پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : 32666
در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران مطرح شد

آیت‌الله نوری همدانی: ماهیت اسلام انحرافی و آمریکایی برای مردم جهان تبیین شود‌

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه امروز شاهدیم اسلام‌های تحریفی مثل اسلام آمریکایی و طالبانی و اسلام تکفیری ایجاد شده است، گفت: وظیفه ما در حال حاضر معرفی اسلام ناب و رد این تحریفات است.
آیت‌الله نوری همدانی: ماهیت اسلام انحرافی و آمریکایی برای مردم جهان تبیین شود‌
به گزارش قم نگار، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی با در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران که صبح امروز در سالن همایش‌های حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به اینکه بنیان گذار اسلام پیامبر اکرم (ص) برای حفظ اسلام و نشر و تبیین آن گروهی را به عنوان فقیه در دین معین کرده‌اند، اظهار داشت: در قرآن‌کریم و احادیت جایگاهی والایی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه کلمه فقیه کلمه‌ای بسیار پر معناست، افزود: فقیه به معنای کسی است که توانسته ‌با تفقه در دین ابعاد اسلامی را به درستی بشناسد و بعد از آن بتواند این احکام را منتشر و ذخایر معنوی اسلام را حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه فقاهت کار مهم مقدماتی لازم دارد، تصریح کرد: همانطور که کسی که عازم جنگ است باید آموزش‌های لازم را ببیند، برای امر عظیم فقاهت هم آموزش و کار شبانه روزی نیاز است.

آیت‌الله نوری‌همدانی تاکید کرد: مقام بلند فقاهت تنها در صورتی به دست می‌آید که طلبه فقاهت سختی‌های راه رابرای به دست آوردن این مقام طی کند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه تفقه، نردبان همه فضائل است، تصریح کرد: باید برای به دست آوردن تخصص و مهارت تمرین و ممارست بسیار داست و در این راه سختی‌ها با اراده کامل تحمل کرد.

استاد برجسته حوزه با اشاره به تکریم فقاهت از دید پیامبر (ص)، به خواهران طلبه حوزه علمیه توصیه کرد: فقیه باشید و به درس خواندن کم اکتفا نکنید و سختی‌های راه را برای به دست آورن مقام شامخ فقاهت به جان بخرید.

وی با تاکید بر اینکه این فقها هستند که می‌توانند دژ اسلام باشند و اسلام را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: کار طلبه‌ها ادامه راه پیامبر است و فقها رسالت پیغمبران را ادامه می‌دهند باید در طی این راه مهم مجهز باشیم.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه کسی می‌تواند در جامعه تغییر ایجاد کند که فقیه باشد، گفت: امام راحل به این خاطر توانستند در جامعه چنین تحولی ایجاد کنند که فقیه بودند در غیر این صورت نمی‌توانستند چنین تغییر اساسی را ایجاد کنند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه ۵۰ نفر از شخصیت‌های برجسته دنیا، امام (ع) را از شخصیت‌های مختلف مورد بررسی قرار داده‌اند، تصریح کرد: امام راحل (ره) توانست با وجود توطئه‌ها و مشکلات و دسیسه‌ها اسلام ناب رادر جامعه طنین انداز کند.

استاد برجسته حوزه با تاکید بر اینکه جنسیت زن و مرد در امر فقاهت تفاوتی ایجاد نمی‌کند، خاطرنشان کرد: شروط اصلی فقاهت اول اخلاص و دوم تلاش بسیار است و تا هرآنچه که دارید رابرای علم ندهید علم خود را به تو نشان نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه در خاطرات فقها می‌بینم که چه سختی‌های برای به دست آوردن مقام فقاهت کشیده‌اند، افزود: اولین وظیفه چنین فقیهی شناساندن اسلام و خنثی کردن تحریف‌هایی است که دشمن سعی دارد با کج فهمی و بد فهمی و ابهام را در اسلام ایجاد کنند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه تهمت اینکه اسلام به بانوان دید منفی دارد را دشمن در جامعه القا کرده است، خاطرنشان کرد: دشمن همواره تلاش کرده است با ایجاد تحریف در اسلام ناب آن را به نابودی بکشاند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در تولید تاریخ دشمن حس کرد که اسلام ظرفیت ویژه‌ای که دارد می‌تواند کل دنیا را به تسخیر خود درآورد، تصریح کرد: نخستین هدف اسلام و پیامبر (ص) ایجاد حکومت جهانی بوده است و آیات قرآن اقتضا می‌کند که بایدیک حکومت مقتدر اسلامی بنیان نهاده شود.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه دشمنان اسلام بیشتر از غرب سرچشمه گرفتند، خاطرنشان کرد: خود همین غربی‌ها تمام فرهنگ خود را از اسلام گرفتند و علم خود را از اسلام به دست آورند و به این جهت که حاضر به پذیرش اسلام نبودند برای از بین رفتن آن نقشه‌های بسیاری کشیده‌اند که جدایی دین از سیاست از جمله آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه اسلام‌های تحریفی مثل اسلام آمریکایی و طالبانی و اسلام تکفیری ایجاد شده است، افزود: وظیفه ما در حال حاضر معرفی اسلام ناب و رد این تحریفات است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه دشمنان با شبهه‌های دروغ سعی کردند نشان دهند اسلام به زنان بی‌توجه است، گفت: امام در خدمات بانوان در انقلاب بیش از مردان سخن گفته است وخدمات زنان در جبهه و انقلاب بسیار قابل تحسین است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه امروز دنیا تشنه معرفی اسلام ناب است، خاطرنشان کرد: باید اسلام ناب را به دنیا عرضه کنیم در برابر نقشه‌های دشمن که همواره کوبیدن اسلام را در نظر داشته و هنوز هم این نقشه‌ها را ادامه می‌دهند استقامت داشته باشیم.

استاد برجسته حوزه با تاکید بر اینکه دشمن نه تنها در عرصه اقتصاد بلکه در فرهنگ و مذهب ما هم تلاش می‌کند نفوذ کند، تصریح کرد: علما و فقها مرزداران دل‌ها و افکار هستند همانطور که مرزداران نظامی و سیاسی درحراست از کشور نیاز است به اینگونه مرزداران فرهنگی و مذهبی هم نیاز است.

وی با بیان اینکه باید انقلاب را که هدیه‌ای الهی است را به دقت و با کمترین تغییر حفظ کنیم، تاکید کرد: از برکت انقلاب خانم‌ها جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و در صحنه همواره حضور دارند باید سعی شود که در تمام عرصه‌ها فکر امام (ره) و انقلاب و رهبر معظم انقلاب منعکس شود.

آیت الله نوی همدانی با اشاره به اینکه ما در مسئله عربستان، یمن، داعش و تفکیری‌ها مسئول هستیم، افزود: باید آنقدر مجهز باشیم که بتوانیم با چنین پدیده‌هایی مقابله کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه معنویت و عبادت و تهجد در راه فقاهت نیاز است، گفت:رسیدن به مقام فقاهت به تهجد بسیار وعبادت و نماز شب نیاز دارد و بدون آن حاصل نمی‌شود و فقها باید افتخار کنند که سرباز امام عصر (عج) هستند و رهبری ایشان بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcceeq1.2bqie8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما