چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : 3359
مدیرکل ثبت احوال استان قم خبر داد:

ارائه خدمات ثبت احوال در 20 دفتر پیشخوان

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل ثبت احوال استان قم گفت: تا پایان سال جاری دفاتر پیشخوانی که به ارائه خدمات ثبت احوال می‌پردازند به 20 دفتر افزایش خواهد یافت.
ارائه خدمات ثبت احوال در 20 دفتر پیشخوان
به گزارش قم نیوز، ولی‌الله عسکری امروز با اشاره به آرشیو اسناد سجلی مردم توسط اداره‌کل ثبت احوال قم اظهار کرد: اسناد سجلی مردم اسکن شده و داخل آرشیو الکترونیکی نگهداری می‌شود و در کمترین زمان در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

وی در ادامه سخنان خود به تعویض شناسنامه ۱۵ ساله‌ها اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل کمبود امکانات موجود در ثبت احوال، امکان فراخوان عمومی برای تعویض شناسنامه‌ها وجود ندارد اما مواردی همچون تغییر نام، الصاق عکس و... به صورت الکترونیکی اقدام می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان قم در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برای افزایش دفاتر پیشخوان ثبت احوال در قم تا پایان سال برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده است، تصریح کرد: تا پایان سال جاری دفاتر پیشخوانی که به ارائه خدمات ثبت احوال می‌پردازند به ۲۰ دفتر افزایش خواهد یافت.

عسکری اضافه کرد: در حال حاضر امور مربوط به ثبت احوال در هشت دفتر پیشخوان در سطح استان انجام می‌شود که این میزان افزایش خواهد یافت.

وی گفت: استان قم با دارا بودن جمعیت یک میلیونی تنها دارای یک دفتر ثبت احوال بود که به منظور تسهیل در امور مراجعه‌کنندگان، این دفاتر افزایش می‌یابد.

مدیرکل ثبت احوال استان قم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کارت ملی هوشمند در ابتدا برای استان قم و بعد به صورت پایلوت در کشور اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: اجرای پایلوت کارت هوشمند ملی از قم خواهد بود و امیدواریم که شاهد موفقیت در اجرای این طرح مهم باشیم.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.sbfurhbf9iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما