن محقق نمی‌شود/ پلیس درونی تقویت شود
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام مجید یزدی در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که غروب سه شنبه در اردوی آموزشی ائمه جماعات که در اردوگاه فرهنگی و تربیتی ملاصدرا کهک برگزار شد، پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و اظهار کرد: بسیاری از مشکلات جامعه ما با اقامه نماز حل می‌شود. قرآن کریم می‌فرماید «ان الصلوه تنهی عن الفحشاء و المنکر.» در روایات هم داریم، پیامبراکرم(ص) می‌فرماید «سر سلسله همه بیماری‌ها پرخوری و درمان آن پرهیز است.»

وی با بیان اینکه هر کسی باید در مورد محیط پیرامون خود احساس مسئولیت کند، گفت: پیشگیری یک امر فراقوه‌ای است که به عهده فرد و مرکز خاصی نیست.

معاون اجتماعی و پيشگيری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم با اشاره به اینکه پیشگیری کار هر کسی نیست، نمونه‌هایی از روش‌های نادرست برای پیشگیری اشاره کرد و افزود: چه بسا افرادی به منظور پیشگیری از گناهی، دچار گناهی بدتر و مرتکب قتل شوند.

وی ادامه داد: وقتی می‌خواهیم با پیچیده ترین موجود خلقت برخورد کنیم، بدون اطلاعات و آگاهی لازم ممکن نیست.

حجت‌الاسلام یزدی با بیان اینکه با زدن و بستن، پیشگیری محقق نمی‌شود، اظهار کرد: پلیس بیرونی خیلی فایده ندارد، بلکه باید خودکنترلی و پلیس درونی را تقویت کرد که در فرهنگ قرآنی از آن به عنوان تقوا نام برده می‌شود.

وی با اشاره به سئوالات مختلفی که در مورد خریدن یا نخریدن تجهیزات مدرن از قبیل لپ تاپ، اینترنت، گوشی‌های اندرویدی و... برای فرزندان پرسیده می‌شود، تأکید کرد: بچه‌ها مخلوق زمان حال هستند، بنابراین امکانات را باید همراه با پلیس درونی و تکریم شخصیت فرزندان به خانه‌ها برد و جلوی سوء استفاده بچه‌ها از این وسایل، بدون اینکه فرزندان تحقیر شوند گرفته شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbg0bf.rhb58piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما