جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب : 34212
رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور:

دانشجویان قرآنی به ترویج معارف اهل بیت (ع) در جامعه بپردازند

قم نيوز : قم نگار: محمدیان رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: دانشگاه علوم و معارف قرآنی باید از معارف قرآنی پاسداری و صیانت کند، دانشجویان فرهیخته و با معرفتی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که باید به ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع) در جامعه بپردازند.
دانشجویان قرآنی به ترویج معارف اهل بیت (ع) در جامعه بپردازند
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان شامگاه پنج شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان که در سالن همایش‌های مدرسه امام موسی کاظم (ع) برگزار شد، اظهار داشت: امروز در دانشگاه‌های کشور عطر قرآنی وجود دارد و دانشجویان توجه خوبی به مفاهیم قرآنی دارند اما ظرفیت دانشگاه‌ها بیش از این است و باید فرهنگ قرآن مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور افزود: دانشجویانی که در زمینه قرآن فعالیت دارند باید به نشر این فرهنگ الهی در میان دیگر دانشجویان بپردازند، تلاوت قرآن و آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم مقدمه ای برای این است تا نمونه ای از دانشجوی قرآنی تحویل جامعه بدهیم.

محمدیان با بیان اینکه دانشجویان قرآنی دارای رفتارو کردار ویژه ای هستند بیان کرد: هنگامی که جامعه با دانشجوی قرآنی روبرو می‌شود باید تفاوت وی را با دیگران ملاحظه کنند، تواضع دانشجوی قرآنی و احترام و دلسوزی وی به دیگران باید به صورتی باشد که همه این موضوع را درک کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویانی که در زمینه قرآن فعالیت می‌کنند با خدا معامله کرده‌اند گفت: دانشجویان قرآنی در دانشگاه‌ها نورانیت ایجاد می‌کنند که بقیه دانشجویان هم از این نور بهره مند می‌شوند، دانشجوی قرآنی باید پرچم قرآن و عترت را با نیت خالص در بالاترین نقطه دانشگاه به اهتزار در آورد.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور افزود: دانشگاه علوم و معارف قرآنی باید از معارف قرآنی پاسداری و صیانت کند، دانشجویان فرهیخته و با معرفتی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که باید به ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع) در جامعه بپردازند.

محمدیان بیان کرد: سی و یکمین جشنواره قرآنی سال آینده به میزبانی دانشگاه فرهنگیان کشور برگزار می‌شود، دانشگاه فرهنگیان در نظام اسلامی به عنوان مرکزی است که به تربیت نیروهای ارزشی می‌پردازد و آینده فرزندان این کشور در دست معلمان این دانشگاه است و هرچه نسیم قرآن در این دانشگاه بیشتر بود آثار و برکات خوبی را همراه خود دارد.

وی با بیان اینکه با نفس قدسی امام خمینی (ره) امروز نسیم قرآنی در کشور وجود دارد گفت: شهدا با رشادت‌های خویش در ۸ سال دفاع مقدس سبب شدند تا امروز کشور ما از فرهنگ ناب قرآنی بهره مند شود، مقام معظم رهبری امروز پرچم انقلاب را به دوش گرفته‌اند و در عمل از همه توان خویش در راستای نشر آیات قرآنی در جامعه اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcb55bf.rhba8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما