سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : 32889
مدیر حوزه علمیه استان قم:

با بازگشت حجاج قطعا پرده از واقعه منا برداشته می‌شود

قم نيوز : قم نگار: مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: گزارش‌هایی که از منا می‌رسد حکایت از جریان‌سازی‌های آل سعود برای این اتفاق تلخ می‌کند که با بازگشت حجاج قطعا پرده از این واقعه برداشته می‌شود.
با بازگشت حجاج قطعا پرده از واقعه منا برداشته می‌شود
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس که دوشنبه شب در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه ولایت و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: حوزه‌های علمیه و ملت شریف ایران این ایام مبارک را با قلوبی آکنده از غم و اندوه به مناسبت جریان اسفناک منا پشت سر می‌گذارند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه، مراجع عظام به ویژه رهبر معظم انقلاب و همچنین ملت عزیز ایران این ایام را با حزن و اندوه سپری می‌کنند، اضافه کرد: حادثه منا فرآورده انسان‌های متحجر و کسانی است که با ادعای احیاگر سنت رسول خدا جریان سلفی و تکفیری را علمداری می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قم در ادامه برگزاری این همایش در حضور آیات عظام، اساتید سطوح عالی، اعضای جامعه مدرسین و فرماندهی تیپ مستقل رزمی تبلیغی امام صادق(ع) را محفلی با عظمت عنوان کرد و ادامه داد: در جنگ‌ها و دفاعیاتی که اسلام و امت اسلام در مقابل کفار و منافقین داشتند جریانات عجیبی رقم خورده است به گونه ای که عده ای در زمره کفار بوده‌اند، عده‌ای هم انسان‌هایی بودند که اسلام را در زمان پیغمبر به ظاهر پذیرفته اند که اگر این کار را نمی‌کردند موقعیت خود را از دست می‌دادند و اینان که نامشان در تاریخ ثبت شده است به بهانه‌های مختلف در جنگ‌ها شرکت نمی‌کردند.

وی ادامه داد: انسان‌هایی بودند که اگر آسیبی به نظام نمی‌زدند حال جنگ و دفاع نداشتند اما در مقابل افرادی هم بودند که علی گونه از جان و مال خود برای دفاع از نظام می‌گذشتند و دوشادوش پیامبر(ص) می‌جنگیدند که در قرآن آمده است اینان که در جریان تبلیغی در پای تبلیغ اسلام و در رکاب پیامبر(ص) می‌ایستادند برجسته بوده و فضیلت برتری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ‌فال با بیان اینکه تاریخ دفاع مقدس ما مملو از ایثار علما، مراجع و طلاب حوزه علمیه است افزود: اینان پشت سر رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) ایستادند و حمایت کردند و گوش به فرمان امام بودند و امروز هم گوش به فرمان رهبر انقلاب هستند و اینان نیز فضیلت برتر را دارا هستند.

مدیر حوزه‌ علمیه قم این شهدا و ایثارگران را افتخارات حوزه علمیه برشمرد و اظهار کرد: در مراحل سه گانه عملیات بیت المقدس تا آزادسازی خرمشهر، شهید ربانی یکی از طلبه‌های برجسته مدرسه حقانی در کنار شهید میثمی و خرازی، لشکرهای خط شکن را رهبری می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه نسل جدید حوزه علمیه باید با این جانفشانی‌ها آشنا شود بیان کرد: ما مدیون فداکاری کسانی هستیم که پس از هشت سال حملات پی در پی دشمن نگذاشتند وجبی از خاک کشورمان و میهنمان به دست دشمن بیافتد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال بر ضرورت زنده نگه داشتن دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: فرهنگ دفاع مقدس تا زمانی که در بین مردم ما باشد هرگز رهبرمان تنها نخواهد ماند و نخواهد گذاشت دشمن بر ما مسلط شود.

وی تصریح کرد: وقتی انقلاب به دست امام راحل شکل گرفت شاید استعمارگران خواب بودند اما وقتی عظمت مرجعیت و علما را درک کردند تمام توان خود را به کار گرفتند که این انقلاب به کشورهای دیگر راه پیدا نکند اما موفق به این کار نشدند.

مدیر حوزه‌ علمیه قم همچنین اضافه کرد: وقتی دفاع مقدس موجب تثبیت انقلاب شد دشمنان تمام سعی خود را کردند که با جنگ نرم جوانان ما را از مرجعیت و علما جدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان اینکه امروزه می‌بینید که جریان وهابیت به عنوان پرچمدار جریان سلفی و تکفیری گروه‌های تکفیری را ایجاد کرده و از آن‌ها حمایت می‌کند تصریح کرد: وهابیت با هماهنگی‌های پشت پرده با اسراییل قرارگاه‌های آموزش نظامی برای این گروه‌ها ایجاد کرده است که با پول وهابیت و آموزش نظامی اسراییل شاهد فضای آرام برای صهیونیسم و یهود هستیم.

وی در ادامه به حادثه منا اشاره کرد و گفت: گزارش‌هایی که از منا می‌رسد همه حکایت از جریان سازی‌های آل سعود برای این اتفاق تلخ می‌کند که با بازگشت حجاج قطعا پرده از این واقعه برداشته می‌شود.

مدیر حوزه‌ علمیه قم با تاکید بر اینکه این جریانات و مستندات در تاریخ ثبت خواهد شد اضافه کرد: امروز آل سعود به عنوان دست راست انگلیس وآمریکا است.

وی در خصوص وظیفه مردم در مواجهه با این جریانات عنوان کرد: قضیه برجام از راه‌های قانونی دنبال خواهد شد اما آن خطر جدی و مورد تاکید رهبری، خطر نفوذ استکبار در جوامع اسلامی به ویژه انقلاب مقدس اسلامی است.

فرخ‌فال با تاکید بر اینکه امروز تمام سعی استکبار در نفوذ به انقلاب است بیان کرد: قوه‌های مجریه، مقننه و قضاییه تمام توان خود را برای مقابله با این جریان به کار گیرند که با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای این مرحله خطرناک و مقطع حساس پشت سر گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjhoet.uqe8ozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما