سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 32765
منبع : روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

دریاچه حوض سلطان پس از هشت سال خشکسالی آبگیری شد

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از ورود آب به دریاچه «حوض سلطان» قم پس از ۸ سال خشکسالی مداوم خبر داد.
دریاچه حوض سلطان پس از هشت سال خشکسالی آبگیری شد
به گزارش قم نگار، سید رحمان دانیالی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آبگیری دریاچه حوض سلطان پس از ۸ سال خشکسالی اظهار داشت: تالاب ارزشمند حوض سلطان که از سال ۸۶ دچار خشکسالی شده بود، با توجه به بارندگی های اخیر در سطح حوزه آبخیز پس از ۸ سال بار دیگر آبگیری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با اشاره به این‌که استان قم از سال ۱۳۸۰ وارد دوره خشکسالی شده است، افزود: حجم بارندگی‌های اخیر در فصول گرم سال، سیلاب‌ها و از سوی دیگر کاهش شدید بارندگی‌ها در زمستان، به خوبی تغییرات اقلیمی را که ناشی از آلودگی‌های زیست محیطی است، آشکار می‌کند.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت تالاب‌ها و گونه های خاص گیاهی و جانوری که در این اکوسیستم حیات دارند، خاطرنشان کرد: تالاب حوض سلطان با بیش از ۳۷ هزار هکتار وسعت از مناطق شکار ممنوع استان بوده و به لحاظ زیست محیطی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

دانیالی تصریح کرد: متاسفانه با وجود دریاچه نمک و چهار تالاب مهم حوض سلطان، مره، بهشت معصومه و غدیر که حداقل ۱۰ درصد از مساحت استان را تشکیل می‌دهند، اعتبار ویژه‌ای به این تالاب‌ها اختصاص نیافته و اقدام علمی و عملی مناسبی برای حفاظت و احیای آنها نمی‌توان انجام داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به معضل جدی گرد و غبار و ریزگردها در استان قم و مرکز کشور، آبگیری و ممانعت از تخریب زمین و مراتع در تالاب‌ها و رودخانه های‌استان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم بار دیگر شاهد بازگشت حیات به دریاچه نمک و دشت مسیله نیز باشیم تا از بار مشکلات و چالش‌های زیست محیطی استان کاسته شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccpmq1.2bqie8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما