سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : 34095
منبع : خبرگزاری رسانيوز
در گفت وگو با حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی مطرح شد

موضع جامعه مدرسین در انتخابات مجلس و خبرگان آینده

قم نيوز : قم نگار: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از ارائه لیست انتخاباتی برای مجلس خبرگان رهبری آینده از سوی این نهاد برجسته حوزوی خبر داد و گفت: مسلما ما در انتخابات خبرگان رهبری فعال خواهیم بود و همانند دوره‌های قبل در تمامی استان ها لیست خواهیم داد
موضع جامعه مدرسین در انتخابات مجلس و خبرگان آینده
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی عضو جامعه مدرسین، در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، از ارائه لیست انتخاباتی برای مجلس خبرگان رهبری از سوی جامعه مدرسین خبر داد.

وی اظهار کرد: مسلما ما در انتخابات خبرگان رهبری آینده فعال خواهیم بود و همانند دوره‌های قبل لیست خواهیم داد؛ چرا که جامعه مدرسین به دستور امام راحل لیست دادند.

عضو جامعه مدرسین تأکید کرد: جامعه مدرسین در طول این دوره‌ها کاندیدا معرفی کرده‌ و این دوره نیز با قوت برای تمام استان‌ها کاندیدا معرفی خواهد کرد. از سال گذشته کمیته‌ای برای انتخاب پیش نویس اولیه این لیست کارهایی را انجام داده و گزارش آن نیز به جامعه مدرسین ارائه شده تا تصمیم‌گیری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جشمیدی در پاسخ به پرسشی درباره رویکرد جامعه مدرسین نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: براساس روال گذشته در شهر قم برای مجلس شورای اسلامی کاندیدا معرفی خواهیم کرد؛ ولی در غیر از این شهر، جامعه مدرسین کاندیدای مشخصی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: البته جامعه مدرسین برای همگرایی اصولگرایان در هر سطحی جهت رسیدن به وحدت و همگرایی به شکل عام تلاش خواهیم کرد؛ چرا که ما اصولگرایی را به شکل یک قطبی که در برابر قطب دیگر باشد، نمی‌دانیم. بلکه اصولگرایی را جریان خالص معتقد به نظام، رهبری، انقلاب، آرمان‌های امام راحل و رهبری می‌دانیم؛ ‌از این‌رو از کسانی که در این مسیر با هم باشند،‌ مسلما حمایت می‌کنیم که إن‌شالله این ظرفیت به یک همگرایی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی همچنین درباره تعداد کاندیداهای معرفی شده از سوی جامعه مدرسین برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم نیز یادآور شد: این موضوع به شرایطی که پیش خواهد آمد بستگی دارد و در آینده مشخص خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با نقل خاطره‌ای از اعضای جامعه مدرسین درباره دیدگاه امام راحل نسبت به ارائه لیست انتخاباتی از سوی این جامعه بیان کرد: بارها اعضای جامعه مدرسین بیان کرده‌اند که در دوره نخست انتخابات مجلس خبرگان رهبری، امام راحل در جلسه‌ای که لیست نخست خبرگان رهبری از سوی این جامعه بسته می‌شد تا ساعت ۱۱ شب در جلسه حضور داشتند تا لیست بسته شود. در برابر خواسته افراد نیز برای استراحت می‌فرمودند: «بنده می‌نشینم تا شما لیست خود را ببندید» که آیت‌الله یزدی مکرر در جلسه می‌فرمود: «این یکی از جلسات عمر من بود که بسیار نیز خجالت کشیدم و همه ناراحت بودیم که امام راحل این‌گونه نشسته و منتظر هستند تا این لیست جمع شود.» و این موضوع در اسناد جامعه مدرسین موجود است.

وی افزود: همچنین اعضای جامعه مدرسین نقل می‌کردند، امام راحل می‌فرمودند: «من نگران کاندیداهای جامعه مدرسین نیستم؛ چون آن‌هایی که جامعه مدرسین معرفی می‌کنند، دارای فقاهت و شناخت مردمی هستند..

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcamwne.49nyo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما