دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : 33804
معاون رئیس‌جمهور در دیدار با آیت‌الله امینی:

همایش اسلامی محیط زیست با حضور رهبران ادیان الهی برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نگار: معاون رئیس‌جمهور با اشاره به برگزاری همایش اسلامی محیط‌زیست در سال جاری، گفت: از رهبران ادیان الهی برای حضور در این همایش که به موضوع محیط‌زیست مرتبط است، دعوت به‌عمل می‌آید.
همایش اسلامی محیط زیست با حضور رهبران ادیان الهی برگزار می‌شود
به گزارش قم نگار، معصومه ابتکار ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله امینی اظهارداشت: در جلسه هیئت دولت به مسئله احیای دریاچه ارومیه پرداخته شده و مصوبات زیادی نیز برای بهبود شرایط زیست محیطی کشور تصویب شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی تالاب‌ها و منابع آبی کشور به دلیل خشکسالی و تغییر اقلیم از بین رفته است، افزود: باید با اصلاح مصرف و استفاده از روش‌های نوین آبیاری در کشاورزی از اسراف آب جلوگیری شود.

وی بابیان اینکه در استان قم باید تغییر الگوی کشت در دستور کار قرار گیرد خاطرنشان کرد: با خشک شدن تالاب‌ها در استان قم کانون‌های گرد و غبار شکل می‌گیرد.

ابتکار با بیان اینکه در موضوع صنایع باید به‌دنبال صنایع پاک و به‌دور از آلودگی باشیم تصریح کرد: در قم صنایع به صورت‌های مختلف مجاز و غیر مجاز وجود دارند. باید برنامه‌ای وجود داشته باشد تا این صنایع آلودگی را زیاد نکنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه آلودگی هوا از مشکلات موجود در کشور است بیان کرد: در قم افزایش جمعیت و افزایش تردد خودرو‌ها وجود دارد که به آلودگی هوا می‌افزاید. مردم به هوای سالم نیاز دارند و به همین دلیل باید به کمک دولت بیایند و با انجام نکاتی در زندگی فردی که به حفاظت از محیط زیست منجر می‌شود در این راستا همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه هنری و آموزش و پرورش کارهای خوبی با موضوع محیط زیست انجام شده است عنوان کرد: در زمینه دین و فرهنگ و ارتباط آن با محیط زیست نیاز به اقدامات کاربردی تری وجود دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به برگزاری همایش اسلامی محیط زیست در سال جاری گفت: از رهبران ادیان الهی برای حضور در این همایش که به موضوع محیط زیست مرتبط است دعوت به عمل می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع بقایای کود و سموم در اراضی کشاورزی تصریح کرد: این موضوع را پیگیری می‌کنیم و درهمین راستا استفاده از برخی سموم را ممنوع کرده‌ایم.

ابتکار با اشاره به اینکه استفاده از روش‌های تلفیقی در مبارزه با آفات کشاورزی از مسائلی است که درباره آن مکاتباتی با جهاد کشاورزی داشته‌ایم عنوان کرد: باید در این راستا به سمت مصرف صحیح گام برداریم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست برای جلوگیری از قاچاق پرندگان اقدامات موثری انجام داده است بیان کرد: این اقدام ارزشمندی بود که انجام شده است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchk6nx.23nxvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما