دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : 33808
معاون رئیس‌جمهور در دانشگاه صنعتی قم:

برجام با رعایت همه خطوط قرمز مدنظر رهبر انقلاب وارد مرحله اجرایی شد

قم نيوز : قم نگار: معاون رئیس جمهور گفت: موضوع برجام با رعایت همه خطوط قرمز و با تایید مقام معظم رهبری وارد مراحل اجرایی و رفع تحریم‌ها شده است و دولت پای همه برنامه‌های خود ایستاده است.
برجام با رعایت همه خطوط قرمز مدنظر رهبر انقلاب وارد مرحله اجرایی شد
به گزارش قم نگار، معصومه ابتکار عصر امروز در همایش جنبش دانشجویی دانشگاه صنعتی قم با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) نه تنها برای شیعیان بلکه برای همه جهان دارای درس‌هایی است، اظهار داشت: جنبش دانشجویی به دنبال همین اصل و حق‌جویی ایجاد شده است. نقش جنبش دانشجویی در شکل‌گیری انقلاب بی‌بدیل بود. یکی از ارکان اصلی شکل‌گیری و بسط اندیشه‌های امام خمینی (ره) همین تشکل‌های دانشجویی بود.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ۱۳ آبان واقعه‌ای تکرار‌نشدنی در تاریخ بشر است، عنوان کرد: در آن تاریخ که هشت ماه بعد از انقلاب اسلامی بود همه نظام کشور به هم ریخته بود و نه مجلس و نه دولت قطعی وجود داشت. هیچ کدام از ارکان سیاسی در آن زمان کاربرد لازم را نداشت اتفاق بزرگ انقلاب این بود که پایگاه‌های نظامی آمریکایی در ایران برچیده شد.

وی با بیان اینکه جریان دانشجویی به این فکر می‌کرد اتفاقی که در شیلی رخ داد و انقلاب آن‌ها بر اثر کودتای آمریکایی به سال‌های دیکتاتوری برگشت، در ایران اتفاق نیفتد گفت: آمریکایی‌ها خودشان کودتای ۲۸ مرداد را تایید کردند و اسناد آن منتشر شده و توهم توطئه و یک تخیل نبوده است.

ابتکار با اشاره به اینکه موضوع برجام با رعایت همه خطوط قرمز و با تایید مقام معظم رهبری وارد مراحل اجرایی و رفع تحریم‌ها شده است، تصریح کرد: دولت پای همه برنامه‌های خود ایستاده است. برای ایجاد فضای سالم سیاسی و برای طرح آزادانه دیدگاه‌ها در غالب قانون تلاش می‌کنیم ولی اگر کسی بخواهد بر منافع جناحی پافشاری کند و منافع ملی را در نظر نگیرد جایی در این جریان ندارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید صدای مخالفان را هم شنید بیان کرد: جریان‌ها و جنبش‌های دانشجویی هم به همین هدف برای طرح مباحث سیاسی و تضارب افکار به وجود آمده‌اند. جنبش‌های دانشجویی بر تحمل و مدارا تاکید می‌کنند؛ در دانشگاه باید خرد ورزی و منطق حرف اول را بزند.

وی با اشاره به اینکه جامعه سالم جامعه‌ای است که در آن صدا‌ها شنیده شود و مردم بتوانند براساس آن بهترین انتخاب را داشته باشند، بیان کرد: یک محور مهم برنامه‌های دولت موضوع محیط‌زیست است. محیط‌زیست در کنار مولفه‌هایی مانند مهار تورم کنترل رکود و اشتغال که جزء مطالبات جوانان است، قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بشر درصد قابل توجهی از گونه‌های جانوری را نابود کرده است، خاطر‌نشان کرد: این به معنای از دست رفتن ذخایر ژنتیک جهان است.

وی با اشاره به اینکه برای بررسی وضعیت تالاب‌ها و آلودگی هوای و شرایط زیستی قم جلساتی را تشکیل می‌دهیم، گفت: آینده و سرنوشت جوان وابسته به محیط زیست است و این یک عدالت فرانسلی است. نسل جوان باید از نسل ما حساس‌تر و قوی‌تر در مسئله محیط زیست وارد شود. انتظار می‌رود جریان‌های دانشجویی از طریق همین تشکل‌ها دولت را در احیای محیط زیست همیاری کند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcbwwbf.rhbfgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما