شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 33471
حجت‌الاسلام میرباقری:

ماه محرم عامل نقش بر آب شدن نقشه‌های یک ساله دشمن است

قم نيوز : قم نگار: استاد حوزه علمیه قم گفت: دشمنان اسلام در طول سال نقشه‌ها و برنامه‌های فراوانی برای منحرف کردن مسلمانان ایجاد می‌کنند اما همین 10 روز اول محرم موجب به هم خوردن تمام معادلاتشان می‌شود.
ماه محرم عامل نقش بر آب شدن نقشه‌های یک ساله دشمن است
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام سید محمدمهدی میرباقری جمعه شب در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی در هیئت ثارالله که در مدرسه فیضیه برگزار شد گفت: رستگاران دنیا یا اهل بیت (ع) هستند یا پیروان آن‌ها و کسانی که بیرون از این دو دسته‌اند یا «ضالین» هستند یا «مغضوب علیهم» یعنی یا گمراه هستند و نمی‌دانند حق با کیست یا اینکه حق و باطل را تشخیص می‌دهند اما از سر لجاجت و دشمنی با دین آن را نمی‌پذیرند.

وی افزود: پیامبران، شهدا، صدیقین و نیکوکاران کسانی هستند که ما در طی مسیر صراط مستقیم یاری و همراهی می‌کنند که قرآن از آن‌ها به عنوان «منعم علیهم» یعنی کسانی که نعمت‌های الهی به آن‌ها داده شده یاد می‌کنند و اگر ما پیروشان شویم شامل منعم علیهم خواهیم شد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نعمت‌های بالاتر از بهشت اظهار کرد: این چهار دسته در آخرت نعمتی بالاتر از بهشت نصیب شان خواهد شد و آن رضوان الهی است چون در دنیا اهل تقوا و هدایت بودند و ما اگر با آن‌ها رفاقت کنیم مثل خودشان می‌شویم به همین دلیل قرآن درباره آن‌ها می‌گوید «حسن اولئک رفیقا» یعنی بهترین دوستان این افراد هستند زیرا ویژگی بارزشان اطاعت محض از خدا و اعتراض نکردن نسبت به احکام دینی است.

وی شهدای کربلا را از این دسته دانست و بیان کرد: شهدای کربلا از والامقام‌ترین شهدای طول تاریخ هستند و ولایتمداری آن‌ها به قدری قوی بود که در لحظه شهادتشان نیز به همدیگر سفارش می‌کردند که تا می‌توانید امام حسین (ع) را یاری کنید.

میرباقری ماه محرم را عامل نقش بر آب شدن نقشه‌های یک ساله دشمن دانست و تاکید کرد: دشمنان اسلام در طول سال نقشه‌ها و برنامه‌های فراوانی برای منحرف کردن مسلمانان ایجاد می‌کنند اما همین ۱۰ روز اول محرم موجب به هم خوردن تمام معادلاتشان می‌شود بنابراین می‌بینیم دشمنان اسلام همواره بیشترین مخالفت را با عزاداری و احیای شعائر عاشورا دارند.

میرباقری در تفسیر سوره احقاف بیان کرد: آیات این سوره عبارت « حَملتهُ امُّه کرهاٌ و وضَعته کرها» را درباره مادران به کار می‌برد یعنی یک مادر هنگام بارداری با ناراحتی وضعیت خود را تحمل کرد و هنگام زایمان نیز ناراحت بود در حالی که مادران از به دنیا آوردن فرزندشان ناراحت نمی شوند. این جاست که روایات می‌گویند منظور در این آیه همه مادران نیستند بلکه حضرت زهراست زیرا ایشان از جبرییل شنیده بود که قرار است چه اتفاقاتی برای امام حسین (ع) بیفتد. بنابر این از به دنیا آوردن ایشان غمگین بود ولی خداوند به حضرت خبر داد که در ازای این بلاها، نسل همه امامان معصوم (ع) از سیدالشهدا (ع) خواهد بود و این مطلب موجب رضایت ایشان شد.

وی با بیان اینکه برای تفسیر برخی از آیات باید سراغ احادیث برویم تصریح کرد: یکی از سوره‌هایی که تفسیر آیاتش مشکل و تاویل آن از تفسیرش نیز سخت‌تر است سوره اسراء است چون بیشتر آیات آن در ظاهر مربوط به بنی اسراییل است اما در باطن سخن از اهل بیت (ع) و نهضت امام حسین (ع) و امام زمان (عج) می‌گویند.

این کارشناس امور دینی ادامه داد: در این سوره می‌خوانیم که خدا به بنی اسراییل می‌گوید شما دو بار بر روی زمین فساد کردید و سپس به دنبال برتری جویی رفتید و ما نیز به خاطر این گناهان شما را مجازات کردیم. امام صادق (ع) در تاویل این آیات می‌فرماید در این جا منظور از بنی اسراییل، یهودیان امت اسلام یعنی بنی امیه است که فساد اول ایشان به شهادت رساندن امیرالمومنین(ع)، فساد دوم به طعنه و آزار امام حسن(ع) و برتری جویی آنها و پدید آوردن فاجعه کربلا بود که مجازات آن‌ها انتقام و خون خواهی به دست امام زمان (ع) در دنیا و عذاب جاودان در آخرت خواهد بود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchzknx.23nxqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما