چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : 3365
احمدی مقدم خبر داد:

کاهش 80 درصدی برخی جرایم در کشور

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده ناجا گفت: ‌ما امروز خوشبختانه ملاحظه می‌کنیم که وضع به صورت سابق برگشته و در برخی جرایم تا 80 درصد کاهش جرم داشته‌ایم.
کاهش 80 درصدی برخی جرایم در کشور
به گزارش قم نیوز، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در دیدار با آیت‌الله جوادی‌آملی که بعد از ظهر امروز در موسسه اسرا برگزار شد به تشریح عملکرد نیروی انتظامی پس از فتنه سال ۸۸ پرداخت و اظهار داشت: یکی از آثار سوء که دوران فتنه بر جای گذاشت این بود که آزادی عمل را برای سودجویان و مجرمین فراهم کرد و آنها که فضا را خالی دیدند درصدد جولان برآمدند که بر اثر آن صحنه‌های ناخوشایندی از نافرمانی مدنی را در جامعه مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه نیروی انتظامی با همراهی دستگاه قضایی حرکت منسجمی را از نیمه سال قبل آغاز کرد و قوه قضائیه نیز محکم و قاطع ایستاد و حدود و مجازات‌هایی را که بعضاً چندین سال بود معلق شده بود به اجرا در آورد.

وی اضافه کرد: ما امروز خوشبختانه ملاحظه می‌کنیم که وضع به صورت سابق برگشته و در برخی جرایم تا ۸۰ درصد کاهش جرم داشته‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در خصوص آمار‌های جرایم خشن و قتل در سال جاری کاهش چشمگیری را در کشور مشاهده کردیم، افزود: بخشی از این آمار حاصل کار همکاران ما در بخش‌های مختلف نیروی انتظامی و بخشی نیز به دلیل قاطعیت دستگاه قضایی است که برکات خوبی را به همراه داشته است.

احمدی مقدم ادامه داد: به لطف الهی در سال جاری از نظر کشته شدگان در حوادث رانندگی نیز کاهش خوبی را مشاهده کردیم و با اجرای قانون جدید جریمه نیز کاهش قابل توجهی در تخلفات داشته‌ایم و تمکین از قانون در کشور وضعیت بهتری پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در مرزها نیز کارهای خوبی برای جلوگیری از تجاوز و قاچاق انجام داده است، افزود: در بخش مبارزه با قاچاق مواد مخدر، سلاح و مشروبات الکلی با قاطعیت در مرزها حدود ۴۰ درصد کاهش داشته‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در محرم امسال بهترین عملکرد را طی دو دهه گذشته در برخورد با خرافه‌زدایی و مسائل ناصحیح داشته‌ایم و حضور مردم در مراسم شب‌های محرم به قدری چشمگیر بود که در تهران و شهرهای بزرگ تا پاسی از شب با ترافیک مواجه بودیم.

احمدی مقدم با بیان اینکه از نظر ظاهری و باطنی جامعه، وضعیت رو به بهبودی را در کشور شاهد هستیم، گفت: امسال حدود ۳۰ درصد در زمینه اخلاق ظاهری و باطنی جامعه بهبود داشته‌ایم که این آمار راضی کننده نیست و جای کار بیشتری دارد.

وی افزود: در مبارزه با ماهواره جدی و قاطع برخورد کردیم و مردم هم در این امر همراهی کردند و تقریباً درصد خوبی از کاهش در این مسئله را شاهد هستیم که بهبود و تنوع برنامه‌های صداو سیما نیز در این امر می‌تواند یاری‌گر ما باشد.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: در مجموع امسال روندها همه مثبت بوده است و از نظر ترور و خرابکاری در سطح بهتری قرار داریم و اگر این روند ادامه یابد در انتخابات نیز مشکلی نخواهیم داشت و به لطف الهی در فضایی آرام این انتخابات برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.qapct1apwbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما