شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : 33738
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم:

۶۰ درصد سرقت‌های خرد در قم توسط معتادان انجام می‌شود

قم نيوز : قم نگار: مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم از انجام ۶۰ درصد از سرقت‌های خرد توسط معتادان خبر داد.
۶۰ درصد سرقت‌های خرد در قم توسط معتادان انجام می‌شود
به گزارش قم نگار، سعید کاویانی ظهر شنبه در نشست خبری کاهش آسیب‌های اجتماعی،‌با اشاره به افزایش آگاهی شهروندان برای پیشگیری از وقوع جرم افزود: در این راستا به ۶۲ اتحادیه که شامل ۳۴ هزار واحد صنفی می‌شود آموزش‌های لازم ارائه شده است.

وی گفت: بستر ساز ۷۰ درصد از جرائم استان قم فرد آسیب دیده بوده است که در این راستا برای کاهش جرم هزینه ارتکاب جرم برای مرتکبان بالا برده شده است.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم ادامه داد: در این راستا با کمک اتحادیه درب و پنجره سازان، درب‌هایی تهیه شده که توسط سارقان امکان بازکردن نداشته باشد و از طریق صنوف به مغازه داران اطلاع رسانی شده که درب مغازه خود را تعویض کنند، همچنین دوربین نصب کرده و نسبت به استخدام شاگردان خود دقت لازم را داشته باشند.

کاهش آمار طلاق
وی بیان کرد: ۶۰ درصد از سرقت‌های خرد توسط معتادان انجام می‌گیرد که در این راستا به ایجاد اردوگاه در قمرود اقدام شده و منجر به کاهش ۱۹ درصدی سرقت در ایام نوروز شده است.

کاویانی با اشاره به کاهش آمار طلاق افزود: با گسترش مراکز مشاوره و ساماندهی دبیرخانه طلاق در دادگاه خانواده آمار طلاق کاهش یافته است.

وی بیان کرد: در برخی از بخش‌های استان قم آمار طلاق بیشتر است که آموزش‌های لازم در این بخش‌ها به مردم ارائه شده است.

همدلی سازمان‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ضروری است
در ادامه جلسه حجت الاسلام مجید یزدی، معاون پیشگیری دادگستری استان قم اظهار داشت: همدلی و همیاری سازمان‌های مختلف برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدامی ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر تعامل خوب سازمان‌ها در استان قم برای پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی، افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یک عمل عقلی است که عقل پیشگیری را مقدم بر درمان می‌داند، علاوه بر آن پیشگیری یک عمل نقلی و شرعی نیز است.

معاون پیشگیری دادگستری استان قم با بیان اینکه دادگستری قم برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداراتی را تشکیل داده است، افزود: در اداره وضعی - انتظامی به شناسایی مناطق آلوده و جرم خیز، برگزاری نشست‌های تخصصی و کاربردی، برگزاری چندین نشست کاربردی در خصوص تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی، برگزاری نشست در خصوص ضرب و جرح غیرعمدی، پیشگیری از قاچاق کالا و ارز و غیره می‌پردازد، همچنین توسط این اداره اردوگاه و کمپ درمان اعتیاد در دو بخش زنان و مردان تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در اداره فرهنگی به برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی، درج پیام‌های پیشگیرانه برای جرائم اولویت دار استان قم بر روی قبوض آب و برق و گاز، تشکیل اردوگاه عملیاتی کردن مراقبت بعد از درمان معتادان، تشکیل کارگروه فرهنگی و اجتماعی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، شناسایی زمینه‌های همکاری پیشگیرانه در استان پرداخته شده است.

حجت الاسلام یزدی گفت: اداره حقوقی و قضایی بخش پیشگیری دادگستری به تشکیل نهادهای داوری و صلح و سازش و برگزاری چند دوره آموزشی ضابطین دادگستری می‌پردازند.

وی اضافه کرد: اداره مطالعات اجتماعی به گردآوری و ذخیره سازی و تحویل آمار جرائم، برگزاری نشست آموزشی در دانشگاه‌ها و غیره می‌پردازد.

معاون پیشگیری دادگستری استان قم بیان کرد: یکی از اقدامات معاون پیشگیری در راستای پیشگیری از وقوع جرم تشکیل دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان است.

وی گفت: جلسات متعددی برای دانش آموزان دختر و پسر در خصوص پیشگیری از وقوع جرم در مدارس این استان و همچنین در بخش‌ها و روستا‌ها نیز برگزار شده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdj50s.yt0ss6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما